3ds Max : object enabler gerektiren nesneleri nasıl max`e aktarırım ?

object enabler gerektiren nesneleri nasıl max`e aktarırım ?

arkadaşlar elimdeki autocad dosyasında object enabler gerektiren 3d nesneler mevcut. Bu nesneleri patlatmaya kalktığımda line`lara dönüşüyor.
Ben 3d solid olmasını istiyorum. Tüm patlatma converter işlemlerini denememe rağmen olmadı. Bu dosyayı max`e alamıyorum. Object enabler gerektiren nesneler import edildiğinde max`de görünmüyorlar. Bunu nasıl atlatırda max`e nesneleri import ederim ?


2012-04-26 15:55:12
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar belki anlatamadım derdimi

arkadaşlar belki anlatamadım derdimi biraz daha açıklama yaparsam ;

autocad ile açılan dosyalarda bazen dış mihraplı programların eserleri olmaktadır. Autocad dosyasında civil3d nesneleri olması gibi.

bu dış mihraplı eserleri autocad dosyasında olmasına rağmen göremezsiniz. Ta ki autodeskin sitesinden ilgili programa yönelik object enabler eklentisini kurana dek.
Lakin bu nesneler autocadin kendi nesnesi olmadığı için kendi nesnelerine uyguladığınız bazı komutları da farklı değerlendirirler. Örneğin bir 3d nesnesi olarak cube nesnesini düşünürseniz bunu patlattığınızda 6 adet surface elde edersiniz fakat dış miharaplı programların nesnelerini patlattığınızda line`lar elde edebilirsiniz.

Normalde 3dsmax kullanıcısı eğer ki autocad de bu nesneleri patlatamazsa ve düzgün bir 3d elde edemezse max içine de alması mümkün olmaz. Eğer ki autodesk elbette max içinde o program ait bir object enabler çıkartmadıysa.

Bana gelen .dwg dokümanında ki dış mihraplı programın object enabler`ı autocad için olmasına rağmen max için yok. Bu yüzden direk .dwg dokümanını max içine import edemiyorum.

Autocad`de object enabler sayesinde gördüğüm 3d nesneleri hangi komutlarla ?? 3d solid , 3d face veya surface haline döndürebilirim ? patlatabilirim ??


2012-04-27 12:00:33
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!