3ds Max : Maxscript Döngü sorusu...

Maxscript Döngü sorusu...
MKaya

Arkadaşlar iyi çalışmalar hepinize.

Script yazımı ile ilgili bir noktada takıldım yardımcı olursanız sevinirim.

Örneğin bir box a ait olan bütün yüzeyleri ayrı ayrı detach etmek istiyorum. Bunun ile ilgili for döngüsünü tam olarak oluşturamadım.
Yapmış olduğum kısım aşağıda yer alan koddur.

for i = 1 to 4 by 1 do
(
polyop.setfaceselection $ #{(i)}
$.EditablePoly.detachToElement #Face keepOriginal:off
subobjectLevel = 0
)


ama i = 1 den 4 e dediğim zaman yüzeyler detach oluyor fakat tek bir poly olarak kalıyor fakat ben her bir yüzeyin farklı nesneler olmasını istiyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.


2012-02-28 19:57:01
  • Offline
Merhaba Nasıl yapılabilir
arkinyildizarkın yıldızAvatar

Merhaba
Nasıl yapılabilir diye düşünürken, olaya kendimi kaptırmışım biraz.
Sonunda aşağıdaki kod ortaya çıktı.Umarım istediğiniz gibi olmuştur. :)
Benim denemelerimde sorunsuz çalışıyor.

for i = 1 to 4 by 1 do
(
yüzeysayisi = polyOp.getNumFaces $
j=yüzeysayisi-1
yeniisim="nesne"
polyOp.detachFaces $ #(j) delete:true asNode:true name:yeniisim

)


2012-02-28 22:17:59
  • Offline
  • Erkek
Arkın teşekkür ederim script
MKaya

Arkın teşekkür ederim script çalışıyor. Fakat yüzey sayısı ne kadar fazla ise ona göre for döngüsünde yer alan 4 yerine yüzey sayısının 1 eksiğini yazmak gerekiyor. Bunun yerine yüzey sayısını otomatik olarak bulup 4 yerine yazabileceğimiz bir bölümü nasıl yapabiliriz?


2012-02-29 11:11:29
  • Offline
Nasıl yazılır bilmiyorum ama
ulasdenizulaş deniz

Nasıl yazılır bilmiyorum ama mantığı, objedeki yüzeyleri saayn bir döngü ve bu döngüyü isimlendirren bir dögü yazıp bu ismi 4 yerine yazmak olacaktır.

örnek veriyorum :

Count face = # face

gibi bir satır, script için bir yüzey sayıcı aracılığı ile yüzeylerin sayısı belirlenip isimlendirilebilir.

Buradaki örnek tam olarak sriptin yazılışı değil, sadece mantığını anlatmak için.


2012-02-29 11:18:14
  • Offline
  • Erkek
çözümü buldum teşekkür ederim.
MKaya

çözümü buldum teşekkür ederim. Takıldığım zamanlarda yine rahatsız ederim sizleri arkadaşlar. Teşekkür ederim yardımlarınız için.


2012-02-29 11:26:50
  • Offline
Çözümü Buldun Naşş
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

Çözümü Buldun Naşş ne kadar ayıp anlatsanaaaaaaa....


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2012-02-29 12:56:12
  • Offline
  • Erkek
dongu = polyOp.getNumFaces $
MKaya

dongu = polyOp.getNumFaces $
k=dongu-1

bu kodu for döngüsünün üzerine kopyaladım ve değiştirdim bir kısmını...


2012-02-29 13:53:46
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!