3ds Max : Linkleme sonrası rotate ve boyut problemi

Linkleme sonrası rotate ve boyut problemi
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

Sa arkadaşlar.
Ufak bir animasyon yapmam gerekiyor.Modeli parça parça modelleyip linkleyip tek bir parçaymış gibi hareket etmesini sağlamak vardı kafamda.Çünkü rig leme olayından hiç anlamıyorum.Objelerimi link`ledim birbirine istediğim gibi animasyonumuda yapıyorum fakat herhangi birini rotate edince boyutlarında saçma değişiklikler oluyor.Muhtemelen basit bir cevabı vardır ama bulamadım bir türlü.Yardımcı olursanız sevinirim.

Resim:

http://e1206.hizliresim.com/y/5/7hyyy.jpg


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2012-06-05 20:10:37
  • Offline
  • Erkek
Şimdi şöyle birşey yapsam
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

Şimdi şöyle birşey yapsam olurmu acaba , her obje için bir dummy çizip
obje-->dummy-->obje-->dummy--> şeklinde linkleyip animasyonu dummy`ler ile yapsam ???


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2012-06-05 20:16:53
  • Offline
  • Erkek
Şöyle şimdi.Öncelikle o resimdekiler
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

Şöyle şimdi.Öncelikle o resimdekiler sadece bu olayı test etmek için öylesine çizdiğim objeler.Bu objeleri tek bir nesneymiş gibi hareket ettirip animasyon yapmam lazım.Mesela bu tek nesneymiş gibi görünmesi gereken nesnemiz sağa doğru yatıcak kıvrılarak bir kuyruk misali.Alltaki nesnelerden başlayıp yukarı doğru hafif hafif rotate ederk bu görüntüyü oluşturmak istiyorum.Ama objelerin boyutlarında problemler oluşuyor işte.Zaten mekanik bir obje olucak o yüzden tek tek modellemek daha iyi olur diye düşünmüştüm rig olayına hiç girmeden.


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2012-06-05 20:45:39
  • Offline
  • Erkek
İşte bende tam o
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

İşte bende tam o işe girmemek için linkiyim demiştimde kurtuluş yok sanırım :)
teşekkür ettim ilgilendiğiniz için...


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2012-06-05 20:57:51
  • Offline
  • Erkek
İlginç :S bone ler
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

İlginç :S bone ler ile rig`ledim şimdilik bi problem gözükmedi.Neyse şu modeli bi hazırlıyayımda baktım olmuyo tekrar canlandırırım konuyu :)


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2012-06-05 21:04:03
  • Offline
  • Erkek
linklerken yapılan hatalardan biride
rakunnerrakunner

linklerken yapılan hatalardan biride objelerin scale lerinin aynı olmamasından kaynaklanıoyr yani link işleminde önce objelerini reset x form yaparsan bu sorundan kurtuluş olucaksın. yani şöyle örnek vermem gerekirse ana objenin scale i 210 diyelim link yapılcak objede 82 o zaman link işleminden sonra 82 olan obje ana objenin scale değerinin ortalamasını lmaya çalışacak tır buda büyüme ve küçülmelere sebeb olucaktır. bu işlem öncesi objeleri aynı scale oranına getirmeyi dene.." utilites > reset x form " bu seçtiğin objeleri aynı değere getircektir sonra linkle dene.


2012-06-05 22:45:17
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!