3ds Max : vertex taşırken obje büyümesin. diğer vertexleri çektirsin

vertex taşırken obje büyümesin. diğer vertexleri çektirsin
ciNsEnsar TUĞ

Merhaba arkadaşlar

elimde 144 vertex i olan bir surface var. bu vertexlerden birini tutup yukarı taşıdığım zaman diğerlerininde doğru oranda yukarı çıkmasını istiyorum. yani yanyana iki vertexin arasındaki edge in boyu değişmeyecek. bu şekilde bir koordinat sistemi çıkarmam gerek. edge boyu açısından rotate gibi davranması ama konum açısından move gibi davranması gerek. nasıl açıkladım bilmiyorum ama. herkese kolaygelsin

Rhino da kullanıyorum ama ondada yapamadım

edit: ben bu plane in şeklini bozacağım. yüzeyi elimdeki koordinatlara göre deforme edeceğim. ama bir vertexi tutup taşıdığımda plane in boyu değişiyor. nasıl çıkacaz işin içinden

Saatler sonra gelen edit : kimsenin bir fikri yokmuydu? Benmi iyi açıklayamadım?


rhinoya aşığım arkadaş
2013-12-27 22:14:46 Edit:2013-12-28 11:08:45
  • Offline
  • Erkek
Anlatmak istediğiniz şeyi anladığımı
ArkondeRAlper SözenAvatar

Anlatmak istediğiniz şeyi anladığımı düşünüyorum. Poligon modelleme için aklıma kolay bir yol gelmedi açıkçası. Plane e cloth modifier ı atayıp cloth properties den elastikliği 0 yapmayı deneyebilirsiniz. Cloth modifier ın alt nesnesinden vertex seçerek taşıma yaptığınızda edgelerin boylarını sabit tutması lazım. Ama vertexlerden tek bir tanesini bile hareket ettirirseniz bütün vertexler bundan etkilenecektir. Birden fazla noktayı belirli konumlara taşımak istiyorsanız çok sıkıntılı bir uğraş olur.

Başka bir yöntem olarak bones kullanabilirsiniz. Bonelar kullanarak istediğiniz ölçülerde 2d bir grid oluşturup eklemleri 360 derece dönecek şekilde tanımlamayı deneyebilirsiniz. Sonrasında eklem noktalarını baz alarak yüzeyi oluşturursunuz.

Diğer aklıma gelen bir yol, plane in vertexlerine sub object modunda birer dummy bağlamak. Sonrasında dummler arasında wire parameters ya da diğer animasyon constraintlerini kullanarak aralarındaki mesafenin sabit kalacağı bir bağlantı oluşturmak lazım. Biraz matematik formülü çıkartmak zorunda kalabilirsiniz ama formülü bir defa oluşturduktan sonra kopyala/yapıştır yapmak yetecektir.

Bahsettiğiniz şeyin asıl tanımı topografya haritalarının sayısallaştırılması üzerine bir makalede geçmişti. Bir yerden bir şey araştırırken denk geldiğimi hatırlıyorum. Ama malesef nerede görüdüğümü şu an hatırlayamadım.

Eğer bu şekilde bir arama yaparsanız belki istediğiniz şeyi doğrudan yapan bir yazılım ya da eklenti bulabilirsiniz.

Elbette benim aklıma şu anda gelmeyen çok basit başka bir çözüm de mevcut olabilir.

Sorunuz ilginç, lütfen vardığınız çözümü de burada paylaşın.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-12-28 15:43:39 Edit:2013-12-28 15:45:46
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler
ciNsEnsar TUĞ

Daha önce kullanmayanlar için Para3d eklentisini öneririm.
2 tane surface arasına box yada elek ne istersiniz yerleştirip istediğiniz kadar boxı bu surfaceler arasında array yapabiliyosunuz. ben bu yöntemle ulaşmak istediğim formun düz haliyle eğimli hali arasındaki farkı görebiliyorum.

şimdi mesajınızı gördüm ve araştırmaya başlıyorum. çok teşekkürler


rhinoya aşığım arkadaş
2013-12-28 15:57:49
  • Offline
  • Erkek
tekrar merhaba
ciNsEnsar TUĞ

yapmaya çalıştığım işe cloth modifier iyle çok yaklaştım.

nesnenin büyümemesi için plasticy yi 0 yapıyorum başka öneriniz varmı hedef gösterebilirmisiniz.

birde cloth modifierinin alt objesinden vertex seçilebildiğinden bahsetmişsiniz orayı bulamadım ulaşamadım. cloth modifierini ekledikten sonra vertex taşıma pasif oluyor.

ilgilenenler için rhinoda benzer işlemi yapan `follow along surface` komutunu incelemelerini tavsiye ederim.

teşekkürediyorum


rhinoya aşığım arkadaş
2014-01-07 17:11:56
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!