3ds Max : Karakter Modelleme için önerileriniz ...

2 programı da denemeye
alcheMustafa AydoğanAvatar

2 programı da denemeye karar verdim Zbrush4 yerine 3.1 elimde vardı modo 601 değilde 302 yi buldum aralarında pek bi fark varmıdır acaba ?


I was lost in the pages.. Of a book full of death ...
2012-03-15 00:14:10 Edit:2012-03-15 00:15:05
  • Offline
  • Erkek
302 ile 601 arasında
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

302 ile 601 arasında 2 sürüm (401-501) ve baya bi fark var.


MODO, rhino
2012-03-15 10:01:05 Edit:2012-03-15 10:01:28
  • Offline
  • Erkek
Zbrushu kurup denedim biraz
alcheMustafa AydoğanAvatar

Zbrushu kurup denedim biraz sahne hakimiyeti sanki max`e göre biraz düşük derecede istediğim gibi gezip dolaşamıyorum, nesneleri seçmeyi bile bulamadım :).
Şimdi modo`yu indiriyorum.Modonunda Gnomon ve Digital Tutors tarzı tutorial`ları varmı merak ediyorum ..


I was lost in the pages.. Of a book full of death ...
2012-03-15 11:08:14
  • Offline
  • Erkek
var youtube da bile
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

var youtube da bile var ama youtube videoları genelde mac ile yapılmış


MODO, rhino
2012-03-15 11:34:33
  • Offline
  • Erkek
Sadece merakımdan soruyorum max
alcheMustafa AydoğanAvatar

Sadece merakımdan soruyorum max ile maya yı birlikte kullansam saçma mı olur yanı modelleme ve render için ikisi ayrı tarzmı? yoksa aynı işlevi gören 2ayrı programmı ?


I was lost in the pages.. Of a book full of death ...
2012-03-15 12:34:50
  • Offline
  • Erkek
maya, 3ds max, houdini,
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

maya, 3ds max, houdini, modo, blender vs vs hepsi aynı işi farklı yöntemlerle görür. bazısında bu işler (yaygın kullanıldığından) kolay kaynaklar ile bazısında zorlanarak yapılır.

ve benim görüşüme göre ne kadar zorlanırsa insan beyni o kadar gelişir, zorluklara o kadar olay adapte olur.


MODO, rhino
2012-03-15 13:06:13 Edit:2012-03-15 13:07:47
  • Offline
  • Erkek
Erkan bey Modo torrent
alcheMustafa AydoğanAvatar

Erkan bey Modo torrent linkiniz varsa paylaşabilirmisiniz .Arkadaşın biri atmıştı netim yavaş ve arada kesile biliyor torrent ile 400 mb lik bi dosya indirdim crack vs.. hiç birsey yoktu boşuna bekledim varsa paylaşırsanız çok sevinirim . yi günler iyi çalışmalar .


I was lost in the pages.. Of a book full of death ...
2012-03-15 18:18:42
  • Offline
  • Erkek
kullanacağın belli başlı programlar
Lopist

kullanacağın belli başlı programlar var karakter modellemek için. 3ds max(polygon modelleme ile.), photoshop(render düzenlemek uvw leri düzenlemek için vazgeçilmez.), mudbox(tıpkı zbrush gibidir ama bence zbrush fazla karışık mudbox daha sade ve karakter için gerekli herşeyi sunuyor sana.)

ha birde maya ile 3ds max i birlikte kullanmak yerinde saymana neden olur.(bu görüşüm sadece.)


2012-03-15 18:49:35
  • Offline
Re : kullanacağın belli başlı programlar
alcheMustafa AydoğanAvatar

Geneldede 3dmax ile modelleyip onun üzerinden Nodo ile veya Mudbox ile üzerinden giderek karakter modelleme yapıcam galiba dediğiniz gibi zbrush bana benim açımdan daha başlamadım ama ilk izlenimim olarak kullanışlı gelmedi photoshopta duzenleme konusunda tavsiye edebileceğiniz ders seti varmı internete yazdığımızda photoshopla alakalı binlerce ders çıkıyor ama daha çok kaplama ve ortam renklendirme açısından yararlı olan dersleri (eğer bildiğiniz varsa ) paylaşailirseniz çok sevinirim

Burada konuyu açıp devamlı isteklerde bulunup sizi meşgul ediyorum kusura bkmayın ama bu alanda yeniyim hatta geç kaldım diyebilirim o yuzden sizlerden kısa ip uçları alarak ilerlemem kendi kendime internette arayarak ulaşacağım sonuçlardan yverimli ve çabuk olacağını düşündüğüm için sizleri rahatsız ediyorum yorumlarınız ve yardımlarınız için teşekkürler ...


I was lost in the pages.. Of a book full of death ...
2012-03-15 19:36:42
  • Offline
  • Erkek
3d Studio Max ve
charmashaokiOkan Mutlu AkpınarAvatar

3d Studio Max ve ya Maya ve ya her ne ise. Poligon modellemenin temel mantığı bu programlar ile basemesh denilen düzgün topolojili organik modeller oluşturup, maplerini açarak sculpting programlarından birine (mudbox, zbrush) atarak detaylandırmak ve detayları kullanım alanına göre normal, displacement, vector disp. gibi map`ler ile düşük poligonlu objeye giydirerek hareketlendirmektir. Bu durum ise son zamanlarda değişmekte. Özellikle zbrush`un son versiyonlarıyla gelen Dynamesh, daha önce var olan Zspheres gibi harika eklentiler, daha özgün, özgür ve rahat modelleme imkanı sunuyorlar. Üstelik eskiden oluşturulan basemeshler sculpting ile detay kazandıktan sonra, bozulmalar meydana gelebiliyordu modelde. Bu yüzden, model detaylandırıldıktan sonra retopology ile modeli tekrar örmek daha avantajlı bir hal aldı.
Şimdi zaten retopo yapacağınız bir model için, basemesh gerekli midir? Bence hayır, keza dynamesh ile konsept tasarımınızı yüzde yüz daha kısa sürede ve daha rahat biçimde yapabilirsiniz.
Modo`nun çok çok başarılı bir yazılım olduğunu kabul etmeme rağmen, organik model anlayışının temeli Zbrush ile var oluyor. Yüksek poligon sayılarında stabilitesi, boyama araçları, retopo araçları, GOZ, Decimation Master, birçok brush ve özelleştirilebilir olmaları. Tavsiyem yoğunlaşmanız gereken zbrush, öncesinde tekrar ve tekrar geleneksel sanat bilgisi. Anatomi, kas yapısı hatta desen. Umarım başarılı olursunuz, kolay gelsin.


2012-03-15 22:42:55
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!