3ds Max : Kamera-Target arasındaki mesafe

Kamera-Target arasındaki mesafe
dragutTarkan ASLANAvatar

Merhaba arkadaşlar,
Genelde araştırmadan direk soru sormayı tercih etmiyorum.Ama baktım ki herkes araştırmadan hemen foruma üye olup soru soruyor.Sonra ki ara da bulasın.Canı ne zaman isterse o zaman giriyor.Neyse konumuz bu değil...İçimde kalmasın..

Benim sorum ise şu,Saçma ise lütfen söyleyin..;))

Şu sıralar Exterior ile haşır neşir oluyorum.Vraycam kullanıyorum.Merak ettiğim gerçekçi bir açı için kamera yüksekliği ne kadar olmalı(ben 160-175 cm arası yapıyorum)ve target kameradan ne kadar yüksekte olmalı.Bir standart var mı yoksa göze nasıl hoş geliyorsa mı?Ben bi türlü gözüme hoş getiremedim de....

Şimdiden teşekkür ederim..


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-17 12:34:13
  • Offline
  • Erkek
sa
fastblackman

verdiğiniz kamera açısı doğru bence ama kamera açısı değistirilerek render alınmasıda benim görüşüm çalışmaya sanatsal değer katmaktadır.sizin 160 175 bir insanın bakış açısının taklididir vede doğru ve yapılması gereken budur ama değişik açılarda render almakta çalışmaya başka tadlar katmaktadır saygılar.


2012-02-17 12:45:40
  • Offline
Peki fastblackman, Cevabın
dragutTarkan ASLANAvatar

Peki fastblackman,

Cevabın için teşekkür ederim.Senin bir kamera açısı şablonun (doğru kelime olmayabilir)var mı acaba?

Yani "ben kamera açısın şöyle ayarlarım.Şurasını da görmeli, şurayı görmesin" gibi


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-17 12:49:48
  • Offline
  • Erkek
sa
fastblackman

kamera açısını ben nasıl ayarlarım size söliyim bende çok iddalı değilim ama kendimin nasıl ayarladığımı söleyeyim ben camera ve ışığı ters istikamette ayarlamaktayım örneğin camerayı batıdan veriyorsan güneşi doğudan veririm bunu neden bu şekilde ayarladığımıda bilmiyorum bu bende bir alışkanlık diyebilirim kamera açımıda genelde binanın alt katlarını görmüceğim şekilde ayarlamaya özen göstermekteyim bunun sebebi giriş bölümümün ayrıntılı modellenmesi gerekmektedir bundan kaçınmaktayım bide ben ticari amaçla proje yaptığım için gereksiz hiçbir şeyi renderda bulundurmucak şekilde kamera açısı belirlemekteyim:)


2012-02-17 12:57:26
  • Offline
Teşekkür ederim fastblackman,
dragutTarkan ASLANAvatar

Teşekkür ederim fastblackman,

Bakalım kullanılan başka yöntem var mı?

Diğer arkadaşlardan da yorumlar gelecektir.

Bekleyelim bakalım..


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-17 14:01:58
  • Offline
  • Erkek
odak mesafesi
PMBlntBülent Taşdelgen

tecrübe ettiğime göre; bahsettiğiniz mesafe eğer belli bir değerden kısa olursa kamera görüntüsü ters oluyor... yani düz kamerada sahne ters dönüyor ilginç olarak.


2012-02-17 14:18:33
  • Offline
  • Erkek
ilgisiz gibi görülebilir ancak
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

ilgisiz gibi görülebilir ancak sizin sorunuz hakkında farklı (aslına bakarsanız pek bi farkı yok bence ama neyse) bir meslek görüşü buyrun
http://www.bascek.com/4559/kompozisyonda-ilgi-merkezi/


MODO, rhino
2012-02-17 14:40:36
  • Offline
  • Erkek
Bu daha doğru sanırım...
dragutTarkan ASLANAvatar

Bu daha doğru sanırım...
http://www.bascek.com/4613/kompozisyonda-bakis-acisi-ve-perspektifin-kullanimi/


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-17 15:17:00
  • Offline
  • Erkek
bence iki konuyu birleşik
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

bence iki konuyu birleşik düşünürsek tam olacak galiba


MODO, rhino
2012-02-17 22:41:29
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!