3ds Max : kalabalık sahneler de kasmaması için yapılması gerekenler

cumci nin dediği gibi
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

cumci nin dediği gibi

cumci`nin dediği gibi çok büyük sahnelerde viewportta kasılmayı azaltıyor. yaklaşık 2,5 milyon poligonlu bir sahneyi örnek olarak göstereceğim. İlk sahnede daireleri copy komutu ile kopyaladım. 2. sahnede ki daireler ise instance kopyalardır.

ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2014-01-07 08:43:07 Edit:2014-01-07 08:45:00
  • Offline
  • Erkek
instance
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

instance

instance

ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2014-01-07 08:43:34
  • Offline
  • Erkek
cumci; uslübumda bir şey
3ddesigner3d designer

cumci; uslübumda bir şey yok.ben uyarı almadım, uyarıyı sen almışsın belliki bir nedeni vardır...

recepyngz;

o gösterdiğin resimlerde açı farkı var. açı değiştikte fps değeri kendisini refresh eder.. bazen yüksek bazen aşağı gösterir.

Ben bir çok denememe rağmen instance ile copy arasında fps değerinde hiç bir fark görmedim.



2014-01-07 09:05:13
  • Offline
  • Erkek
O zaman birde bu değerleri incele.
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

O zaman birde bu değerleri incele.

O zaman birde bu değerleri incele. ilk resim copy. 2. resim instance.

ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2014-01-07 09:54:16
  • Offline
  • Erkek
O zaman birde bu değerleri incele..
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

O zaman birde bu değerleri incele..

instance

ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2014-01-07 09:55:24
  • Offline
  • Erkek
en çok kasan
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

Pc de kasılmayı tetikleyen en büyük etkenlerden biri ram dir.
Yukarıdaki kıyaslamada instance copy`e göre neredeyse yarı yarıya daha az kasmaktadır. boyut olarak da az yer kaplamaktadır. ram ve fps de neredeyse 2 kat fark görünmektedir. Bu kıyaslamaların herbirini yaparken Pc yi her seferinde yeniden başlatıp ramı temizledim.


ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2014-01-07 10:01:48 Edit:2014-01-07 10:03:05
  • Offline
  • Erkek
peki daha deminki resimde,
3ddesigner3d designer

peki daha deminki resimde, 2 milyon poligonda o kadar fark oluyorda neden bu 17 milyonluk devasa kasıntılı sahnede sadece 3 fps fark görünüyor ?


2014-01-07 10:46:36
  • Offline
  • Erkek
ilk olarak
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

ilk olarak karşılaştırdığım sahnelerin poligonları birbirinden çok farklı. 2.sahne 1. sahneye göre neredeyse 10 kat daha fazla. Bu durumda otomatik olarak fpsler düşecektir. 2 farklı poligonlu sahnenin fps lerini birbiri ile oranlarsak oran 1,5-2 katı bir orana tekabül ediyor. Zaten fps`nin sürekli değiştiğini sen söylemiştin vede doğru bir tespit ti bu. Bu kıyaslamada fps den çok ram`a dikkat etmek gerekir. çünkü fps sorununu objeleri box`a çevirerek yada proxy yaparak çözeriz ama ram şişerse projeyi açmak dahi mucize olur. bundan dolayı distance özellikle büyük sahneler için iyi bir alternatif tir.


ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2014-01-07 11:07:41 Edit:2014-01-07 11:08:35
  • Offline
  • Erkek
recepyngz; 10 milyonluk
3ddesigner3d designer

recepyngz;

10 milyonluk bir sahneyi denedim şimdi. ramde hiç bir fark yok. ikiside aynı ram kapladı. ayrıca fps değeri instancede 2-3 arası daha düşük bile çıktı. ve bu çok değişiyor. o an birden 2-3 artıyor birden 2-3 düşüyor. nasıl denk getiriyosun bilmiyorum ama benim instancede daha yavaş fps :)


2014-01-07 11:28:01
  • Offline
  • Erkek
ayrıca ben daha demin,
3ddesigner3d designer

ayrıca ben daha demin, fps farkından bahsettim. yani 2 milyonluk sahnende 3 fps fark olmuyor. ama 17 milyonluk sahnende fark azalıyor ? poligon sayısı arttıkça fark azalması mantıklımı :)..

yani instancede kesin bir fark oluyorsa poligon sayısına göre değişmemeli değilmi ?


2014-01-07 11:31:06
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!