3ds Max : Figuru bir nesneye baglamak.. yardımm

footplatform, footsteps ve pelvis
KediEti7ümit ülkerAvatar

footplatform, footsteps ve pelvis her zaman her yerde herşeye linklenebilir. yani bu üçüyle helekopterden ip merdivenle sallanarak giden gemiye atlayan adam bile yapılabilir. sorun nedir valla anlamadım.


2013-03-07 16:04:46
  • Offline
  • Erkek
hazır cat model veya
usiiinhuseyin dikerAvatar

hazır cat model veya kendi cizdiginiz figurde de pelviisi istediğiniz nesneye baglayabiliyormusunuz?

ben hem kendi modellerimde denedim hemde hazır sunulan cat fugurlerinde denedim, pelvisi bir noktaya baglıyorum.. bagladıgım nsne hareket edince pelvisin umurunda olmuyor, ayrı telden çalıyorlar =/


2013-03-07 16:13:01
  • Offline
  • Erkek
En altta üçgen bi
ETezerErgin TEZERAvatar

En altta üçgen bi şey var mı bak bakalım Hüseyin kardeş??? Aha da o Plartform dur. Eğer onu arabanın koltuğuna veya başka bir tarafa linklersen, araba hareket ettiği zaman, tüm Cat modelin de araba ile hareket eder. Senin yapman gereken sadece Arabadayken Local hareket layerı tanımlayıp direksiyon kullanmasını sağlamak olacaktır. Uff yaa !!! Cevap vermek de zorlaştı artık... :)


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2013-03-07 16:22:33 Edit:2013-03-07 16:22:52
  • Offline
  • Erkek
ya bu CAT pelvisi
usiiinhuseyin dikerAvatar

ya bu CAT pelvisi ve PLATFORM yoksa kendine has başka bi şekildemi baglanıyor nesneye =/
Ben mesela bi box cizdim.. animasyon kismından ileriye dıgru bi hareket verdim..
sonra hazir cat fıgurunu ekledim sahneme, animasyon layeri ekledim ustteki hareket kayıt kısmında PLAY tusunu aktif ettim
sonra pelvisi tutup SELECTandLİNK ile boxun uzerine surukledim..
herhangi bir uyarı vermedi, baglandı gibi oluyor.. ama kutu ile baglantısı yok..kutu gidiyor pelvi sabit..
Aynı sekilde Platformu SELECTandLİNK ile kutuya surukledim.. burdada sadece platform kutuya gore hareket ediyor figur oldugu yerde kalıyor..


Eger maxiniz acıksa siz de denermisinzi ya olmuyo ne sacma iş ya platform oynuyor figur duruyo oylece..

Ya biliyorum cok uzadı bu konu, cok ugrastırdım.. kusra bakmayın artıkın =(=


2013-03-07 16:26:17 Edit:2013-03-07 16:31:46
  • Offline
  • Erkek
Hay sizin Pelvisinize yaaaaa
ETezerErgin TEZERAvatar

Hay sizin Pelvisinize yaaaaa !!! Plartform la plartform u linklicen...


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2013-03-07 16:27:23 Edit:2013-03-07 16:27:49
  • Offline
  • Erkek
https://hotfile.com/dl/197326573/01f1f11/cat.max.html bu sahneyi
KediEti7ümit ülkerAvatar

https://hotfile.com/dl/197326573/01f1f11/cat.max.html

bu sahneyi bir inceler misin


2013-03-07 16:29:15
  • Offline
  • Erkek
adamın yürümesi dummy`ye bağlı.
KediEti7ümit ülkerAvatar

adamın yürümesi dummy`ye bağlı. pelvis ise dummy002 ye bağlı. ortadaki footsteps`ler yerdeki yürüyen kutuya bağlı.
bu arada pelvis bu catmotion modunda direk linklenemiyor. bir tane layer açıp pozisyon`u dumy ye position contrant ile bağlamak gerekiyor. ama serbest animasyonda ona da gerek yok direk linklenebiliyor


2013-03-07 16:32:50
  • Offline
  • Erkek
Allahım Kafayı yiyicem yaaa
ETezerErgin TEZERAvatar

Allahım Kafayı yiyicem yaaa !!! :) Local ve Global olarak ayrı Layerlarınız vardır Cat`te. Bi inceleyin Allah aşkına, çok karmaşık düşünmeye gerek yok. Hadi Maya olsa neyse, istediğiniz kadar kasın... :))) Ama Max bu, basit düşünün kazanın. Bu Layerların dışında illaki "Komplike düşünecem" derseniz Tabandaki Üçgen Plartformu da ayrı bir nesneye Linkleyerek "Takip Hareketi" sağlayabilirsiniz...

Saygılarımla,
Ergin TEZER
Autodesk Yetkili " Ve de Sinirli" Eğitmeni :)


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2013-03-07 16:56:27
  • Offline
  • Erkek
Arkadaşlar cok saolun konudan
usiiinhuseyin dikerAvatar

Arkadaşlar cok saolun konudan sıkılan varsa cevap yazmasın lutfen..
Uzadı gitti konu biliyorum.. İndirdim dosyayı, teşekkurler
yurume efekti vermeden sadece platformu bir nesneye baglayınca olmuyor bu zıkım ya..

ETezer bey sizde nasıl oluyor anlamıyorum..
sahneye bi CATfigur ciziyorum platformu hareket eden BOXa baglıyorum, platform kutuyu izliyor ama figur tamamen yerinde duruyor.. animasyon layer turuylemi alakalı acaba yav =)


2013-03-07 16:56:57 Edit:2013-03-07 17:01:25
  • Offline
  • Erkek
platformu linklemek sorunlu. onun
KediEti7ümit ülkerAvatar

platformu linklemek sorunlu. onun yerine sağ ve sol footplatform`lar ve pelvisi linklemek tam sonuç verir. tabi animasyonu ABS layer ile yapmanız şart.


2013-03-07 17:02:55
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!