3ds Max : Cam Cephe Modelleme

Cam Cephe Modelleme
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Uzun zamandır maxte iş yapmıyordum geçenlerde bir iş verdiler yapar mısın diye tmm yaparım dedim ama altından kalkamadım 5-6 ayda bilgilerim körelmiş sanırım.
Yapmak istediğim bu linkte gördüğünüz objenin tüm yüzeyini cam cephe olarak hazırlamak tabi ölçülü bir şekilde olması gerek. Hazırladığım obje şuanda ölçülü. Metaryal ile yapıyım istedim ama pek istediğim gibi olmadı. Edgeleri kullanarak bölümlere ayırıyım dedim o zamanda ölçüleri eşit tutturmam zor her iki şekilde de beceremedim =)

http://g1205.hizliresim.com/x/8/5j4df.png

Merak ettiğim bunu yapan adamlar nasıl modellemiş. Modelin max dosyası elimde =) tüm camlar tek tek yapılmış.
http://g1205.hizliresim.com/x/8/5j4k7.png

İşte beni daha fazla meraka sokan modellerin pdf linki... Özellikle bu tarz modellemelerin bulunduğu tutoriallar aradım ama bulamadım da :(. Yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla ...

http://www.evermotion.org/files/pdf/archmodels_vol_71.pdf


2012-05-08 15:50:18
  • Offline
  • Erkek
tam olarak soruyu anlamadım.
SchematicViewhasan yenierAvatar

tam olarak soruyu anlamadım. çok genel yorumlar var :D bişey yap, yaparken karsılastıgın sorunları sorarsan daha cok yardımcı olunabilr


çiziyorum o halde varım
2012-05-08 18:00:16
  • Offline
  • Erkek
Sorunda tam olarak orada
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Sorunda tam olarak orada :D objeyi yaptım ve öyle kaldı.
12 katlı bir bina bu ve her yerini cam cephe kaplamam gerekiyor. Bir türlü yapamadım nasıl yapabileceğimle ilgili yol gösterilmesine ihtiyacım var :)


2012-05-08 18:43:29
  • Offline
  • Erkek
Tiles ile yapılabilir mi
dragutTarkan ASLANAvatar

Tiles ile yapılabilir mi acaba?

Bir fikir sadece...


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-05-08 18:58:11
  • Offline
  • Erkek
turbosmooth
PMBlntBülent Taşdelgen

pek kolay gibi görünmüyor, "turbosmooth" üzerine "edit poly" alınıp poligonlar "slice" ile kesilebilir ama dikey ayrıtlar için pek uygun görünmüyor bu yöntem.

bence binanın şekli düz olacakmış gibi modelleyip, bitmiş hali üzerine "turbosmooth" alabilirsiniz,
yani "smooth" kaldırıldığında kürenin poligonlarının göründüğü gibi "turbosmooth" kaldırıldığında binanın poligonları görünür. metal ayrıtlar için "edge connect" yapmanız, ve bu ayrıtları birkaç defa "extrude" yapmanız gerekecek, bu işlem sonrası "turbosmooth" ile görünüm nasıl etkilenir kestiremiyorum, bir deneyin. kolay gelsin.


2012-05-08 19:22:08 Edit:2012-05-08 19:52:50
  • Offline
  • Erkek
cam cephe yapacağın için

cam cephe yapacağın için sectionla derz atabiilirsin. bide cam kaplaması atarsın. sanırım harpuşta kısmıda kompozit olacaktır onunda derzlerini sectionla atarsınız. section sahnedeki cisimlerin hepsinin etrafını kaplayacağı için derz atmak istediğiniz objeği bırakın sahnede line başlığı altında sectionu seçin ve derz aralıkları kadar kopyalatın. sonra sectionlardan bir tanesini convert to editable sipline yapın sonra diğer sectionları ona athachlatın derleriniz oluşacaktır. kolay gelsin.


2012-05-09 13:52:20
  • Offline
  • Bayan
Önce bir hesaplama yapmak
POWERD3D

Önce bir hesaplama yapmak gerek kaç cam parça ve kaç kesitten çıkacak. Sonra poly to poly modelleme ile eşit aralıklarda çoğaltım işlemi yaparak cepheyi oluşturmak mümkün. Ek olarak insert ve extrude ile cepheye hafif derz verip mtl. id ile derzleri arkada görünen profil hissiyatına büründürerek sonuca ulaşılabilir. Kolay gelsin.


2012-05-09 14:25:22
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!