3ds Max : Çalışma ekranında ki poligon sayısını düşürme yöntemi

Çalışma ekranında ki poligon sayısını düşürme yöntemi
secretwallMustafa Avatar

Merhaba arkadaşlar benim şöyle bir sıkıntım var ..Kullanmış olduğum sistem çok da yeterli olmadığından poligon sayısı biraz artınca Max de takılmalar başlıyor.
Acaba çalışma ekranında ki bir objeyi yada merge ile çağırdığımız bir modeli hizalamasını yaptıktan sonra kısacası o obje ile olan işim bittikten sonra poligon sayısından tasarruf için line olarak gösterme şansım var mı renderde görünecek tabi, sadece çalışma ekranımda çizgisel olarak görünecek.


2012-03-09 01:38:20 Edit:2012-03-09 01:38:42
  • Offline
  • Erkek
Objeye sağ tıkla. Gelen
GalagoÖzcan ŞENGÜNAvatar

Objeye sağ tıkla. Gelen pencereden "Display as box" seçeneğini işaretle.


"İnandıkları gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar." Hz.Ömer
2012-03-09 02:28:09
  • Offline
  • Erkek
bir de xref`i deneyin
palyaçohalil özhan

bir de xref`i deneyin
(vray kullanıyorsanız da vraymesh).


http://www.facebook.com/media/set/?set=a.139020102071.109153.533812071&type=3&l=e1d9bec034
2012-03-09 08:42:09
  • Offline
  • Erkek
öncelikle yanıtlayan tüm arkadaşlara
secretwallMustafa Avatar

öncelikle yanıtlayan tüm arkadaşlara teşekkür etmek istiyorum.zaten layer kullanarak çalışmaktayım ama layer i gizlesemde poligon sayısında bir azalma olmuyor. Modelleri proxy yapma konusunda daha detaylı bilgi verebebilir misiniz acaba.


2012-03-09 15:03:47
  • Offline
  • Erkek
özcan bey display as
secretwallMustafa Avatar

özcan bey display as box seceneğini kullandım lakin poligon sayısı aynı değişmedi belki poligon sayısı değişmez dedim ama sahnenin fps si de değişmedi gibi geldi bana yani tam olarak bahsettiğiniz komut ne işe yarar detaylandırabilir misiniz.


2012-03-09 21:00:48
  • Offline
  • Erkek
Objeniz tikliyken sag tiklama
vinonna

Objeniz tikliyken sag tiklama menusunden vraymesh export secenegine geliyorsunuz. Burdan objenizi proxy e cevirebilirsiniz. Objeniz proxy e donustugunde modifier list. İnde tel kfes-nokta-kutu gorunumu seceneklernden birini seciyorsunuz. Ben box i tercih ediorum. Tel kafesken sahneyi kasiyor hala. Vertex te de birdaha sahnede objeyi bulmak zorlasiyor. Size tavsiyem, objenizin tum kaplamalarini ve sahnedeki konumunu netlestirdikten sonra proxy e cevirmeniz. Birde objeniz birden fazla bilesenden olusuyorsa ya tek tek her parcayi proxy yapacaksiniz yada attach layip tek obje haline getireceksiniz. Ozellikle bitkilerde ben mutlaka kullaniorm proxy yontemini. Ancak rahat calismanin tek cozumu deil tabii bu. Proxy ile birlikte mutlaka layerlari ve xref yontemini beraber kullanmalisiniz. Xref yontemine file menusunden ulasabilirsiniz. Orn, bir peysaj calismasi yapiyorsunuz. Binalari ayri, araziyi ayri, bitkileri ayri dosyada calisip render alacaginiz sahneye bunlari xref scene yontemiyle cagirirsiniz. Sahnenizdeki objelere sadece kendi dosyalarinda mudahale edebilirsiniz. Yaptiginiz degisiklik otomatik olarak xref yaptiginiz sahnedede degisir. Xref le cagrilan objeler sahnenizde bir imaj gibi yer alir. Kasilmayi biraz engeller. Cagirdiginiz sahneleri yine xref scene in kendi penceresinde gizleyebilir,box gibi gosterebilirsiniz. Umarim aydinlatici olmustur. İyi calismalar dilerim.


2012-03-09 21:17:38
  • Offline
Poligon sayısını düşürmez. Objeyi
GalagoÖzcan ŞENGÜNAvatar

display as box: poligon sayısını düşürmez. Objeyi gizlemek gibi birşey. sadece yeri belli oluyor. Bu sayede sistem kasmıyor. illa poligon sayısını azaltmak istiyorsan diğer akadaşların da dediği gibi proxy kullan.


"İnandıkları gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar." Hz.Ömer
2012-03-09 21:18:08 Edit:2012-03-09 21:20:24
  • Offline
  • Erkek
Tamamdır arkadaşlar vermiş olduğunuz
secretwallMustafa Avatar

Tamamdır arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgileri harmanlayarak sonuçlar elde etmeye çalışıyorum ..cevaplarınız için teşekkürler.


2012-03-09 23:41:00
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!