3ds Max : bunu nasıl modellerim fikri olan var mı?

kot yoksa direk üzerinden
dark1nqMehmet ÜnalAvatar

kot yoksa direk üzerinden e.poly ekle yada exturude ver geç bina ve diğer detayları zaten modellersin, yerleştirirsin olur


2012-06-09 10:41:35
  • Offline
  • Erkek
tesekkurler
mmryegy emre gunAvatar

3 yıldır max ve diger 3d progrmları kullanıyorum.modelleyemiyorum demedim zaten bitirdim modellemeyı 4 saatte soner kardesim hıza gelince 3 yıldır cephe firmasındayım 1 saat içinde apartman yada herhangi bir cepheyi tamamlıyorum zamanım cok anlayacagın :)render da hatalar olustu her magazayı ayrı modelleyıp koyucam sımdı butun cıkınca materialde sorun cıkıyor arkadslardan biri rhino tavsiye etmiş 2 yıl once rhino kullanmıstım suan o kadar asına değilim ilk projeye baslarken niyetim rhinoyla yapmaktı aslında :) mehmet ünal zaha hadid yada norman foster ın çelik yapım tekniklerini kullanmak istiyorum ilk olarak dediğin gibi yaptım sonra parcaları eklerim dedim ama dikkat edersen vaziyette 40 adet farklı kotum var kusların kanat yapısı uzerine calıstım o yuzden biraz fazla organik oldu.ben daha önce boyle bir modelleme yapıp da karsısına cıkan sorunlara buldugu cocumleri paylasır mı arkadaslar diye merak edip sordum yani püf noktalar için.tum arkadaslara tekrar tesekkur ederim.


pritzker
2012-06-09 11:22:05 Edit:2012-06-09 11:23:05
  • Offline
  • Erkek
Farklı kot yükseklikleri var,
fasuto53Fatih Avatar

Farklı kot yükseklikleri var, bence öncelikle spline ları kot yüksekliklerine göre layerlere ayır sonra aynı kot yüksekliklerini alacakları yükseklik değerlerine göre ayır ve modellemeye en alçak kottan başla, Sırasıyla üst üst kotlara çık. Ve bence de çizimi max ile tekrar yap sıkıntı yaşama ilerlerken. Zaten çok fazla detay görünmüyor planda. Ancak ileriye dönük projede yer alacak detayları göz önünde bulundurman iyi olur.


2012-06-09 12:09:14
  • Offline
  • Erkek
eet fatih ben de
mmryegy emre gunAvatar

eet fatih ben de dediğin gibi yapıyorum her bir magazayı birerbirer modelliyorum tesekkurler ;)


pritzker
2012-06-09 12:28:52
  • Offline
  • Erkek
Kolay gelsin, bende şuan
fasuto53Fatih Avatar

Kolay gelsin, bende şuan daha lanet bir şey yapıyorum, iç mimaride 3d kullanımı daha lanet bir iş, valla buna dua et bence :)


2012-06-09 12:57:24
  • Offline
  • Erkek
iç mimari de karmasık
mmryegy emre gunAvatar

iç mimari de karmasık projeler calıstım da genelde hazır model kullandım objeler bastan modelliyorsan kolay gelsin diyeyim :)


pritzker
2012-06-09 13:15:03
  • Offline
  • Erkek
poly modelleme ile
50c3ntsercan ağbabaAvatar

poly modelleme ile zor nurbs modelleme tekniği ile yapılır.


http://www.sercanagbaba.blogspot.com "Yardım Etmek Can Yakmaz"
2012-06-09 13:19:23 Edit:2012-06-09 13:20:37
  • Offline
  • Erkek
sercan nurbs hakkında fazla
mmryegy emre gunAvatar

sercan nurbs hakkında fazla bilgim yok sadece poly kullanıyorum ben nurbs rhinoda ki sistem gibi mi? yada tavsiye edebileceğin kaynak var mı? nurbs hakkında vereceğin bilgi herkesin işine yarayacaktır.


pritzker
2012-06-09 13:23:34
  • Offline
  • Erkek
Nurbs modelleme de rhino
ApAcHiErdal SayarAvatar

Nurbs modelleme de rhino en iyi programdır diyebiliriz. Yani senin deyiminle rhinodaki gibi.


www.3dgorselsunum.com
2012-06-09 13:35:37
  • Offline
  • Erkek
ben maya kullanıyorum 3dmax
50c3ntsercan ağbabaAvatar

ben maya kullanıyorum 3dmax ve rhino hakkında hiç bilgim yok.maya da nurbs ile gösterdiğim resmi referans alırsın ve aynı çizgileri çizersin daha sonra bu çizgileri birleştirerek modeli yapmış olursun.modelli nurbs ile çizdikten sonra istersen poly e dönüştürür poly olarak kaplayabilirsin son rötuşları yapar render alırsın.


http://www.sercanagbaba.blogspot.com "Yardım Etmek Can Yakmaz"
2012-06-09 13:37:15 Edit:2012-06-09 13:41:13
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!