3ds Max : Bump map`i modele çevirmek

Bump map`i modele çevirmek

arkadaşlar merhaba uzun süredir yazmıyordum ancak takıldığım bir konu oldu çözümünün mümkün olup olmadığına dair ise hiçbir fikrim yok. gözenekli yapıda bump map ile bir model hazırladım modelde binlerce gözenek var belkide (limon modeli) müşteri bunu cnc`de çıkarabileceği şekilde dfx formatında istiyor yani gözeneklerin de mesh halinde modelde bulunması gerekiyor. bunu ne şekilde yapabilirim bir fikriniz varmı? teşekkürler


2012-07-18 09:01:53
  • Offline
  • Erkek
hocam hızlı bir biçimde

hocam hızlı bir biçimde anlatman veya örnek bi tutorial atman mümkünmü acaba bugün yetiştirmem gerekiyor. malesef sculpting programlarıyla pek aram yok kurulu bile değil bilgisayarda.


2012-07-18 09:28:40
  • Offline
  • Erkek
İşine yarar mı bilmiyorum,
ulasdenizulaş deniz

İşine yarar mı bilmiyorum, fakat pdf2dwg isimli araç ile, pdf halindeki resimleri Autocad formatına çevirip, istediğin lekeleri Autocad çizgilerine dönüştürebiliyorduk. Bunun jpeg2dwg versiyonu da olması gerekir. Bu şekilde kullanabilir misin bilmiyorum. Çünkü elde edeceğin dosya, iki boyutlu olacak. Senin bunu 3 boyuta giydirmen gerekir mi onu da bilmiyorum. Öte yandn eğer modelin açılımını yapıyorsan o zaman muhakkak işine yarayacaktır. 3d de ise giydirme yapabileceğin bir modelse bu da işine yarar. Tek bir sorun kalıyor, lekeler kapalı çizgiler olması gerekiyorsa bu durumda biraz sıkıntı yaşarsın, çünkü muhtemelen lekeler birkaç çizgiden oluşacaktır. Bunu da autocad üzerinde kaynak yapabilir misin onu bilemem. Bu sorunu, dwg dosyasını max içerisinde weld komutu ile kaynatarak da çözebilirsin.

Diğer bir çözüm ise patern kullanarak yapılabilir. (Hatch) istediğin delikleri hatch formunda da elde edebilisin balki.


2012-07-18 10:06:50 Edit:2012-07-18 10:14:41
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!