3ds Max : Bakış açısına göre objenin kenarlarına fur

Bakış açısına göre objenin kenarlarına fur

Bir tüylü karakter düşünün , ama tuyler objede texture şeklinde olurken objenin(örneğin kedi) kontur hatlarında falloff malzeme tipinde olduğu gibi fur koymak istiyorum.Burda amacım çok az bir fur ile render süresinden kazanmak,yalnız kedinin hareketi nasıl olursa olsun kameranın baktığı anda sadece kedinin dış hattına (kontur)üzerine fur bırakacak. Kontur hattı çok keskin de olmayacak objeden dışa doğru soft bir geçiş olursa kedi daha iyi tuylu gözükebilir. Çok düşündüm ama bir yöntem gelmedi aklıma, sahader uzmanı olan arkadaşlarımız çözebilir diye düşündüm ve buratya yazdım.Ayrıca google de arama da yaptım lakin benzer bir örnek bulamadım.

Aşagıda istediğim karakter ve kontur hattında gözuken fur etkisi:

http://imageshack.us/photo/my-images/708/psman.jpg/

Şimdiden teşeküürler...


https://www.youtube.com/user/3dmaxanim
2011-07-28 09:32:36
  • Offline
  • Erkek
Bu konularda uzman
anarchydronebaşar bostancıAvatar


Bu konularda uzman değilim fakat hair and fur ile böyle birşeyi yapmak mümkün gibi gelmiyor bana. Fur modele bikaç şekilde aktarılıyor... işte spline renderı olarak yada bir çeşit scatter sistemi ile. Sonuç olarak geometri ile. Bunu materyal parametreleri ile değiştirmek mümkünmü ki?

Konu render süresi ise.. hair and fur piyasadaki pluginlere göre çok ağır diye duydum. Örneğin Hair farm yazılımı hair and furdan 7-8 kat hızlı render alıyor diye söyleniyor. Tabi biraz tuzlu :)


http://basarbostanci.blogspot.com/
2011-07-28 09:50:44
  • Offline
  • Erkek
Hair farm paralı bir

Hair farm paralı bir sürüm.Demosunu indirdim oldukça hızlı....


https://www.youtube.com/user/3dmaxanim
2011-07-28 09:54:22
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar bende indirdim hair
mikayil

arkadaşlar bende indirdim hair framı ama nasıl kaydediliyor yaptıgınız sac modeli saveliyorum bütün hair fram özliklerini kaldırıyor savelerken yardımcı olabilcek varmı...


2011-09-10 11:39:13
  • Offline
edge lume mental ray
ErkanErkan ÇALIŞKANAvatar

edge lume mental ray

hangi render motorunu kullanacağını yazmamışsın bende mental ray olarak kabul edttim kullandığım shaderin adı edge (lume) tam senin istediğini yapacak vaktim olmadı ama bu mantıkla bişeyler yapılabilir işte yaptığım örnek

http://4dizayn.com.tr/anim/cop/edgelume.zip

Erkan

 


ANIMASYONA GÖNÜL VERENLERLE TANIŞALIM
2011-09-11 15:37:47
  • Offline
  • Erkek
Eğer vray kullanıyorsanız vray
ArkondeRAlper SözenAvatar

Eğer vray kullanıyorsanız vray fur ile yapabilirsiniz. Vray fur ayarlarından density için bir falloff kaplaması tanımlayıp faloff type olarak da perpendicular/parallel ya da fresnel seçersiniz. Daha sonra falloff ayarlarıyla oynayarak kameraya dik olan yüzeylerde oluşacak tüy miktarı için biraz deneme yaparsınız. Eğer hair & fur sisteminde density benzeri bir ayar varsa o şekilde de işleyeceğini düşünüyorum.

Komay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-09-11 21:31:52
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!