3ds Max : 3ds max herhangi iki şeklin çakışmamasını sağlamak

3ds max herhangi iki şeklin çakışmamasını sağlamak
mfdmf d

Arkadaşlar merhaba, forumda ve 3ds max henüz yeniyim ve öğrenmem gereken birkaç konu var yardımlarınızı esirgememeniz dileğiyle.
Öncelikle örneğın ıkı adet tüpümüz var ve bunların çakışmadan eşmerkezlı olarak düzenlenmesı. çünkü 2 farklı yuvarlak ama tüp şeklinde değil bunların birbiri üzerine tamamen oturması gerekiyor. ikinci sorum ise basitçe sÖylemek gerekirse bir silindirin uç kısmında ani daralma yapmak. deformasyon fazla olmamalı. Örnek olarak sizlere 2 link vereceğim.
Çok teşekkür ederim.

http://www.rsna.org/rsna/media/pr2005/Grunwald-Carotid/Grun_figure_6.jpg
http://open.jorum.ac.uk/xmlui/bitstream/handle/123456789/1021/Items/T307_1_044i.jpg


2011-12-08 15:01:48
  • Offline
  • Erkek
Align komutu kullanabilirsin. X
ulasdenizulaş deniz

Align komutu kullanabilirsin. X ve Y koordinatlarını çakıştırabilirsin böylelkikle.

Silindir için Poly e çevirip tepesindeki vertexleri seçip scale ile merkeze doğru yaklaştırabilir ya da uzaklaştırabilirsin. bu üst kısmının daralmasını y da genişlemesini sağlar. Sadece primitif ile yapacaksan eğer, koni kullan silindir yerine.


2011-12-08 16:50:43
  • Offline
  • Erkek
çok teşekkürler, ayrıca.
mfdmf d

çok teşekkür ederim. ayrıca bir sorum daha olacak. üzerinde uğraştığım çalışma linklerde gördüğünüz gibi yuvarlak bir tel kafes gibi düşünürseniz, şimdi ben bunları catia ile çizdim dış görünüşü yuvarlak gibi görünsede aslında 10gen ben bu karmaşık şekle sahip tel örgüyü (yada stent diyelim) tamamen yuvarlak (round) hale getirebilirmiyim. teşekkürler.


2011-12-08 22:14:57
  • Offline
  • Erkek
Catia modelleri çok poligonlu
ulasdenizulaş deniz

Catia modelleri çok poligonlu olur. Başlangıç seviyesinde iseniz düzenlemeniz çok kolay olmaz. Bunun yerine bir daire çizin. segment sayısını arttırın 24 - 30 gibi. sonra o daireyi editable spline yapın. sonra vertex modunda iken her 2 vertexten birini aşağı indirerek zigzag şekli oluşturun. sonra buna sweep uygulayın ya da spline objesinin renderda görünecek şekilde kalınlık verin. bir tane zigzagınız oldu sonra bunu çoğaltın ve aşagıdaki daralan splineları da scale ile küçültün. Eğer sweep uygulayacaksanız, ( kalınlık vermek için ) tüm zigzagları yaptıktan sonra uygulamanız daha doğru olur çünkü kalınlıklar da scale işlemi ile incelecektir. dediklerimi tamamen yaparsanız şekliniz olur.


2011-12-09 00:16:47
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!