Mental Ray : MR Pencere Camı

MR Pencere Camı
RfhAcrRefah Acar

Oluşturduğum pencereye material atadığımda problemle karşılaştım. Bu problem, birbirine zıt bakan camlarda daha çok görülüyor. Render aldığımda cam tamamen siyah renkte görünüyor ve ayna gibi davranıyor. Normalde dışarıdan gelmesi gereken ışık geliyor ama dışarıyı göstermiyor. Sizce nerede yanlış yapıyor olabilirim? Pencereye edit mesh uygulayıp poligon id atadıktan sonra multi-sub obj. material ile solid glass atıyorum. Farketmiyor aslında normal material atayıp cam özelliği kazandırsam dahi aynı siyah gösterme sorunu devam ediyor.


2013-08-11 14:54:05
  • Offline
  • Erkek
Backkface culling accik olabilir
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Backkface culling accik olabilir malzemede. Malzemede thin surface secili degilse ve poligonun yonu degilse bu sorun ortaya cikar. Tavsiyem thin surface yapip backface cullingi devre dışı bırakın


2013-08-11 18:33:51
  • Offline
  • Erkek
Environment Etkileşimi
RfhAcrRefah Acar

http://u1308.hizliresim.com/1d/c/rcnzp.jpg

Bu sahne yardımcı olabilir. Dediğinizi yaptım fakat gene sorunlu çıktı. Hatta başka malzemeler deneyerek ve 2sides özelliğini dahi kullandım fakat sonuç değişmedi.
Resimdeki pencerelerden birisinde cam materyali var, dışarıyı göstermeyen.
Beyaz görünüyor çünkü bu sefer farklı materyal atadım sonuç değişir mi diye fakat cam olmasına rağmen aynı.
Diğer pencerenin camı yok, yani sadece çerçeve var.
Camı olmayan pencerenin önüne bir box çizdim ve solid glass atadım. Burada materyalde sorun göremedim çünkü mekan dahilinde cam gibi davranmış. Fakat köşe kısmında ise direkt çevreden gelen ışığı geçirmemiş ve bahsettiğim sorun oluşmuş. Acaba hangi ayarı yapmam gerekiyor?
Yansımalar ile ilgili sorun olduğunu düşünüyorum, çünkü box kenarındaki kalınlıkta da siyah ayna etkisi meydana gelmiş durumda.


2013-08-11 20:02:32 Edit:2013-08-11 20:10:01
  • Offline
  • Erkek
Pc başında olmadığım için
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Pc başında olmadığım için net cevap veremiyorum ama büyük ihtimal reflection depth ayarının 0 da kalması ile alakalı bir durum bu. Autodesk`in help dosyasında bu değeri -1 bir yapmak sorunun çözümü olduğu belirtiliyor


2013-08-11 23:24:31
  • Offline
  • Erkek
Başarılı Olmadı
RfhAcrRefah Acar

Daha önce 2010 sürümünü kullandım orda da aynı durumu yapmıştı. Reflect. Depth değerini artırınca gitmişti tabi 2 cam üst üste binince sorun olmuştu. Ama bunda tek cam olmasına rağmen çevreden gelen ışığı almıyor. Biraz deneme yanılma ve araştırma yapıyorum. Umarım bulabilirim.


2013-08-12 20:52:20
  • Offline
  • Erkek
Dosyayı paylaşman mümkünmü acaba?
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Dosyayı paylaşman mümkünmü acaba?


2013-08-12 23:25:14
  • Offline
  • Erkek
Evet
RfhAcrRefah Acar

Biraz yoktum ortalıklarda o yüzden geç yazıyorum kusura bakmayın. Ben dosyaları bulayım çünkü bilgisayarda birkaç düzenleme yaptım, yarın göndermiş olurum muhtemelen. İlginiz için ayrıca teşekkür ederim.


2013-08-28 00:53:24
  • Offline
  • Erkek
Dosya Paylaşımı
RfhAcrRefah Acar

Sahnenin hızlı olması açısından duvarlar ve pencereyi bıraktım sadece. Son halinin render görüntüsünü de kaydettim. Arka manzarayı değiştirdiğimde göreceğiniz gibi sorun çıkmaktadır camlar simsiyah görünüyor. Max2013 sürümünde çizdim.

http://sdrv.ms/15jPuTi


2013-08-28 18:33:53 Edit:2013-08-28 18:43:50
  • Offline
  • Erkek
Bir ışık kaynağı olmayan
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Bir ışık kaynağı olmayan resimi enviroment map`de atadığın için siyah gözüküyor. İnterior bir render için dışarıya böyle bir resim atmana gerek yok kaldıki atadığın resim zaten sıkıştırılmış format olan jpeg yani enerji içerebilecek bir tür değil . Mr physical sky yükle ve eğer pencerelerden dışarının biraz gözükmesini istiyorsan dışarıda bir plana yerleştir ve bu ipeği ona Ata


2013-08-31 21:24:36
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler
RfhAcrRefah Acar

Şimdi daha iyi anladım, hemen deneyeceğim. Çok teşekkür ederim yardımınız için.


2013-09-04 11:03:00
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !