Maya 3D : poligon ,surface

poligon ,surface

poligon ,surface gibi özellikler var bunların kullanım amcları nelerdir yanı bir modellemede hangisi kullanılır ve kullanım amacı


2011-09-30 01:53:06
  • Offline
  • Erkek
poligonlada bir çok şeyi
nDynamicZekeriya AYANAvatar

poligonlada bir çok şeyi modelleyebilirsin (daha çok katı yüzeylerde temeli oluşturmak için diyebiliriz, örneğin karakterde base modeli oluşturup smooth vermek gibi) surface (maxte ki dili nurbs) daha yumuşak yüzeyleri oluşturmak için kullanılır daha elverişlidir yani. aynı zamanda viewportda nurbs nesneler yüzey sayılarını göstermedikleri için ekranda daha rahat çalışma imkanı verir.


autodesk maya http://ayanimage.blogspot.com/ Autodesk 3ds Max www.zekeriyaayan@blogspot.com
2011-10-07 10:11:51
  • Offline
  • Erkek
peki kullanım alanları aynımıdır

peki kullanım alanları aynımıdır yoksa bizemi kalmıstır


2011-10-07 19:42:26
  • Offline
  • Erkek
size kalmıştır..
nDynamicZekeriya AYANAvatar

size kalmıştır..


autodesk maya http://ayanimage.blogspot.com/ Autodesk 3ds Max www.zekeriyaayan@blogspot.com
2011-10-08 12:18:20
  • Offline
  • Erkek
istediğimiz sekilde yapabiliriz yanı

istediğimiz sekilde yapabiliriz yanı peki bir görsel set yapılsa site kendi bunyesinde super olucak


2011-10-08 18:40:45
  • Offline
  • Erkek
kullanım alanı ?
dmomustafamustafa çamAvatar

bu konuda bi tespitimi paylaşmak istiyorum mayada poligon ile ahşap bi ev modellemeye çalışıyordum 3 e bastığımda kenarları yumuşadı ovalleşti ev darma duman oldu yanına surface ile basit bi küp çizdim ona bişey olmadı keskin tasarımlar yaparken (ev, masa vs. ) surface , karakter (insan hayvan vs.) tasarımları yaparken poligon diyebilir miyiz ?


2011-11-26 16:29:09
  • Offline
  • Erkek
Polygon ile çalışırken kenarlara
osenverOsenverAvatar

Polygon ile çalışırken kenarlara yakın ilave çizgiler attığınızda "3" tuşuna bastığınızda daha kontrollü yumuşatmalar elde edebilirsiniz.Yada "1" basıp yumuşatmadan kenarlara bevel ile yumuşaklık etkisi de verebilir.Nasıl kolayınıza gelirse onu kullanın derim.Mesela yüzeye delik açmak için boolean da kullanabilirsiniz,edgelerle deliği kendinizde yapabilirsiniz.


http://3dilimkurgu.wordpress.com/ ***
2011-11-26 18:27:35
  • Offline
  • Erkek
Aslina bakilirsa bu bundan
koccAdnanAvatar

Aslina bakilirsa bu bundan daha iyi demek saçmalik olur her ikisininde kendine göre iyi ve kötü yanlari vardir. Egerki bir cümle ile herikisin özeliklerini anlatmak mümkün olsaydi o zaman bende bununla anlatmaya çalisirdim :

" NURBS teknik olarak matematiksel objeye yaklisim yüksek ve herseyi bastan CURVE çizgisi ile hesaplanarak modellemeyi iyi düsünmektir , bilgisayari fazla kastirmadan objeler fazla MB kullanmadan dosyalari küçük miktarda tutar bunun yaninda UV doku konusunda daha kolaylik tanir. Genel olarak basit objeler yapmak için idealdir."

"POLYGLON ise çok esnek yöntemler kullaniciya tanir yani fazla hesap kitap tutmadan dokursun objeyi buna ilaveten kullanicilarin çogu hizli ve basitlik sagladigini idda ederler , dosyalari çok yüksek MB olur ve bilgisayari bazen kastirir. UV Doku olayinda biraz bas agirtabilir. Genelde karmakarisik objelere idealdir."

Tabiki bu cümleler yeterli degil ama yinede belki yardimci olur sizlere..


Eğitim hayata hazırlanmak değildir ; Eğitim hayatın kendisidir.
2011-11-26 18:46:38 Edit:2011-11-26 18:49:25
  • Offline
  • Erkek
teşekkürler herkese ..
dmomustafamustafa çamAvatar

teşekkürler herkese ..


2011-11-27 00:41:09
  • Offline
  • Erkek
saolun

saolun


2011-12-05 00:19:12
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !