softimage e başlamak? - sayfa: 3

Re:softimage e başlamak?

Herkül

benim çıkardım cevap arkadaişar maxın ara yüzünden sıkılmış her gün aynı yemeği yemekten bıkmışlar gibi o yüzden süslü arayüzlü şeyler arıyorlar

2004-09-16 19:02:42

Re:softimage e başlamak?

sze8

bu kadar tutucu bi olayi ilk kez bu 3d alaninda goruyorum. anladigima gore programlar kiyaslanmayacak, tartisilmayacak, onemli olan insan, tum programlar ayni...

gordugum baska hic bi alanda boyle bi tabu gormedim. mesela gitar tartismalari olur, muzik yetenek isteyen biseydir ama hic bi kimseden duymadim onemli olan yetenek diye uzun yillar once bi tanidigimda cin mali squier marka gitar vardi. adam cok yetenekli, konusturuyor gitari, ama hep fender stratocaster hayaliyle yasadi. squier dan guzel sesler cikarmasi "stratocaster squier dan daha iyi bir gitardir" gercegini degistirmedigi gibi 3dsmax de iyi islerin cikartilmasi mayanin 3dsmaxten daha iyi oldugu gercegini degistirmez.

sonuc olarak 3dsmax in isciligi kotu abi. 3dmax kotudur diyince direk kullanan kisiyi kotulemis gibi algilayanlar guru yapip farkli alanda tartismaya basliyor, akliselim dusunenler mayaya bakiyor xsi a bakiyor, bide elitist kitle var, "biz bu tartismalari cok yaptik faydasi yok bunlarin" diyorlar. sen yaptigin tartismadan faydalanamamissan bizene. demekki tartisma diye asrin geyigini yapmissin, bu yuzden tabu olmus bu. en son yapilan maxmi mayayi tartismasinda mengler cok iyi tartisti bana gore. simetri modifieri cok iyi dedi, ilgilenenler simetri modifierini arastirdi. ben arastirdim mesela. faydalandim. "onemli olan yetenektir" diyenler yazdiklariyla kaldi. cunku orada herkes bu gercegi biliyordu. elitist olanlar garip ozel isaretler kullandi. o isaretlerde sadece birer bitmapti.

2004-09-18 00:25:58

Re:softimage e başlamak?

BuCKaRoO

sze8 +1
hatta bir daha +1
önemli olan yetenektir deyip sessiz sedasız maya ya başlayıp birde dediklerini unutanlara gonderiyorum yazını :)

Trafik affedebilir,ama loglar affetmez :)

2004-09-18 02:25:33

Re:softimage e başlamak?

Reality__

Yani bu konu gundeme hep geliyor, ama su mayayida cok buyutmeyin tamam program iceriginde herseyi barindiriyor. Ama mayada ben uzman olucam diye de bisey olamaz. diyorumya firsatiniz olursa L.O.T.R filminin animasyon tasarim asamasi dvd sini bulabilirseniz izleyin. Adamlarda uzerine basarak sirasi ile aciklamalar yapiyorlar. Texture dan isiklandirma (ki icerisinde ayrilmis olarak) alanlarda uzmanlasmis kisiler tarafindan yapilmis. yani ben mayayi ogrenirim diye bisey yok haa max soyle boylede yok max giderek eski arayuzunu giderek geniusletiyor. kodlanabilir render sistemi ve partical sistemi de baya gelisti. Yani arkadaslar su max ide o kadar kucuk dusurmeyin. Onu tam kullanabilene askolsun. o kisi zaten istedigine ulasir. max script i gelistirin mayadaki efekleride gerceklestirin. Yine maya kotu demiyorum ama onda uzmanlik zor acikcasi... herkez alanini secip birseyler yazmali bence gereksiz bir konuyu abartmayalim....

2004-09-18 02:25:44

Re:softimage e başlamak?

dreams3d

real vallaha harbi real adamsın.her yol romaya çıkar.
3d max kullanım kolaylığı ve gücüyle kim ne derse desin popüler olmaya devam edecektir.

2004-09-18 23:34:50

Re:softimage e başlamak?

dreams3d

buckroo proğram detaylı ve iyi olabilir ama böyle proğramlara başlama zamanı nasıl olmalıdır.hangi konuma gelindinde başlanmalıdır.

2004-09-19 01:26:30