eksik çok var

eksik çok var

ukba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9W13xrDVq.jpg[/img]

yeni bir max kullanıcı sı ve ilk çalışmam gönderen biri olarak soruyorum :)
yukarıda ki çlaışmada yapmak istedillerim ve yapamadıklarım şöle sıralayım ...........

1- camlara bulut yansıması vermezsem haliyle içerisini gösteriyor, böle oluncada içi boş olan binada hoş olmayan görüntüler çıkıyor. bunu nasıl hallederbilirim. ne yapmalıyım?

2- binanın bittiiği yerde döşedeğim gri malemeyi bir türlü uygun şekle sokamadım. acaba uzaktan baktığımız için mi bu tarz görünüyor?

3- sarı traverter kplama içinde aynı sorun geçerli

4- ışıkta da problem yaşıyrum ne yaparsam daaha ii bir sonuç elde ederim. (şu kadar ışık ve ayarları vs.)

lütfen sizinde gördüğünüz eksiklikler ve hatalar varsa yazar ve bilgilendirirseniz memnun olurum..

herkese şimdiden teşekkürler

2005-07-15 09:46:53

Cvp:eksik çok var

mokambo

selam,

bende cok eski sayılmam ama bilgim dogrultusunda yardımcı olmaya calısayım.

not: yazdıklarım dogrumudur bilmiyorum ama kendim kullandıgım sekliyle size aktaracagım yanlışlarım olursa diger arkadaslar lütfen düzeltsin bu arada bende ögrenmiş olurum..

ben bu tur sahnelerde yansıma için genellikle flat mirror kullanırım ve degerini biraz düşürürüm.

basamaklara bakınca kullanmayı bildiginiz belli.

camlardada aynı seyi yapın.

yerdeki kaplamalar kaplama malzemenizden kaynaklanıyor.
malzemenizin her kenarındaki ısık miktarı esit olmadıgı için süreklilikte ek yerleri ortaya cıkıyor.

bunu photoshop´ta düzeltebilirsiniz.

kullanacagınız kaplamanız bir jpg resmi olduguna göre buna tam karsıdan baktıgımıza göre yazıyorum.

sorun,
kaplamanın sol kenarındaki sekillerin ve ısıgın,kaplamanın sag tarafındaki sekil ve ısıklarla aynı tonda olmaması ve devamlılıgı saglamaması seklinde ifade edilebilir. tabi bu ust ve alt taraf içinde gecerlidir.

dogru kaplama malzemesi ile calışmak gerekiyor.


ben cogunlukla kaplamalarımı photoshop ta kendim hazırlıyorum.
ama buda zaman aldıgından ihtiyac duydukca kaplama yaratıyorum.

ısık olarak omni mi kullandınız yoksa sunlight mı?

arkadan gelen günes ısıgında, binanın golgede kalan kısmı cok aydınlık olmus.sanırım yardımcı omniler koydunuz.

onları biraz kısın ve renglerini cok az mavileştirin.
golgede cıplak gozle pek farkedilmez ama mavi tonu vardır.
günes ısıgınada cok az bir sarımsı kızıllık verirseniz daha canlı olacaktır.
tabi render motoruda cok önemli.
bende su ana kadar max ın kendi render motorunu kullanıyordum ama simdi v ray ´ın getirdiklerini gorunce kullanmayı dusunuyorum.
ama herseye ragmen yinede dogru ısıklandırma en kesin cozumdur.

son bir sey bu tur bir binada ısıgı soldan alsanız binanın sol tarafı aydınlık sag tarafı golge olsa belki daha iyi sonuc verebilir.
bilgim kadarı ile umarım yardımcı olabilmişimdir .

iyi calışmalar..

2005-07-14 17:40:15

Cvp:eksik çok var

ukba

hocam ilgin için teşekkür ederim.

camlar için sölediğin şeyi nasıl yapmalıyım , granitlerden yaptığım yansıma nsaıl yaparım camlara, ve bu şekilde içini göstermeme olayı nasıl olcak ?

ışık için omni kullandım, tavsiyenizi de öğrenmek isterim ?

bina etrafında da 5 tane omni var

doğru sonucu yakalamak birz zaman alıyor, bu konudaa tecrübesizlik sıkıntı tabi kii :(

vray mi kullanmalıyım, ve kullanırsam hangi ışıklar ve kaç tane olmalı, derler bölümündeki vray dersini yapmaya çalıştım, snuç hiçte iç açıcı değil...

yardımlarınızı bekliyorum..

2005-07-15 09:46:53