[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

mrdmrd

şöle birsey yaptım bi yorumlarınızı alabilirmiyim yanlış olan zeminde tek parca mermer kullana bildim normal 45/45 nasıl döşerim actıgım pencereden gun ışıgı girmesini istedim ama yapamadım yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum

2005-03-15 04:08:55

Re:[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

mrdmrd

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/987.jpg[/img]


sorry resmi koymayı unutmusum...

2005-03-05 03:29:13

Re:[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

ByIIIShArK

[G19][G20][G26] öncelikle selemlar diyim sana.Sen bence standart default render içinmi düşünüyosun bu güneş ışığını yoksa her hangi bir render plugini kullanarkmı yapmak istiyosun bunu sölesen daha çok yorum yapardım..ama default render için bi direct light kullanırsan dışarda ozaman yaparsın en azından istediğin gibi olmasad uygulama yaparak çözebilirsin bide koyduğun ışık içerisini aydınlatmammış onunda değerini biraz arttır derim...??

2005-03-05 09:46:02

Re:[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

designer82

icerisi cok karanlik olmus.arkadasin dedigi gibi 1 direct koy yada spot koy.target ini camdan iceri ver golgeyi ac.mermeri kucultmek icin uvw map yapman lazim(yeri sec modify da modify listte)box yada plane sec.ama derz olm1cakt1r derzide photoshopyta yapabilirsin.
koltugun ustundeki cammi yoksam.
hadi bakalim azimli basladin.sitede yeni baslayanlar icin dersler var mutlaka bak ve uygula.hadi kolay gelsin.

2005-03-05 10:17:01

Re:Re:[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

mrdmrd

[quote=5705][G19][G20][G26] öncelikle selemlar diyim sana.Sen bence standart default render içinmi düşünüyosun bu güneş ışığını yoksa her hangi bir render plugini kullanarkmı yapmak istiyosun bunu sölesen daha çok yorum yapardım..ama default render için bi direct light kullanırsan dışarda ozaman yaparsın en azından istediğin gibi olmasad uygulama yaparak çözebilirsin bide koyduğun ışık içerisini aydınlatmammış onunda değerini biraz arttır derim...??[/quote]



daha render pluginleri hakkında tam bir bilgim olmadııg için derslerden takip ederek buraya kadar geldim hatta duzelttimde bu resmi ısık sorunu çözuldu gbi...

2005-03-05 16:12:32

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/993.jpg[/img][mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

mrdmrd

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/993.jpg[/img]


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/994.jpg[/img]


yeni çalışmam yorumlarınızı bekliyorum....

2005-03-06 03:54:39

Re:[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

mimyg

Arkadaşların söylediklerine ilave olarak ;Anti-aliasing sorunu var bu çalışmalarda da.Bence onu gidermelisin.

2005-03-06 12:53:49

Re:[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

conan

ışık kaplama modellemelere biraz eğilmen gerekiyor başarılar[G23]

2005-03-13 21:21:11

Re:[mrdmrd] > Yeni Çalışmalarım

CoDiE

öncelikle selam,
yukarıdaki çalışmalarında ki gib global illumination özelliğini kullamayacaksan (ki yeni başlayanlara asla tavsiye edelmez) default sceneline senin için kesinlikle yeterl, olacaktır. hem ilk olarak normal 3d aydınlatma mantığını kavraman senin için yeterince iyi bir alt yapı oluşturacağı kanısındayım.
ilk olarak senin sahnenden yola çıkarak bende senini gibi bir sahne hazırladım
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/iE804H74z.jpg[/img]

bu resimdeki aydınlatma için 45 tane ışık ortama koydum.
bunlardan birtanesi dışarıdan gelen güneş ışığını taklit etmek için duvarların arkasından gelen bir Fdirect light

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/17M38hLDA.gif[/img]

bu resimde yan duvarları aydınlatması için karşılıklı olarak gölgesi olmayan , sadece duvarları ve yeri aydınlatan iki tane spotlight koydum.
burada arka duvara bakan 3. spotlight ise o duvarda asılı olan rafların arka tarafında hafif bir gölge izi oluşturmak içindir.

bir ışığın sadece istediğin nesneleri aydınlatması için

general parameters=>altta exclude (exclude ile seçim yaparsan seçtiğin nesnelere ışık ulaşmaz include ile seçim yaparsan seçtiğin nesneler dışındakilere ışık ulaşmaz yani tam tersi olur)

kalan ışıklar içinde şöyle bir mantık düşünmelisin içeri gelen ışığın nesnelerin birbirine veya sağa sola çarpıp yayılarak ufak gölgeler ve silik izler oluşturmasını taklit etmek lazım. bunun için bir çok ışığın düşük multipiler değerlerine sahip farklı yerlerden nesneleri etkilemesi lazım. ben bu sahne için ortadaki tüm nesneleri ortalayacak bir helix çizdim ve bu helix üzerine 41 tane ışık dizdim ve 0.08lik bir multipiler değeri ile verdim.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/47CtsDrT6.gif[/img]

bu ışıkların yan duvarları etkilemesini istemedim.


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/pXS486uDd.gif[/img]

diğer ışıklar için değerler de bu resimde mevcuttur.

bence herşeyden önce default ışıklandırmayı öğrenmek özellikle animasyon için vazgeçilmez bir unsurdur.
inşallah yardımcı olmuşumdur.
kolay gelsin sana...

2005-03-15 04:08:54