[Ozzzz] > dikkat ısırabilir:) - sayfa: 2

Re:[Ozzzz] > dikkat ısırabilir:)

emreşan

sırayla yazıyorum.

ilk olarak helikopter için:

helikopterin kenarlarındaki kırıklıktan anlaşıldığı üzere ya çok ciddi bir antialias yada sample problemin var, ki herhangi farklı bir renderer kullandığını söylemediğine göre default scanline renderer ın da anti alias ı defaultta açık olduğuna göre bu helikopteri arkaplanın üzerine photoshopta bindirdiğin anlamına geliyor. Yanılıyor isem düzelt.

Işıklar ile ilgili ciddi problemin var. Arka plandaki güneş ışığının şiddeti, yönü ve rengi ile senin helikopterin için kullandığın default tek ışığın hiç alakası yok ve o sebepten üstüste konduğu çok belli oluyor. nihayetinde arkaplan için seçtiğin resmin gren, kontrast, renk derinliği, kalitesi gibi kriterler bakımından senin helikopterin ile herhangi bir benzerliği yok.modelin konusunda detaylı eleştiri yapabilmem için wireframe halini görmem gerek. buradan bakıldığında bir kısmı karanlık bir kısmı da fazla aydınlık olduğu ve tekdüze bir ışıklandırma kullanıldığı için açıkçası belli olmuyor. Bu arada farkettim ki, sol taraftaki iki roket arasında kalan beyazlık bana bu modelin beyaz background üzrerinde render edilip sonra photoshopta color picker ile beyazın seçilip,silinip, modelin resim üzerine ikinci bir layer olarak yapıştırıldığını belli ediyor. Yapmayın arkadaşlar. Alpha kullanımını defalarca anlattık birsürü soru arasında cevaplandı. Photoshop bilmiyorsanız bile en azından arkaplana koyacağınız resmi max te yerleştirinki kenarlardaki bu kırıklıklar v.s. oluşmasın. Bunu yapmayı bilmiyor isen de bu modellemeyi nasıl yapmayı biliyor olduğunu da şüpheyle sorarım. Umarım anlatmak istediğğimi yanlış anlamamışsındır. Helikpter için bu kadar uğraştıktan sonra tek ışık koyup, beyaz üzerinde render edip photoshopta "basitçe ve özensizce" yapıştırmak göstermiş olduğun emeğe yakışmıyor. modelleme için gösteridğin gayreti işin devamı içinde göstermeni bekliyorum. Modelin bitince heyecanlanıp bir an önce foruma göstereyim hevesinde olduğunu da tahmin ediyorum ama bir işi tam bitirmeden emeğine yazık edersin. Üstelik en azından pervaneyi biraz çevirip motion blur verip hareket halinde imiş gibi göstermeni beklerdim ki zaten bu kadar aceleye geldiğini iddia ediyorsam da bunu beklemek haksızlık olurdu. Birazdaha uğraş derim. compositing içinde zaman ayır. Işıklandırmayı gözden geçir. hatta yeniden yap. Bir omni koyup sahneye sadece ambiance (advanced effect paramtre başlığı altında) sadece ambiance i içşaretlerip rengini sarı ile turuncu renk arasında verip deüerini 0.1 ile 0.3 arasında verir isen (son duruma göre sahnenin durumunu gözden geçirip değerler ile oynayıp en iyi sonucu elde edebilirsin) en azından karanlık olan ve güneş ışığını almayan kısımların gün ışığı (atmosferden yayılan sarı-mavi tonları) almasını sağlamışcasına fake GI yapabilirsin. Omniyi yada güneş yerine koyacağın spotu , gün batımı olduğunu ve helikopterin yüksekte olduğunu hesap edersek, ufuk çizgisinin mantıken helikopterin daha altında olacağını hesap edip ışığı helikopteirn boyunun 20 katından fazla uzağa koyup rengini de yine gün batımındaki güneş rengine yakın bir sarıda 0.5-0.8 arası bir şiddette koyarsan en azından kuyrukta ve motor kısmının arkaya dönük kısımlarında güneşin parlamasını ve diffuse etkisini görebiliriz. bu arada helikopterin metal kısmı için kullandığın malzemenin diffuse u için texture kullanmıyorsan en azından biraz noise bump (size 0.05, map slottaki şiddeti 3 ila 5 arası) kullanır isen daha gerçekçi olacaktır. Tabi malzemeyi uyguladığın parçaları uygun uvw map koordinatı ile hazırlamazsan sorun yaşayaiblirsin. en azından bu söylediklerim çalışmayı çok ileri götürecek ve modellediğin helikopterin hakkını verebilecek bir görüntü olacaktır. Daha sonra alpha matte lı tga yada tiff (32 bitt un-multiplied-strange matte) kaydedip afterFX gibi bir compositing programında yada iyi biliyor isen photoshop ta renk değerlerini, helikopter görüntüsündeki noise (gren) düzeyini, kontrast sertliğini, gerekir ise kenarların birazdaha zemine 2-3 piksel yedirilmesini, pervane ve helikopterin kendisindeki motion blur etkisini vermelisin. Arka plan rengini de değiştirmende ve kontrastı ile oynamanda sakınca yok tabiki. sonuçta işin birde küçümsenemeyecek bir compositing gereksinimi olduğunu unutmamanı tavsiye ederim. Helikopter ile ilgili eleştiri/öneri lerim bu kadar.


Robot köpeğe gelince.

tekrar katliamdan söz edebiliriz. O kadar uğraşmış , ıncığını cıncığını modellemişsin ama yine tek ışık ve tek tip malzeme ile sahneyi apar topar render edip göndermişsin. modelin detayı yada tasarımı ile ilgili fazla eleştirim yok nihayetinde bu senin tasarımındır. ama benim dikkatimi çeken , göz olarak yaptığın koyu mor küreden ziyade, daha önceki burun deliğine benzeyen açıklık göz için daha uygun pozisyonde ve şekilde duruyor. O küreyi yok edip göz için bu kısımla uğraşmanı tavsiye ederim. Modelin sadece tırnaklarının üzerinde durması da bana mantıken hatalı geldi. Bu arada sadece tek ışık kaynağı ve ona bağlı default shadow map kullandığın için sahnedeki obje detayı için yeterli olmadığından 512 shadow map size değeri tırnakların ve bi kısım detayların gölge vermemesi ile kendini belli ediyor. Raytrace shadow u tavsiye ederim. Bu arada kompozisyon için keşke bir hikaye yaratmış olsaydın. nihayetinde ayakta öyle dikili duran bir köpek yerine belki önündeki sutasını bükmüş, ayakları yere saplanmış, güçlü bir köpek anlatımı ya da bir köpeğin yattığı gibi yerde yatan, doğal/duygusal görünümü/hali olan bir köpek için uğraşsaydın 10 numara olacaktı ama bunu baştan hesap edip ona göre modelinin defformasyonunu ayarlaman gerekirdi tabiki. Tepesinde duran şapka gibi olan plastik parçanın içinden kulaklar geçiyor. O kötü görünüyor ona bir çözüm üretmelisin.Sırtındaki mor renkli cam ile camın yekpare olduğu beyaz parçanın detayı aynı deil sanırım birbirlerine birleşik görünmüyorlar. Delik açmak için kullandığın poligon modelin örme tekniği dolayısı ile bu hata meydana geliyor. O köşelere daha fazla detay vermeliydin. Meshsmoooth dediğinde istenmeyen deformasyonlar ve face lerin birbirinin üzerinden atlaması gibi sorunlarla karşılaşabilirsin burada da olduğu gibi. ışık konusunda birazdaha hayal gücünü kullanıp daha kurgulu ve anlatımı olan komozisyonlar ve kamera açıları üzerinde durmanı tavsiye ederim. bu akdar şeyi söylüuorum çünki model için çok uğraşmışsın ama bunun gerisini getirmen şart. açıkçası bu kadar uğraştıktan sonra render testleri gibi bir küpün içine modeli koyup, tek ışık dayayıp (üstelik herhangi bir gölge ve renk ayarı ile oynamadan) render almak kendine haksızlık gibi geliyor. Benzer şekilde mekan için daha düzgün bir espiri üretip köpeği orada kullanmanı tavsiye ederim. yine metalden bir klübe yapıp, metalden bir kemik yapıp, yine metal bir zincir yapıp misal sadece köpeği gördüğün yerde bir insan bacağınının (oradan geçen bir androdin/robot bacağının yürürken ki detayının bir kısmı) sadece motion blurlu hali bu hikayeyi inanılmaz derecede zengin kılar. üstelik bu kadar uğraştıktan sonra bu bacağı yapman o kadar kolay olurki böyle detay ve espiriler bence çok gerekli. Şimdilik bu kadar. kolay gelsin.

2005-01-28 02:03:39

Re:[Ozzzz] > dikkat ısırabilir:)

Problem

Özellikle çok teşekkür ederim Emre arkadaşım anlattıklarını dikkatle okudum hatta world pad e not ettim gerçekten de haklısın gözlemlediğin noktaların farkındaydım aslında . Yani demek istediğim 3ds max e 1 yıl kadar oldu başlayalı hala çok eksiğim var bu şekilde yapıcı bir şekilde değerlendirilirsek eminim herşey daha iyiye gidecek.
Doğrusu helikopter aceleye geldi diyebilirim ve haklısın fotografı 3dmax in içine atmak daha doğruydu. şimdi eğer daha sonra tekrar bakma fırsatın olurmu bilmiyorum senin dediğin unsurlarıda gözetip işleri bir elden geçireyim diyorum umarim tekrar bakma fırsatın olur . Elimde texture map sayısı sınırlı max 7 kullanıyorum ama material dosyası bozuktu max 6 nın materiallerini kopyaladım onları kullanıyorum . modellemede kendimi geliştirmeye çalışırken sanırım çevre şartlarını pek dikkate almıyorum bu tür hatalar sanırım bundan oluyo . Bilgisayarın upgradeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum birde çünkü farklı ışık denemeleri yapınca kilitlenmeler oldu bir kaç kere o yüzden ışık üzerine çok çalışma yapamadım ,Aslında bunlar poligon modellemesi ve işin ilerlemesi ile oldukça fazla yüzey meydana geliyo bu beni daha ileri çalışmalar yapmaktan uzaklaştırıyo. şimdi tekrar düzeltmeler yapıp render li ve wireframe halini gönderice umarim tekrar bakma fırsatın olur . Önerilerin için teşekkürler.

2005-01-28 02:57:34

Re:[Ozzzz] > dikkat ısırabilir:)

emreşan

helikopterin max dosyasını ve arka planda kullandığın resmi mail atarsan birkaç dakika içinde demek istediklerimi bir örnekle açıklayabilirim. diğer arkadaşlar içinde açıklayıcı olur.

2005-01-28 03:45:47

Re:[Ozzzz] > dikkat ısırabilir:)

Problem

Kusura bakma yazdığın son cümleleri sabaha karşı okudum . helikopterle uğraşıyodum son halini şimdi foruma gönderiyorum dosyayı da göndericem. Takıldığım tek şey tek bir sahnenin renderinda helikopterin pervanesini basıl dönüyo gibi gözterebilirim konusunda takıldım, yani render da bir animasyon yok tek bir sahne var bu sahnede pervaneyi dönüyo gibi nasıl döndürebilirim onu bilmiyorum. Resmin yanına modelin wireframe görüntülerini de koydum , öyle daha sağlıklı bir yorum yaparım demiştin yorumlarını bekliyorum . robot köpekle henüz uğraşamadım ilk fırsatta onun üzerinde de çalışıcam.

2005-01-28 05:58:00