Işıklandırma Denemem 02

Işıklandırma Denemem 02

spider

3dsmax CD´sindeki Library sagnesini alıp Standart ışıklarla ışıklandırdım. Sizce nasıl olmuş? Eksiği var mı? Lütfen yalnız sadece ışıklandırmaya bakın.

Öğle Güneşi

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/561.jpg[/img]

Yarı Kapalı Hava

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/562.jpg[/img]

Tam Kapalı Hava

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/563.jpg[/img]

Gece

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/564.jpg[/img]

2005-01-23 00:46:13

Re:Işıklandırma Denemem 02

çağatay köroğlu

hava nasıl olursa olsun bu kadar buyuk pencerelerden bu kadar az ısık gırmez gece belki ;) bir de kırısler havada duruyor gibi bence vray kullan ve irradiance map present ı high yap mis gibi olur

2005-01-21 16:54:04

Re:Işıklandırma Denemem 02

spider

Gökyüzü ışığının değerini az vermişim. Şimdi tam değerinde verdim.

Kirişler havada gibi duruyor, çünkü durmaması için kaplama kullanmam gerekir ve sahnede detaya girmem gerekir. Bense sadece aydınlatma denemeleri yapıyorum, onun için ayrıntı, kaplama vs. uğraşmıyorum... Sahnede hiç kaplama yok zaten...

2005-01-21 19:36:51

Re:Re:Işıklandırma Denemem 02

kalimba

[quote=4504]Gökyüzü ışığının değerini az vermişim. Şimdi tam değerinde verdim.

Kirişler havada gibi duruyor, çünkü durmaması için kaplama kullanmam gerekir ve sahnede detaya girmem gerekir. Bense sadece aydınlatma denemeleri yapıyorum, onun için ayrıntı, kaplama vs. uğraşmıyorum... Sahnede hiç kaplama yok zaten...[/quote]

bana sorarsan daha basit ve örnek modellerden oluşan bir sahne hazırlamalısın. Detay olmadan, malzeme olayı (kaplama) olmadan bir sahneyi ne kadar gerçekçi yapabilirsin? Gerçekçilik sadece ışıktan ibaret değildir. bizim gerçekçi dediğimiz aslında günlük hayatta görmüş olduğumuz ışıklandırmanın ta kendisidir. ışık cisimlere çarparak onların renlerini ve özelliklerini (parlak, mat, şeffaf vb.) ortaya çıkarır ve sönümlenene kadar yoluna devam eder.

Örneğin benim klavyem şeffaf. klavyeye ışık geldiğinde ışığın bir miktarı (yeşile benzer bir rengi var bu yüzden özellikle yeşili) içerisinden geçerek masanın malzemesini görmemi sağlıyor. klavye üzerinde girinti-çıkıntılar var. bu sebepten ışığı homojen olarak geçirmiyor. vb........

Yukarıdaki denemelerinde ışık denemelerimi yapıyorsun yoksa gün ışığının etkilerinimi gösteriyorsun?

kolay gelsin.

2005-01-21 21:39:58

Re:Işıklandırma Denemem 02

emreşan

gece ışık olmadığı halde nasıl yani.yıldızların aydınlatmasımı o?amacı anlamadım.

2005-01-21 23:13:58

Re:Işıklandırma Denemem 02

spider

Arkadaşlar, zaten başlıktada yazdım. Benim amacım süper gerçekçi bir sahne yapmak değil. Ben sadece ışığın davranışını Sandart ışıklarla verebilmeyi amaçlıyorum. Yani bir sahneyi sadece ışıklandırmak, gerçekçi bir şekilde ışıklandırmak, yoksa her yönüyle gerçekçi bir sahne yapmak değil. İleride öyle çalışmalarım da olur, onları da gönderirim. Ayrıca ışıklandırmalardaki hataları düzelttim. Onları yüklüyorum. Tabi yine de hatam olabilir. Geceleyin olan aydınlanma ise, her ne kadar ortam karanlık olsa da, çok çok az bir miktar ışık gökyüzüne ulaşıyor, ay vasıtasıyla, yıldız vasıtasıyla. Çünkü şöyle bir kural var, doğada hiçbirşey tam anlamıyla karanlık ve siyah değildir, ve aynı zamanda tamamiyle beyaz da değildir (beyaz ışık hariç). Ayrıca bunun bir nedeni de, ortam karanlık olsa dahi, insan gözü bu karanlığa alışıyor ve ortamdaki çok küçük miktardaki ışıkları bile ayırt edebiliyor, o yüzden de çok çok hafif de olsa etraftaki parlak, açık renkli nesneleri seçebiliyor...

2005-01-22 14:14:07

Re:Işıklandırma Denemem 02

çağatay köroğlu

kirişlerin havada durmasının kaplamayla ilgisi olduğunu düşünmüyorum bence ışıklandırmadan kaynaklanıyor kaplama bu hatayı saklamaya yarar o kadar

2005-01-22 15:36:46

Re:Işıklandırma Denemem 02

spider

Peki sence bunun nedeni ne olabilir? Herhangi bir önerin var mı? Ama Standart ışıklandırmada...

2005-01-23 00:00:30

Re:Işıklandırma Denemem 02

emreşan

standart ışıklandırma da gölge özelliği vardır. Yumuşak gölge area shadow (max normal ışığı ile bunu yapıyor) ile sütunların çok az da olsa dışarıdan gelen ışıktan etki ile gölgelerini zemine düşürmeleri gerekiyor.

2005-01-23 00:46:13