mimari denemem

mimari denemem

su_samuru

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/519.jpg[/img]

3d studio max 7.0
Final render
2 saat tasarım, 2:15 render süresi

Bu çalışmayı, buradan gördüğüm bir çalışmayı görünce yapmak istedim bire bir değil fakat benziyor :)

2005-01-18 02:29:32

Re:mimari denemem

kalimba

modellerin biraz daha fazla detaya ihyacı var. birkaç model arasında orantısızlık var. ışıklandırmada biraz problemler var.mkolon setinin olduğu yere bir plazma monitör olabilirdi. ancak o bölüme koyduğun tv için dikkati verebilmek açısından biraz daha alan ayırmalısın. cam olan kısımlara jaluzi gibi bir şeyler ekleyebilirsin. dahili aydınlatma uygulamamışsın. koltuğun üzerindeki resim için çerçeve kalınlığı baya bi fazla gibi gözüküyor. duvar içesinde derinliği fazla olmayan bir oyuk oluşturup resmi buraya koyabilir üstten bide spot ekleyebilirsin.

kolay gelsin.

2005-01-17 09:20:16

Re:mimari denemem

su_samuru

Teşekkürler Kalimba
Çok doyurucu bir yorum oldu benim için :)

2005-01-17 10:55:06

Re:mimari denemem

Asp!r!N

kalimba yeterince gerekenlere deginmis... :)
benim gozume carpanlar sadece disaridan gelen isigin camda patlamasi yani kalimbanin dedigi gibi cama bi jaluzi yapman olayi cozer sanirim =]
birde bazi kaplamalar sanki standart kaplama gibi olmus :P mesela sandalye ve hoparlorler....
ama genelde guzel eline saglik...
herkese iyi calismalar...

2005-01-17 15:01:00

evet tanıdık geliyor

niluferDurna

yorumlar acı olmalı ki bizde ilerleyebilelim dimi :P

~ o yerdeki halımı ? .. ki bu kadar birbirini çok tekrar eden halılar genelde tercih edilmez. düz renk tercih etseydin yada parke kullansaydın.. ahşabın sıcaklığı çalışmayı oldukça değiştirir..


~ koltuklar hazır model gibi geldi.. üzerlerinde kaplama nede bump var. belli bile değil.. + mesh smooth a ihtiyacı var koltukların...

~ mavi cam oldukça kötü.. yere düşen etkisi su gibi olmuş... + moment olarak o orda durmaz. yükün öteki tarafa bindiğini düşünürsen ağırlık verdiğinde durmaz devrilir.. bunun harici sehpahanın altındaki malzeme nedir ? camın oldukça eğri olması odanın uyumunu bozmakta..

~ masaya gelelim... ayağı lathe ile çizilmiş gibi duruyor. yine yumuşatma şart.. masanın üzeri cammı örtümü belli değil.. ama sehpa ile aynı malzemede olduğundan cam olarak algılayabiliyoruz bunu ?

~ sandalye modeli üzerinde daha fazla uğraşmalısın.. low poly çalışıyorsun.. biraz artırmanı öneririm...

~ duvardaki o ünite ek destek almadan bu şekilde duramaz. çizim yaparken gerçekçilik adına da üretimi düşünmek lazım.. ölçü ile çizmek, durup durmıycağını belirlemek gibi... mavi ama malzemesi nedir.. kitaplar çok dağınık.. yanlarına bir kaç süs eşyası ekleyebilirsin...


~ bence en büyük sorun , dışarda bir backround olmaması.. atman gereken sadece bir manzara resmi.... bu şekilde beyaz olabilmesi için çok ışık alması lazım. parlamadan dolayı görememiz lazım...

~ duvardaki resim nedir öle :P çok şeker tamam da. buranın konseptine uymuşmu sence :P birde çerçevenin kalınlığı çok.. kaç cm orası ?

~ ışık iyi ..ama gölgeler uyumsuz düşmüş... daha iyi olabilir..

~ son olarak burda cam yok.. ve bunlar açılmıyormu , yani kulpları yokmu ?

off yoruldum :)

2005-01-17 17:07:04

Re:mimari denemem

su_samuru

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/533.jpg[/img]

Yaw nil ne yapmışsın,
Okadar uzun yazmışsın ki emeğine saygı için oturup saatlerce uğraşıp mükemmeli yakalamaya çalışası geliyo insanın :)

Bu çalışma dediğim gibi 2 saatlik bir çalışma, sadece oluyormuyu deniyordum :) Dahaca olmuyormuş :)

"Doğrular yanlışların bir bileşkesidir." demiş çinlinin biri...

Ha birde sehpanın ayakı metal diye düşünmüştüm dengeyi korur :) Bu evde oturacaklar zenginler zaten sadece havyar ve şampanya koyarlar üzerine :)

Pencereler sürgülü (kumandalı olanlardan) onun için kulpları yok :)

Tavanda ki gölgeler düzeltildi gibi geliyor bana ?

Asma tavan gibi bişiler yapsammı ki ?

2005-01-17 22:14:04

Re:mimari denemem

emreşan

bu ışık nasıl konik olarak içeri düşebiliyor anlamadım. ışık kaynağı olarak pencereye yakın omni yada spot kullanmaktansa directSpot yada sunlight kullan. böylece içeri giren ışık heryerde birbirine paralel olur.Ben burdan bakınca içeri giren ışığın perspektifinden ışık kaynağının tipini ve odaya olan uzaklık ve açısını anlayabiliyorum. ışık tipini deiştirip raytrace shadow yapıp, pencerelerede aynı büyüklükte rectangle arealight (düşük şiddette) koyarsan GI kullanmadan bir önceki aşamada odanın nasıl görüneceğini kestirebilirsin. iyi çalışmalar.

2005-01-17 22:51:35

Re:mimari denemem

niluferDurna

emre ne yapman gerektiğini çok güzel ve açık anlatmış...

bu arada adım nil değil " Nilüferr

2005-01-17 23:54:59

Re:mimari denemem

kalimba

televizyonun durduğu yer yanlış. izleyenlerin çok rahat dikkati dağılır. televizyonu koltukların yerine koy.koltuların o bölümündeki camları iptal et diğerleri kalsın. koltukları televizyonun yeni yerinin karşısına koy. masa ve sandalyeleri biraz daha sağa doğru çek koltuklara yer açılsın. o resmi illa koyacağım diyorsan. şu anki televizyonun olduğu yere koy ve onun için oyuk açma sadece asılı dursun. kameranın görüş açısını değiştir. sanki modellerin fotoğraf çekimi için bir araya toplanmışlar gibi duruyor. ve oda çok büyükmüş gibi duruyor.

kolay gelsin.

2005-01-17 23:59:52

Re:mimari denemem

su_samuru

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/535.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/536.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/537.jpg[/img]
Bu da son hali tekrar yeni bir mesaj göndermim dedim :) En azından bu çalışma üzerinde yeni bişiler denemeyeceğim bundan sonrası için önerilerinizle daha iyi işler çıkarırım umarım :)

Kalimba düzen olarak haklısın eşşaların konumları pek iyi olmadı. Bir sonrakinde çok daha iyi olacak :) En azından önce kağıda sonra tiridimax´a [;)]

Emre ışık önerilerin için çok teşekkürler çok işime yaradı. Birazda olsa bahsettiğin aydınlatmayı yapabilmişimdir umarım :) Ama render süresi 15 dakikayı buldu valla :)

Gerçekcilik adına ekleyecek bişiler daha varmı arkadaşlar ?

2005-01-18 01:50:16