[mustim] > 448-460- nolu çalışma

[mustim] > 448-460- nolu çalışma

mustim

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/460.jpg[/img]


3dmax6+vray fazladan bir ışık kullandım.tv düzeltildi.tablo ve camın şeritleri değiştirildi.daha bitmedi.sandalyeler nasılsa kolaylıkla yapılır diye değiştirmeyi erteliyorum renderin ortasında aklıma geliyor.render 3-4 saat sürüyor.
pentium3 800+geforce2mx.

2005-01-11 21:34:21

Re:[mustim] > 448-460- nolu çalışma

King_Arthur

Yukarıdaki spotlar yanıyo mu?Yanıyosa ışıkları nerde?Şahsen yanıyo gibi gözüküo da

2005-01-10 08:13:20

Re:[mustim] > 448-460- nolu çalışma

kalimba

Büyük çözünürlükte almadan önce. Düşük çözünürlükte render almayı dene. Maxrate değerini ve very low, low..... gibi bir seçenek vardı onu düşük seviyede kullan. Areashadow kullanıyorsan basit bir gölge kullan. Bu şekilde test render´ları alabilirsin(benimde başıma çok geliyor).

2005-01-10 10:08:18

Re:[mustim] > 448-460- nolu çalışma

emreşan

aslına bakarsanız şimdi yapacağım eleştirinin sebebi fazla ışıkmıdır yoksa v-ray in bir nimetsizliğimidir bilemiyorum. Kısa bir zaman önce nilüferin de yaptığı benzer bir çalışmada kullandığı v-ray deki sonuç beni hayrete düşürüyor. Salonun ortasında duran sehpanın ayakları havada duruyor. Aynı nilüferin duvarda asılı duran raflarının duvarda deilmişte daha önde boşlukta asılı duruyormuş gibi görünmesi örneğind eolduğu gibi objelerin başka objelerle aralarında belirgin gölgeler olşmuyor. Max ın default shadow map bias adı altında yaptığı şey v-ray de çalışmıyor. normalde o odanın genişliği kadar vir pencere bile olsa sehpanın ayaklarının areashadow ile halının üzerinde karartı oluşturması ve belirgin şekilde ışığın yönüne bağlı olarak üzrrinde bulunduğu halıdaki gölgesinden yerini belli etmesi gerekiyordur. Aklıma şu sroru geliyor. v-ray tüm odada bulunan tüm objelerden emmit edilen photon şiddetini çok fazla tuttuğu için ortamın genel aydınlanması tüm gölgelerin karartısını alacak kadar çok olabilirmi? sadece bununlada kalmıyor. duvarların kartonpiyerlerle kesişen kısımlarında kartonpiyerler photoshopte eklenmiş gibi duruyor. Bence tek problem shadow bias yada area shadow size ile ilgili ayarsızlıkta. area lihht görevi gören pencerenin olduğundan çok daha büyük bir emitter olarak shadow işlemesinden ötürü aşırı soft bir shadow oluştuu için belirgin bir gölge göremiyor olabiliriz. v-ray kullanmıyorum ama tahminimce sorun bunlardan kaynaklanıyor. iyi çalışmalar.

2005-01-11 04:07:05

Re:[mustim] > 448-460- nolu çalışma

mustim

evet sehpa halıya yapışık olduğu halde gölge düşürmüyor.ben vray´i yeni yükledim.büyük ihtimalle fazla aydınlık olduğundan oluyor araştırmak lazım.
king-arthur spotlar yanmıyor sadece detay vermemişim.ben kayseriliyim gündüz vakti spot açacak kadar cömert değilim:)

2005-01-11 21:34:21