[sad-t] > v-ray shadow

[sad-t] > v-ray shadow

çağatay köroğlu

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/208.jpg[/img] [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/209.jpg[/img]


alttaki sahne : direct light 2.0 – v-ray lights : 2.0 hsv exponential: dark 3.0

üstteki sahne : direct light 2,0 – v-ray light : 10,0 hsv exponential: dark 5.0

iki sahne ayarları aynen şu şekildeFirst diffuse bounce 1 secondary bounce .6 hsph subdivision 30 interp. Samples 30 irr map present medium


bunları niye koydum tavandaki floresan a benzetebılecegınız objenın golgesınde olusan sorunu nasıl cozerım bulamadım fıkır alıyım dedım :)

2004-11-30 01:43:59

Re:[sad-t] > v-ray shadow

Sama

Hocam vray ayarını çok iyi vermişsin ...

Exclude kullanabilirsin belki florasanı görmezse sorunda kalmayabilir ,birde pencereleri beyaz görseydik daha iyi olurdu gibi.

Saygılar...

2004-11-27 17:49:18

Re:[sad-t] > v-ray shadow

oz

alttakinin gölgesi yok eğer sorun o ise bence hsv dark´ı düşür.
1bounce ve second bounceları dengele nebiliyim .75-.8 gibi.zaten ikinci sahnede 2 tane vray light kullanmışsın florasanın bu ayarlarda gölge bırakmaması normal geldi bana.

eğer üsteki problemli diyosan (ki bana göre güzel olmuş) second bounce´ı dahada düşür derim..aklıma gelenler bunlar.ama istersen dosyayı yolla bide biz deneyelim.

2004-11-28 00:05:58

Re:[sad-t] > v-ray shadow

çağatay köroğlu

sorun alttakınde ısık 2 tane tamam ama hem color mappıng degerı dusuk hem de ısıklar daha zayıf

sorun lambanın 0 golge vermesı ama sagdakı rafta duran sılındırler hos bır golge olusturuyor bu tezatı cozmek adına burada fıkır almak ıstedım

lütfen yardım ulu "Giraffe" :)

2004-11-28 13:02:37

Re:[sad-t] > v-ray shadow

çağatay köroğlu

bu arada exclude yaparsam bı ısıme yaramaz
sec bounce ı dusurursem sahne daha karanlık olur bounce ı dengelersem cızgı fılme benzer kı bunu hıc sevmıyorum gercek dunya o kadar renklı degıl :)
acaba dıyorum 2 tane omnı eklesem sadece golge olusturun desem golgelerı area yapsam nasıl olur

2004-11-28 13:06:14

Re:[sad-t] > v-ray shadow

oz

lambayı soldak pencerenin çok yakınına taşısana bi yada oraya bi başka cisim koy..bakalım o gölge saçıyomu..
bide pencereyi biraz kıstığında sonuç ne kadar değişiyo..
merak ettim

2004-11-28 17:50:57

Re:[sad-t] > v-ray shadow

giraffe

irradience map ayarlarin ne?
sanirim biraz yetersiz kalmis.
onşari yazarmisin

2004-11-28 19:38:55

Re:[sad-t] > v-ray shadow

çağatay köroğlu

irradiance map : medıum ozel bısey yok [G2]

2004-11-28 20:28:48

Re:[sad-t] > v-ray shadow

giraffe

tekrar mrb :)
ilk gozume carpan color mapping: golgelerin cikmamasi problemin ama dark multiplier´i cok arttirmissin. dark multiplier´i dusurmek ile ise basla.
tavsiyem:
eger daha cok isik gereksinmen varsa: o zaman once isik multiplier´i ile oyna.
bir de hsph subdivision 30 degil de 50 yap.

2004-11-29 10:31:56

Re:[sad-t] > v-ray shadow

çağatay köroğlu

ama usttekı sahnede ısık hem daha guclu hem color mappıng dark neredeyse ıkı katı ben yıne subdıvıon ı yukseltıp render alırım ama mantık olarak baktıgımda ıse yarıyacagından suphelıyım [G12]

ne desek begenmıyosun dersenız haklısınız ama tecrubeyle sabıttır [G9]

2004-11-29 11:29:04