skin envelope sorunu

skin envelope sorunu

Derya Birinci

mimariden bunalip hayatımda ilk kez organik bişeyler denemeye çalışıyorum ancak skin envelope sorunları yaşıyorum.

resimde görüldüğü gibi yandaki parmağın orta parmağın zarfı etkisinde kalmaması gerek bunun içinde hassas ayarları paint weights ile yapıyorum.

fakat sorun şu ki + değerlerle ekleme yapabildiğim halde - değer kullandığımda çıkartma işlemi olmuyor. Sorunun çözümünü bilen varmıdır acaba?

2007-11-02 19:05:10

Cvp

produc

bana kalırsa
parmakları birbirinden biraz ayırın fazla yakınlar :)

kolay gelsin.

2007-11-02 19:44:14

Cvp

Derya Birinci

ilginize teşekkürler fakat sorunum şu an itibariyle topologyden ziyade envelope. topology zaten pratik yaptıkça oturacak birşey.
birbirine yakın eklemler çalışmak istediğimizde düzgün zarflama yapamıycakmıyız yani? birbirinden uzaklaştırırsam sorunun çözüleceğini zaten biliyorum. Sorun envelopeda anlam veremediğim bi kilitlenme oluşu. bu konuda fikriniz varsa alabilirim.
harici yorumlar şu an işimi görmüyor teşekkürler.

2007-11-02 19:48:34

Cvp

Problem

Kolay gelsin Derya, ben genellikle Character Studio kullanıyorum, daha kıvrak geliyor bana, ama genel olarak bu tür işlerde sayısal girdiler yerine vektörel şekilde işimi hallediyorum, Skin alanını genişletmek için zarfın üstteki kulbunu tutup scale aracı ile en iyi şekilde göz kararı ayarlamak lazım sayısal girdiler işi uzatıyor,kulbunu tut görsel olarak scale aracı ile ayarla bence, ha eğer çok hafif diğer parmağın zarf gölgesine mudahale varsa bile çok önemli değil mesh hareketine göre zarf diğer parmağı bırakıyor,
Her ne kadar herkesin görüşü Skin modiferi kullanmaktan yana ise de bence Physique modiferi bu konuda daha hassas ayarlamalar yapabiliyor , İstersen bunu bir de Physique ile dene, daha kolay gelebilir,
low poly modelleme ile başlamanı tavsiye ederim ayrıca , ne kadar az vertex o kadar az bağlantı noktası, mesela low poy modellerde elin 3,4,5 numaralı parmaklarını bitişik yapabilir böylece işini çok kolaylaştırabilirsin:)

2007-11-02 21:37:21

Cvp

Derya Birinci

teşekkür ederim ozan tavsiyelerini deniycem. [G24]

2007-11-02 21:56:17

Cvp

3d-anim

Parmaklar birbirine yakın olduğu için kemiklerin envolope değeri yandakini muhakkak etkiliyor. Bunun için skin modifierin vertex modunda çalışılıp skn tools ile değerler vermek en doğru sonucu gösteriri.

Aşagıda ki link de benim özellikle skin modifieri üzerine ağırlık verdiğim bir ders.


http://www.dersvar.com/forum/index.php?topic=4195.0

Aşagıdaki link de de karakter enimesinde kullanılan araçlar hakkında da dersleri bulabilirsiniz.

http://www.dersvar.com/forum/index.php?board=217.0
İyi çalışmalar...

2007-11-04 09:23:58

Cvp

Derya Birinci

teşekkür ederim 3d-anim faydalı paylaşımlarınız için

2007-11-04 17:24:28