[Spy2000] > jant

[Spy2000] > jant

Asp!r!N

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/127.jpg[/img]
bunu ikinci kez atiyorum 1. sinde kayboldu niye anlamadim...
neyse :P bu janti yeni yaptim bmwye takmayi dusunuyorum...
herkese iyi calismalar...[G5]

2004-11-14 13:39:36

Re:[Spy2000] > jant

extreme

bu tarz tekli objelerde hdri kullanman daha ii olur aslında.Yinede guzel gorunuyo ellerine saglık:)

2004-11-13 22:23:15

Re:[Spy2000] > jant

xLess

jantın iç kısmında yüyeyleri bağlaman gerekir.

2004-11-13 23:12:29

Re:[Spy2000] > jant

emreşan

tasarıma fazla birşey söyleyemem. amaca uygunluk ise o göbek çok küçük. o kadar küçük bir alandan kuvvet uygulanan jant iki dakikada patlar. [x-P][:OO][:PP] teknik olarak yansıma için kullandığın map in enviromen spherical deilde silindirik olduğu görünüyor. çünki jant ın y eksenine refere eden taraflarında açıkça görülebilen yansıma düz ve direkt yansıma gerektiren ön kısımlarda anlaşılmıyor. enviroment teki reflection un x yada y tile ını duruma uygun şekilde arttırabilirsin. Poligon modelleme yetini geliştirmen açısından değerli olacağını düşündüğüm birkaç bilgi vereyim. Bu tür detaylı modelleme girişimlerinde sdece extrude edilmiş modelleri geometrilerle yanyana getirip çıktı almayın. Gerçekten modelin kendi detaylarına sadık kalırsanız çok daha başarılı olursunuz. Anlatmak istediğim konuda fikir sahibi olman için birkaç örnek verebilirim. Doğada hiçbir maddenin kenarları %100 keskin olamaz. pıçak bile yakından bakıldığında milimetrenin 10 da biri pah´a sahiptir. Hele böyle kaba ve büyük metal aksamların kenarlarını 90 derecelik edge olarak bırakmak inandırıcılığı azaltır. jantın göbeğindeki parçaların edgelerini seçip çok az edge fillet verir isen ışığın o kısımlardaki parlaması ile daha gerçekçi bir görüntü elde edersin. Ayrıca normalde o göbekteki parça dıştaki lattiğin geçtiği büyük yuvarlak kısma öyle çat diğe "0" bağlanamaz. Buradada poligon modelleme becerini geliştirip birleşim yerlerine chamfer yada fillet uygulamalısın ki hepsi tek bir parçaymış gibi görünsün. Bu konuda fazla bilgi sahibi olmayabilirsin (poligon modelleme) ama geliştirmeni şiddetle tavsiye ederim. bol bol poly model tutorialleri çözün. Poly ile birçok şeyi çözer ve detayda sınırlarınızı aşarrsınız. Yoksa herkesin de yapabileceği gibi vasat detaylar ile çırpınmak zorunda kalabilirsiniz. iyi çalışmalar.[BC]

2004-11-14 12:35:17

Re:[Spy2000] > jant

Asp!r!N

cok sagol Emre cidden cok yardimci oldun ben dediklerini uygulamaya calisayim evet poly hakkinda pek bilgim yok yeni basladim polye ve gordumki poly olmadan modellemek hem cok daha zor hemde cok daha detaysiz oluyor bu benim 3. poly modelim :P
2 tanesi araba biri jant :P
fillet ne yaw chamfermi ogrendim gibide biraz ama fillet ne?¿
herkese iyi calismalar...

2004-11-14 12:59:35

Re:[Spy2000] > jant

emreşan

fillet aslında spline a uygulanabiliyor. birde nurbs intersection larda fillet diye geçiyor. chamfer , seçili kenar için ekstra iki kenar oluşturarak bir nevi yumuşatma yapmış oluyor. yeni oluşan iki kenarı da seçip onların arasında bir chamfer değeri kullandığında aslında fillet yapmış oluyorsun. fillet bunun spline da olan hali diyebilirim.

2004-11-14 13:39:36