tatli bir karakter

tatli bir karakter

no_fear

merhaba
abimin bir arkadasi referans bir kac resim cizmisti, bende maxda bu karakteri modelledim.
modelleme yaklasik 2 saat surdu :(
tabiki en zorlu kısım rigleme kısmı :) 1-2 gunden beri karakterin kemikleri; zarf ayarları, yuz model morph hedefleri uzerinde calistim.
kemikleri guzel bir sekilde yaptım fakat zarf ayarları gercekten cok zor...
yaptıgım animasyona bakmak isterseniz.
[url]http://www.metacafe.com/watch/553505/[/url]
kimi zaman zarfları hareket ettirerek,kimi zaman agırlık boyoyarak,kimi zamanda agırlık tablosundan deger vermeye calisarak isi bitirmeye calistim.maalesef istedigim sonuca ulasamadım.tavsiyeleriniz nelerdir?
ikinci olarak soyle bir problemle kasılastım.
morph yuz hedeflerini yaparken poly modelin yarısına simetri uyguladım ve bu modeli gulme olarak hedefledim.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/U8mb1N62i.jpg[/img]
daha sonra baska bir modeli Ooo sesi cikarırken hedefledim modelin yarısı istedigim gibi davranırken diger yarısındaki vertexler karısıyor.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/XFq6657N2.jpg[/img]
gozlemledigim kadarıyla modelin simetri cizgisindeki herhangi bir vertex´i [tabiki sag sol haric :) ] yukarı asagı tasındıgında dahi vertexler yanlıs bir goruntu olusturuyor.

olumlu - olumsuz elestirileriniz bekliyorum.

2007-05-03 13:13:22

Cvp

trablon

güzel görünüyor

2007-05-02 07:07:47

Cvp

3d-anim

animasyon da keyler çok lineer davranmiş.Bir robot hareketi gibi.

Morf larda symetrik çalışmak mümkün olmuyor .İllaki modelin tamamını edit poly yapmalısın.Aksi taktirde symetri modieri vertex leri kaynaştırdığı için sayılar tutmuyor benim de çok başıma geldi.

Ayrıca bu nu modeli rigleme de kolay değil...

2007-05-03 01:22:23

Cvp

no_fear

yorumlar icin tesekkur ederim arkadaslar.
tavsiyelerinizle insallah karakter daha iyi hale gelecek.
once ayak kemiklerinin etki alanını ayarlamalıyım galiba[:)]

2007-05-03 03:43:52

evet katılıyorum

m@cker_54

bende bu problemi yeni çözdüm! morph modifierini symmetryden önce verirsen problem çözülecek, vertexlerdeki karışıklık olmayacaktır. kolay gelsin...

2007-05-03 13:13:22