Dış mekan çalışması. - sayfa: 2

Cvp

Designn

zihnisinir2006, Render tuşunun yanında bir de Sunflow tuşu var. Çizimi onun formatında export edip Programı direk çalıştırıyor. Blender exporter ´lar henüz çok doğru export edemiyor, takip ediyorum:)

Gelelim Yafray ve Sunflow´a. AreaLight kullanınca render süresi 3-5 kat daha uzuyor, o ışıktan korkuyorum Yafrayda. Exposure zaten sıfır, Gamma´yı kastediyorsunuz herhalde ki Gamma da çok artırılınca renk tonları açılıyor. Sonuç olarak fotogerçekçi bir sonuç almak, Yafray´da bize pahalıya patlıyor. Sunflow´un şu an için avantajı, fazla bir ayar yapmadan gerçekçi sonuçlar alabilmek. Ayrıca programcısının sürekli geliştirmekte oluşu da bir avantaj. Yafray´da malesef bir terkedilmişlik var. Sunflow´u tutuşumun sebeplerinden biri de, script dili içermesi. Yani java ile script yazıp ona işlem yaptırabilirsiniz. Bu render henüz yaygın değil ama ilerde çok populer olacağından eminim.

Teşekkürler, size de kolay gelsin...

2007-03-22 13:48:33

Cvp

zihnisinir2006

Anladım, yafray dediğin gibi çok zahmet gerektiriyor iyi bir sonuç için.
Ben exposure yi 1-2 yap demek istemiştim. Çünkü o ayar ışığın direkt vurmadığı yerleri bildiğim kadarıyla ışığın daha fazla yansımasını sağlayarak aydınlatıyor. Mesela bir oda modellemiştim ama GI den ayarlar yapmama rağmen oda hiç iyi aydınlanmıyordu. Exposure yi arttırdım çok daha güzel bir sonuç verdi. Bence dediğimi bir dene. Işığın gücünü biraz azalt ve Exposure yi 1-2 gibi bir değer yap bence sonucu seviceksin. Bu halde sanki normal render almış gibi gölgeler oluşuyor, o yüzden diyorum keskin gölgeler yerine ışığın yansımasıyla biraz aydınlanmış gölgeler daha gerçekçi oluyor. Gamma ile bunu sağlamak bir yere kadar işe yarıyor.
Birde bişey daha sorucam, ben biraz denedim wip teki yafray renderimi birde sunflowda aldım ama texturler gözükmedi, bunun sebebi exporttaki eksikliklerden mi?

2007-03-22 13:59:09

Cvp

Designn

Hmm, exposure benim bildiğim ışığın patlamasını engellemek için geliştirilmiş bir efekt, ama dediğin özelliği var mı denicem.

untitled.geo.sc diye bir dosya export ediyor Blender. Onun içine bir bak,

object {
....
....
normals none
uvs none
}

uvs none diyorsa, demek ki uv map koordinatları yok objende.
Yafrayda uv map koordinatları ayarlanmadan da kendisi kaplama yapıyor (flat, cube, tube, spher) tiplerinde. Ama Sunflow kaplamada illa ki uv map istiyor. Yani Blender´de uv mapping işlemi yapman lazım ki şuna benzer obje exportda bilgi görmelisin :

...
....
normals none
uvs facevarying
0 0 1 0 1 1
0 0 1 1 0 1
0 0 1 0 1 1
0 0 1 1 0 1
0 0 1 0 1 1
0 0 1 1 0 1
0 0 1 0 1 1
0 0 1 1 0 1
0 0 1 0 1 1
0 0 1 1 0 1
0 0 1 0 1 1
0 0 1 1 0 1
}

2007-03-22 14:13:28

Cvp

zihnisinir2006

Anladım olayı ben de uv map yapmayı bilmediğim için hep diğer yollarla kaplama yapıyordum, demek bu yüzden etmiyormuş anlaşıldı. Saol yardımın için çok işime yaradı. Belki gelecekte sunflow da blender için exporta gerek bırakmicam bir sistem yapar. O zamana kadar yafrayla uğraşmak daha mantıklı geldi bana çünkü export işlemi çok zahmetli ve iyi bir sonuç almak kolay değil. Neyse sana kolay gelsin, çalışmanın sonucunu güzel olcak gibi inşAllah. Ayrıca dediğim yöntemin sonucunu da bekliyorum nası olcak bakalım :)

2007-03-22 14:41:13

Cvp

Designn

Son halini yukarıya güncelledim. Bakalım beğenilecek mi:)

2007-03-23 12:41:50

Cvp

zihnisinir2006

Güzel gidiyor. Ama balkondaki parmaklıklar çok kalın olmuş. Birde çatı biraz garip duruyor. Bence bunlara bir göz atsan iyi olcak. Render olarak sorun çok yok. Ama texturlerin bazıları çok iyi oturmamış. Biraz eleştirel oldu ama :)
Not: Alttaki sitede çok güzel textureler var. Hem de bedava, yani günde 25 sınırıyla indirdiğini bazı şartlar altında bedava kullanabiliyorsun. Bazı şartlar dediğim direkt texturleri indirip satmak gibi şeyler yasak. Yoksa bazı siteler gibi gıcık gıcık sadece kişisel kullanım için free dir değil. [;)] Bence ordan sahnen için çok güzel texturler indirebilirsin.
www.psicosonic.net

2007-03-24 10:30:09

Cvp

Designn

Emin teşekkürler , ama Area Light´lı bir render daha alıyordum. Parmaklıklar gerçekten şimdi dikkatimi çekti, bunu daha evvel neden söylemediniz:) Bu alacağım renderi daha çok beğendim ama siz beğenirmisiniz bilmem. Küçük görüntüsü aşağıda. Büyük versiyonu bitince güncellerim. Texture adresi için de sağol, hemen inceliyorum.

Yeni çıktının taslağı:
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t234/Hasann_2007/test1.jpg[/img]

2007-03-24 10:51:40

Cvp

Designn

Bu da Area Light versiyonu:
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t234/Hasann_2007/house_5.jpg[/img]

2007-03-24 15:24:17

Cvp

zihnisinir2006

Renderi galiba yafray da aldın, çünkü gerçekçilik diğerine göre azalmış :) Bence eskisi daha güzeldi. Dikkat edersen ışığı eve yakın bir yere koymuşsun gölgelerin yönü farklı düşmüş. Yani balkon doğuya doğru gölge düşürmüşse direğin gölgesi batıya doğru düşmüş, tam ortaya koymuşsun ışığı. Onu biraz geri alırsan daha güzel olur. Güneş gibi sanki sonsuzdan fotonlar birbirine paralel gibi geliyor olmalı.
Area lightı ben yafrayda kullandığımda benim çalışmam yakın plan olduğundan iyi sonuç vermişti, ama sende çok iyi sonuç vermemiş. Sanki kaynağın ışınları paralel gelmemiş gibi olmuş.
Bence sunflow da devam et. Textureleri tamamladınmı o daha iyi render ediyor bence. Hadi kolay gelsin...

2007-03-25 11:14:48

Cvp

Designn

Emin bu da Sunflow, ama Area Light ´la iyi sonuç oluşmadı. Işık kaynağını çok uzaklara koydum, eğer daha dikkatli bakılırsa gölge hatası yok. Zaten bu çalışmayı bıraktım, yeter:) Sunflow kaplama ve render ayarlarını iyi anlamak için test amaçlı başlamıştım. Son bir cam shader testi yaptım, sonuçlar iyi :
[img]http://www.tr3d.com/gallery/8119/1665.jpg[/img]

2007-03-25 11:45:30