Vray Denemeleri 2 (Mekanlar)

Vray Denemeleri 2 (Mekanlar)

Deadbeat

mrb,
Bir süredir pc den uzak kalkdıktan sonra. Kaldığım yerden devam deyim.

Sahneleri kendim hazırlıyordum (modelliyordum). "Nasıl olsa render kasacam, modellere gerek yok" diye düşünüp. Uğraşmayı bıraktım. Kısacası HAZIR MODEL KULLANDIM. Dahada ileri gidip, hazır sahnelerle uğraşacam (Material, Kaplamalar ve ışıkları silerek. Denemeler yapacam).

İlk denemeden, bir kaç TEST RENDERI ekliyorum.

Şimdilik istediğim gibi gitmiyor. (İstediğim etkileri TAM olarak alamıyorum. Kafamdakiler bir türlü çıkmadı [G12] )

teşekkürler, kolay gelsin.

2007-01-07 22:14:52

Cvp

Deadbeat

2 render daha..
Bu sahne ile, daha uğraşmayacam.

(Yukarıda, aynı sahneden alınmış renderlar, kalabalık etmesin diye buraya ekledim. )


[img]http://img213.imageshack.us/img213/4582/bar14vh3.jpg[/img]

[img]http://img246.imageshack.us/img246/1541/bar15iw6.jpg[/img]


Sahneden bir SS

[img]http://img246.imageshack.us/img246/8565/sahnekr6.png[/img]

2006-12-19 07:25:10

Cvp

kalimba

Son resimden anlaşıldığı üzere istediğin etkiyi bu şekilde alman çok zor. Böyle bişey istediysen ona bişey diyemem tabiki. Bu kullandığın sistemle, bu etkiyi scanlineda da alabilirsin. Realistik bir ortam istiyorsan realistik aydınlatma yapman gerekmez mi?

2006-12-19 09:09:54

Cvp

Deadbeat

Aslında, tek amaç GERÇEKÇİ bir görüntü elde etmek. Bu yüzden uğraşıyorum (kasıyorum).

Bu sahnede istediğim bir şey olmadığı için, uğraşması sıkıcı oldu. Sonraki sahnelerde bunu önlemek için. Aklımdan geçeni elde etmeye çalışacam.
Hedef olmayınca, anlamsız renderlar aldım. Son anda şöyle yapayım diyip, 1 tane gündüz, 1 tanede akşam renderı almaya çalıştım.

Ama tüm renderların gerçekçi olmasını istedim. Tabi OLMADI o ayrı konu :P


"Realistik bir ortam istiyorsan realistik aydınlatma yapman gerekmez mi?"
Bunu biraz açabilirmisin?

İlk olarak DEFAULT renderla biraz ilgilendiğim için, AYDINLATMA yöntemim yanlış oluyor sanırım..
Başkalarının sahnelerini yada REALISTIK aydınlatma hiç görmedim. (Bununla ilgili kaynakta aramadım. Bugün (yeni, yeni) aramaya başlayacaktım.)
Daha öncedende, renderla ilgili konulara bakmıyordum. İlgimi çeker, modellemeyi öğrenmeden render a geçerim diye.. Kendimi kısıtlıyordum. Bununla ilgili önerebileceğin, adres? yada aydınlatma şekillerini ve ışıkların ayarlarını görebileceğim bi kaynak varmı? (Aynı hataları devam ettirip, sonraki sahnelerede taşımayayım bu sorunları. )

yardımcı olabilirsen sevinirim.
teşekkürler, kolay gelsin.

2006-12-19 09:28:14

Cvp

cagi

gercekcı sonuclar gercege yakın ısıklar ve gercege yakın mekan kullanmanı tavsıye ederım...
ben senın sahnendekı gıbı bı sahne de render alıcaksam once tavanı kapatırım hataa dıger duvarlarını koyarım sonucta o duvarlardada pencere oldugunu varsayarım ıstedıgım olcude pencereler koyarım...

geldık sımdı ısıklara...

kapattıgın tavana armaturlerını yerlestır... ıcıne ısıklarını koy.. mesela ne olabılır;
omni kullanabılırsın ve ya v ray lıght ı sphere seklınde kullanabılırsın... tabı ısık ayarlarını yapmak lazım

sora senın ıstedıgın pencere bırer v ray lıght koyarım(rengını hafıf mavıye yakınlastırım). ayarlarını yaparım... ınvısıble ısaretlerım dısardanda dırect lıght koyarım ( güneşi taklıt etmek ıcın) rengını hafıf sarıya yakınlastırırım..

bundan sonrasıda render ayarlarında :)

bıde bı sey sorcam atadıgın malzemelerde v ray materyal kullanıorsun dımı?

kolay gelsın

2006-12-19 10:32:54

Cvp

cagi

bı de gordugum kadarıyla cam tugla kullanmıssın eger bunların yansıması ve kırılması var ıse (kı ben ole goruyorum) hdri kullanmanı tavsıye ederım

2006-12-19 10:35:07

Cvp

Samce

Sahnede bu ışıklar varken ne kadar gerçekçi olur bilmiyorum.

2006-12-19 21:53:31

Cvp

Deadbeat

@cagi
Render bana uzak bir kelimeydi (şu günlere kadar.). Neyin nasıl yapıldığı hakkında en ufak bir bilgim yoktu. Herşey sıralı gitmeli diye düşünüp, ilk başlarda DEFAULT render (ışık vs.) ve materialleri ile uğraştım biraz. Render da gözükmeyecek yerlerinde DEFAULT da bir önemi yoktu. Gereksiz zahmet yada, poligon fazlalığı olmasın diyip, yine bu şekilde hazırladım sahneyi (makinamında iyi olmamasının bunda rol ü var tabi).

Kısacası ışık sekmelerini vb. şeyleri, hesaba katmadan hazırlamışım.
Sahnenin gerçekçiliğine değilde, Render da gerçekçiliği yakalamayı istemek, sanırım bi hataymış. Sonrakilerinde herşeyi mantıklı yapmaya özen gösteririm.

@Samce olmadığını yada olmayacağını diğer arkadaşlarda söyledi. Daha faydalı olabilecek bişeyler yazsaydın keşke.

..

Yine bir süredir pc den yine uzak kaldım ve kaldığım yerden, şimdi devam etme fırsatı buldum.

Bu sahne biraz basit oldu ama, sonuçta amaç render (vray) kasabilecek bişeyler olmasıydı.

Heykel > bir resim. (2 incisinde fazlasıyla belli oluyor zaten. :P )
Niye koydum bilmiyorum. Sanki orada bişey olmalıymış gibi hissettim. İlk başta (heykelin yerine) bir şey modellemeyi düşündüm, Fakat render a (kameraya) çok uzak kalacağı için, uğraşmanın anlamı yok diyip, bir resim koydum.

[img]http://img393.imageshack.us/img393/3695/oylesine01dx5.jpg[/img]

[img]http://img386.imageshack.us/img386/7780/oylesine03ud9.jpg[/img]


Gördüğünüz hataları ve, çözümlerinin nasıl olması gerektiği konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim.

2007-01-03 02:42:03

Cvp

emrextreme

İlk resimde ki posterlerine de bayıldım

2007-01-07 18:03:42

Cvp

Deadbeat

bana ait değiller.
Arama motorlarında bulduğum resimler :)

2007-01-07 22:14:52