araba modelleme de ilk çalışma

araba modelleme de ilk çalışma

sadbil

bu link araba modelleme girişimim.zaten bu modelde 3ds max te yaptığım adam akıllı üçünçü çalışmam.hiç bu kadar meshsmoth ile haşır neşir olmamıştım.meshsmooth uygulayınca yapıtğım yerleri tekrar düzeltiyom.sanki tekrar modelliyom[:J]araba modellemek baya zormuş.yap yap bitmiyo belkide benim için öyle.model olarak bmw m5 i seçtim.modeli yaparken araba modellemesi videosuna ve internetteki araba modelleme örneklerine bakarak şimdilik bu aşamaya geldim.yavaşta olsa ilerliyorum.bir iki resim yollayım daha önce modelleme yapmış arkadaşlardan görüşlerini alsam yararlı olur dedim.resimlerde daha düzeltmeler yapacam.model ilerledikçe başta aklımda olmayan şeylere girişiyorum ve modelde bazı bozukluklar meydana geliyor.onları yavaşta olsa düzeltiyorum.sizlerden olumlu yada olumsuz düşünceleriniz ve katkılarınızı bekliyorum.

2006-12-27 12:28:17

Cvp

dumtisdumtis

üçüncü çalışma için iyi.
wire görsek daha iyi olurdu. Çünkü meshsmooth´un abuk sabuk davranmaması için poly dizilimi önemli.
eline sağlık.

2006-12-14 04:20:09

Cvp

produc

şu ana kadar iyi sadbil sanırım bir kaç yerde vertex sorunu var düzeltilmesi gereken ama bana kalırsa bitirmeye bak. yani diğer unsurlara geç.

2006-12-15 11:20:18

Cvp

sadbil

arkadaşlar 3 tane wireframe ekladim.resimler default lihgt ve renderde sıksık render aldığım için şimdilik bunu kullanıyorum.açık renkte render aldım ki hatalar belli olur diye.bu arabayı modellerken blueprint ler ile arabanın tamamını yaptım sonra arabayı kaput tampon cam kapı bagaj gibi parçalara ayırdım.bu ne kadar doğru bilmiyorum ama daha kolay gibi geldi.model size nasıl iyi yoldamıyım.modellemede usta arkadaşlar eksilerimi ve düzeltilecek unsurları yazarsanız daha doğru şekilde yapmaya çalışırım.yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

2006-12-15 11:22:28

Cvp

dumtisdumtis

poly dağılımı güzel (ufak tefek üçgenleri saymazsak), ancak hizalanması gerekiyor. düz bir hizada gitmesi gereken polyler hizadan kaymış biraz. Hizalanırsa çok daha güzel görünür.

2006-12-16 01:58:06

Cvp

bltaydemir

kardeş çok fazla gereksiz polygon kullanmışsın, meshsmooth kullanacaksan, polygonların sayısı çok büyük önem taşır. ne kadar çok kullanırsan işin o kadar zorlaşır, çunku aynı hızada olmayan vertexler, kahverengi resimde görüldüğü gibi dalgalı bi yüzeyler oluşturur. mesela kapıda 8 sıra polygon kullanmışsın, halbuki 2, bilemedin 3 sıra polygonla işi çözebilirdin. kolay gelsin

2006-12-18 00:14:20

Cvp

Rhapsody

Olması gerekenden 3-4 kat daha fazla poligon kullanmışsın.Bunlar meshsmooth uyguladığında çok sorun çıkarır.Zaten kendinde söylemişsin.Ayrıca çok fazla üçgen var.Bunlardan mümkün olduğunca kaçınmalısın.Poligon örgüsüde düzgün gözükmüyor.Vertexleri hizalamalısın.Bu model için artık yapılacak birşey yok, böylece bitirmek zorundasın ama birdahaki modelinde dediklerimi dikkate alırsan fazla sorlanmazsın, modelleme çok daha kısa sürer, bıkmazsın.Kolay gelsin.

2006-12-18 18:12:13

Cvp

sadbil

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/uQ8SU4Ot6.jpg[/img] [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Mce7H9Zn0.jpg[/img]

arkadaşlar yukarıda verilen öneriler doğrultusunda bir nebzede olsun poligonları(özellikle kapıdaki) azaltım ve kaplama ve render aşamasına geldiğimi düşünüyorum.sizlerden son resimlere yorum ve önerilerinizi bekliyorum.sizlercede render aşamasındayım.bilgisi olan arkadaşlardan farlarda bulunan ve ışığı dağatmaya yarayan aparatın(aşağıya resimlerini koydum) nasıl yapılacağını sormak istiyorum.benim aklımda aparata parlak bir kaplama yapıp bump kanalınada aparatın şekline göre bi resim verip girinti çıkıntıyı sağlamak ışık ve gölge ilede benzetebileceğim düşüncesi var.bu ne kadar mantıklı ve olur bi şey biliyorum.ayrıca araba kaplaması aşamasında temel olarak neler yapılıyor.araba kasası lastik gibi.bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa teşekkürler.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0x9CNWQ3s.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/M6jVn0203.jpg[/img]

2006-12-23 20:06:43

Cvp

MindSteaK

Rendere geçince bunun modelleme kadar zor olduğunu anlayacaksınız inanın[S2]

2006-12-25 11:17:54

Cvp

sadbil

arkadaşlar render denemelerine başladım.önceki mesajımda render konusunda bilgisi olan arkadaşlardan cevaplarını beklemiştim ama cevap veren olmadı.bende herşeyi tr3d den beklemek olmaz dedim internetteki örnekleri inceleyerek anladığım kadarıyla renderlere başladım.bu zamanımı almasına karşın denemelerle sonuçları değerlendirme ve kavramamı sağladı.size bu renderlerden iki tanesini gönderiyorum.bunlar vrayda ve düşük ayarlarda alındı.resimlerde özellikle far kısmını(far kısmınında lambalar haricindeki ışığı dağıtıcı kısmı) yorumlamanızı bekliyorum.bu kısımı nasıl yapabileceğime dair bir bilgi bulamadım.bende kendime göre önceki mesajda yazdığım gibi bi şey yaptım.daha arka farı yapmadığım için bilgisi olan arkadaşlardan cevaplarını bekliyorum.ayrıca arabayı bir resme monte edip render almak istiyorum bunun için camera match denilen bir yöntem var galiba döküman kısmından da okudum ama bir türlü düzgün bir şekilde beceremedim.arabayı nasıl dışarı çıkarabilirim.bu konu hakkındada yardımlarınızı bekliyorum.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0650A4tWU.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/DnmBVsycW.jpg[/img]

2006-12-27 12:28:17