eski bi çalışmam vray denemesi için kullandım

eski bi çalışmam vray denemesi için kullandım

Ateş

yorum yaparsanız sevinirim sad-t den özellikle rica ediyorum binanın arka tarafı ile ön tarafı arasında bariz ton farklılığı oldu neden merak ediyorum ayrıca rpc ler neden karanlık çıkıyo anlamış değilim

2006-10-31 13:14:51

Cvp

felidae

rpc lerin ışığını açmak mümkün,modifye edildiği paneli kurcalarsanız bulacaksınız.

bir de gördüğüm korkulukların kırılma indisleri çok yüksek olmuş camın ior değerini dikkate alın derim.

kolay gelsin.

2006-10-26 15:52:20

Cvp

ByIIIShArK

öncelikle eline emeğine sağlık Erdinç..
Yalnız vray ayarlarında sorunlar var..
Çünkü buna bağlı olarak arka enviroment de de solukluk var..
istersen ayarlarını bi gönderirsn sana yardımcı oluruz..
şimdi bazı rpc lerde vray den kaynaklanan bi uyumsuzluk oluyor zaten.Ama ayarları canan arkadaşımızın dediği gi kurcalarsan canlı görünmelerini sağlaya bilirsin.
Balkon korkulukların bağlı olan cam yada plexsi lerdeki material seçimin çok göze batıyor ve binanın havasını çok değiştiriyor..ior dışında eğer bump noise atadıysan bence onun ayarlarınıda kurcalamanı tavsiye ediyorum.
onun dışında indirect illimunation ayarların göze batar bozukluklar belirgin.
Bunu köşe hatlara bakarak söylüyorum.Sen ayarları bi gönderirsen sana daha iyi yorumlarda buluna biliriz.
iyi çalışmalar.

2006-10-26 18:06:42

Cvp

Ateş

rpc ler 100 değerinde
camın ıor değeri: 1.52
korkulukların: 1.5 (bu fazla olmuş sanırım yanılıyormuyum)

[u]vray ayarlarım ise[/u]
default light kapalı
antialising catmull-rum
adaptive subdividion min -1 max 2
irradience low(kalitesiz olduğunu biliyorum)
hsp 90 interp 40
primary 1 secondary 0.9
gı skylight multi 1
gı reflection 1
color mapping linear
bunlar dışında diğer ayarlar standart fazla kurcalamaya korktum :)

2006-10-26 22:06:50

Cvp

ByIIIShArK

Ben senden vray ayarlarını jpg ierini eklemeni istedim aslında ama hata bende belirtmedim.
Zaten linear kullanman ve secondry bounce 0,9 olması köşelerdeki patlamaların nedenini açıklıyor.
Senden ricam yazı ile deil de resimle iletirsen diğer ayarlarınıda kontrol edebiliriz.
Çünkü gökyüzü çok soluk.Color mapping de problem var bence.
hsp ve interp nin okadar değerlerinin yüksek tutmandaki amaç ne mesela.Render süresini doğrudan etkiliyorlar çünkü.
Daha kısa daha yalın bi render görüntüsüde işini görür bence.
Advanced indrance kullansan mesela daha kısa renderlar alabilirsin denemelerde..ben çok nadir lkullanıyorum aklıma gelirse eğer.
iyi çalışmalar.

2006-10-27 08:51:55

Cvp

bilx

color mapping exponential
dark multipler 1.5 birigt multipler 3 yap
irradience low hsph subdv. 60 interp 40 yap
ışık olarakta target tirect 1.2 yap
vray ligt ise 2 olsun
birde böyle dene bakalım nasıl sonuç alacaksın
sana tavsiyem gökyüzünü değiştir çok kötü
agaçlar konusuna gelince rpcyi boşver kaliteyi düşürür poly model kullanmanı tavsiye ederim
korkuluklar reflect değerini 30 30 30 a reflect glossines 0.9 getir refract beyaz olsun refract 0.75 yap ıqr iyi 1.5 olsun inşallah yardımcı olmuşumdur kolay gelsin erdinç

2006-10-27 16:38:45

Cvp

Ateş

son söylediklerinizi denemeden önce fıratın istediği ayarları göndereyim dedim bu arada bilx tavsiyelerini dikkate alıcam elimde hazır poly model yok bunla idare edelim, önemli olan vray ayarlarını kapmam aslında, onları bi şekilde hallederiz tek yardımcım bu site olduğu için eksiklerim var siz de söyülosunuz zaten ilgilenenlere çok teşkur [:F]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/R1EfTGoW9.jpg[/img]

2006-10-27 18:00:39

Cvp

Ateş

şunu da söyliyeyim kimin tekniğiydi tam hatırlamıyom bi ara forumlarda okumuştum zemine yakın bi yere 0.2 lik bi omni koydum ayarlar default balkon tavanlarının vs. aydınlanmasını sağlıyo mantığıyla ne dersiniz bu konuda

2006-10-27 18:07:12

Cvp

ByIIIShArK

öncelikle ayarların hakkında bildiğim kadar yorum yapıcam.
ovverride max teki(vray enviroment) ayarı kullanmana bir gerek yok.zaten enviromentde bulutu işlemissin.Şu anlık bi ihtiyaç göremedim sahnende ve kıaldıki camların yansıtacağı şu anlık bulutlar :o))
(Color Maping) içinde şunları söyleyeyim.
hsv seçip (type deki seçenek)
dark mutlileri 2 yapman daha iyi olacaktır :o)
(irradiance map)için ise curent preseti cutom yapmanı tavsiye ederim.çünkü low olunca ayarlar istenilen sonucu vwermez gölgeler arasındaki geçiş çok farklı olacaktır.
(basic Parameters) içinde max rate:0 yapmanı hsp:60 interp:24 clr thres:0,25 nrm thres:0,25dist thres:0,5 yapman daha iyi ve güzel sonuç verecektir.
onun dışında secondr bounce:0,5 olmasını tavsiye ederim şu anlık.
şunuda belirtmek isterim ki kullandığın malzeme ve ışık vs bunlar sahneni çok değiştirecektir..
zaten enviroment ışığın açık başka bir ışığa gerek yok zaten vray onlarsızda iyi sonuçlar verir.
yalnızca güneş ışığını taklit etmen yeterli olucaktır bu sahnede.
iyi çalışmalar.inşAllah aydınlatıcı olmuşumdur:o))

2006-10-27 22:56:25

Cvp

çağatay köroğlu

Tamamen okumadım ama Fırat doğru yazmıştır sanırım şu ara dış mekan renderi olup çıktım o yüzden fazla bakamıyorum başım dönmeye başlıuor

2006-10-28 01:26:36