v-ray fikir

v-ray fikir

kalimba

Arkadaşlar vray ile ilgili bir kaç sorum olacaktı..
Aşağıdaki çalışma deneme amacı ile yapılmış bir çalışmadır.

[img]http://www.geocities.com/mahmutbayri/tr3d/01.jpg[/img]

ayarlarım aşağıdaki şekildedir.

[img]http://www.geocities.com/mahmutbayri/tr3d/02.gif[/img][hr]
Bu tür sahnelerde ağır basan vray özelliklerimi yoksa malzememidir. (tabiki ikiside ama ağır basan)
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/346_2.jpg[/img]
[hr]
mesela bu çalışmayı en üstteki çalışmadan ayıran diye sorarsam belki daha iyi anlaşılacak.

iyi çalışmalar.

2004-10-30 15:50:55

Re:v-ray fikir

ihtiyarmimar

Usta, üstteki çalışmanda ışığı yanlış kullanmışsın.. Oda kadar büyük bir plane ışığı, Ignore Light Normals ayarını verip tavana yerleştirmişsin, yukarıda da o yüzden bi olmaması gereken bir kararma olmuş.. Render ayarlarından önce ,bir odaya nereden ışık gelebilir sorusunun cevabını aramak gerek. Işık, odaya
1-pencerelerden
2-aydınlatma elemanlarından (lamba) , gelir..

Senin yapmak istediğini anladığım kadarıyla, dolaylı (indirect) ışıkla gerçekçi bir render elde etmeye çalışıyorsun.. O halde ışığı, pencerenin önüne yerleştirmelisin.. Kaç pencere varsa, o pencere boyutlarında ve normaller odanın içine bakacak şekilde yerleştirmelisin..
2. çalışmanda daha iyi bir sonuç elde etmişsin , çünkü ışık kaynağının konumununda görece daha başarılısın.. Ve fakat orada da ışık kaynağının şiddetini çok yüksek tutmuşsun.. İç mekan çizimlerinde , gerçekçiliği yakalamak için, gerçeği iyi taklit etmek gerekiyor.. Örneğin pencereden dışarısı karanlık.. Arkaya mavi bir gökyüzü ya da herhangi bir "dışarı" resmi atasan, daha başarılı sonuçlara doğru adım attığını kendin de göreceksin. Vray gerçekten çok başarılı bir plug-in, kullanımı oldukça basit ve max-default render alırken, gerçekçiliği yakalamak için material editor`de attığın taklaları, burada o kadar da atmıyorsun.. Ayrıca Irradiance Map kısmındaki, bazı değerler de gri halde yani ulaşılamaz durumda.. Onları kullanıma açman gerekiyor. Ve sana Image Sampler kısmında Adaptive Subdivision kullanmanı öneririm.. Daha iyi sonuç alırsın...
İşine yarayacak bir tutorial sitesi yazıyorum.. Buna göz atarsan, kafandaki soru işaretlerine cevaplar bulabilirsin..
1- http://www.osmosis.com.au/info/tutorials.htm
2- bu adreste de avi formatında 52 tane ders var ... indirip izlersen çok faydasını görürsün ---> http://www.evermotion.org/index.php?unfold=tutorials#1.4

2004-10-30 20:38:29

Re:v-ray fikir

xLess

çok basit iki fark var. birincisi malzeme olarak texture kullanılmamış,ikincisi raytracein gücünü görebileceğin yansımalar yok.gerisi için bir fark olduğu söylenemez,zaten iki resimdede ışıklar yanlış ama o fazla sorun değil...

2004-10-30 14:54:04

Re:v-ray fikir

çağatay köroğlu

ben evermotion derslerinden hiç hoşlanmadım hepsini indirmek yararsız başlığa bakıp bunu bılmıyorum dedıgını ındırmek en ıyısı


kalimba ayarlar çok düşük map present medium ama subd. 20 samples 10 sec bounce düşük subd ve samples ı 40 yap derım sec bounce 7 ve first bounce 8.5 dene

ve mutlaka color mappıng ın dark ayarlarıyla oyna

2004-10-30 15:50:55