benden yeni soyut çalışamalar

benden yeni soyut çalışamalar

Master chief

çizimi sadece max kullanarak yaptım ve daha sonra photoshop´ta yazıları yerştirdim böyle bişey çıktı ortaya.. :)
ayrıca hepsine bakmanızı tavsiye ederim bakalım dönüşümleri görebilecekmisiniz

2006-06-30 14:43:14

Cvp

Master chief

bide renkleri invert ettim şöyle
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5F311zJrx.jpg[/img]

2006-06-23 17:37:22

Cvp

eXLibrisT.c

2. çalışmadaki sinerji yoğunluğu, çizgisel yönlerin yüzeyde 4/2 lik alanın odak noktasına doğru fazla yoğunlaşması izleyici gözünü yorma açısından problem olabilir.

3. çalışmadaki biçimin background geçişi fena değil, diğerlerindeki sert geçişler bu çalışmada biraz daha yumuşak geçişe bırakmış ama daha iyi olabilir. İnsan başı süllietine cizgisel derinlikle verilen etki ile de vurguyu görebiliyoruz..

4. çalışmadaki froktal görünüm de fena değil ama sağ alt yanlardaki sert parlaklıklar rahatsız ediyor gibi. Ve çizgisel daire yörünge araştırmalarının 3. çalışmada uygulanması farklı etki yapabilir.

Başarılar..

2006-06-23 17:46:30

Cvp

reLax

harika bence ...tam motion grafik çalışma olurdu bunlar .....eline sağlık ..şuna bi göz at istersen ..
http://renascent.nl/motion.htm

2006-06-24 13:58:41

Cvp

Master chief

evet dostum manyak işler var bide buraya bak sen www.depthcore.com

2006-06-24 15:15:24

Re:Cvp

kalimba

[quote=21141]2. çalışmadaki sinerji yoğunluğu, çizgisel yönlerin yüzeyde 4/2 lik alanın odak noktasına doğru fazla yoğunlaşması izleyici gözünü yorma açısından problem olabilir.

3. çalışmadaki biçimin background geçişi fena değil, diğerlerindeki sert geçişler bu çalışmada biraz daha yumuşak geçişe bırakmış ama daha iyi olabilir. İnsan başı süllietine cizgisel derinlikle verilen etki ile de vurguyu görebiliyoruz..

4. çalışmadaki froktal görünüm de fena değil ama sağ alt yanlardaki sert parlaklıklar rahatsız ediyor gibi. Ve çizgisel daire yörünge araştırmalarının 3. çalışmada uygulanması farklı etki yapabilir.

Başarılar..[/quote]

Bu tarzda bilgileri bulabileceğimiz web üzerinde bi kaynak gösterebilirmisiniz. Basılı bişeyde olabilir. Mesela yormaması için ne yapmak gerekir, gözü yorup yormadığüını nasıl anlayabilirim. vb..

Kolay gelsin.

2006-06-25 07:18:23

Cvp

eXLibrisT.c

bu tarzda bilgileri bulabileceğiniz web üzerinde bir kaynak olup olmadığını bilmiyorum. İyi bir iletişim ve grafik tasarım alt yapısı almış ya da sanatsal (resim-iş, özgün baskı vb) unsurları iyi bilen biri bunları bilebilir. (ortak dil) Kaynak olarak önerebileceğim; {İletişim ve Grafik Tasarım-Emre Becer} olabilir..
Diğer sorularınıza gelince soyut çalışmalar da diğer tarzlar gibi kendi içerisinde prensipler taşır. (başıboş değildir denilebilir) Tabi bu kriterleri neye göre belirleyeceğiz? sorusuna sayfalarca yazı yazılabilir. Çünkü onun için Güzel Sanatlar Fakülteleri ya da Eğitimi Ana Bilim Dalları´nda dönem dönem dersleri değişir ve öğrenilir. Kısaca ana başlıklarından bazıları; çizgi, biçim, renk, espas, altın oran, ışık-gölge, derinlik vb.. Grafik Tasarım´a kayarsak stilizasyon, deformasyon gibi...
Bu gibi kriterler hangi tarz (soyut-somut), teknik (heykel, özgün baskı, resim, grafik, fotograf) olursa olsun genel oranda ortak kullanılan ve eleştirmenler (bilinçli) tarafından ortak noktada buluşturan prensiplerdir. Başka bir deyişle örneğin; yukarıdaki kriterlerle esere bakan bi eleştirmenle başka bir eleştirmenin sanat eleştirisi ortak olacaktır. Farklılık göstereceği nokta ise; duygu moduna geçtiği an olabilir. Kimisine göre mavinin tonları farklı bir etki yapacaktır, başka birine farklı etki yapacaktır. Dolayısıyla duygu modundaki farklılık eleştirlerine de yansıyabilir..
Asıl sorunuzun cevabı ise yukarıdaki saydığım bazı önemli kriterlerde gizli. Bu kavramların ne olduğunu teoirkte öğrenip, pratikte uygulamaya geçirerek süreklilik kazandırıp tecrübe sahibi olur iseniz; kriterlere uygun başarılı eserler çıkartabilirsiniz...
Uzun bir yazı oldu ama sabır edip okuduğunuz için tşk ederim.

2006-06-26 18:38:27

Cvp

design5D

Göz gördüğünü diil görmek istediğini algılar bence,çok hoş bi çalışma tebrik ederim

2006-06-26 22:12:55

Cvp

kalimba

eXLibrisT.c;
Keşke vaktiniz olsaydıda adha çok yazsaydınız. Aslında benimde kendime göre fikirlerim vardı bu soruları sorarken. Konuyla alakalı bir eğitim almadığımdan (okul gibi) acaba gerçekten somut kriterleri varmı diye düşünmüştüm. Mesela random üretilen bir grafik hakkında yorumlar yapıyorsunuz. Veya benim için öyle onada tam karar veremiyorum. Öyleki bazı çalışmalar benim için hiç birşey bile ifade etmiyor (anlatım olarak). Siz bu yorumları yaparken grafiktenmi yola çıkıyorsunuz yoksa düşündüklerinizi grafiğemi uyarlıyorsunuz?

Başka bir örnek daha vermek istiyorum. Bu işin eğitimini almış iki kişi düşünelim. Bi tanesi yukardaki çalışmayı yapmış diyelim.
öbürüde sizin dediğinizi demiş. yani "2. çalışmadaki sinerji yoğunluğu, çizgisel yönlerin yüzeyde 4/2 lik alanın odak noktasına doğru fazla yoğunlaşması izleyici gözünü yorma açısından problem olabilir." Şimdi çalışmanın sahibi kalksa deseki "ben gözü yormasın diye 4/2 lik alana çekmiştim" dese. Bende dışardan bakan daha az eğitimli birisi olsam. Acaba bu ayrımı nasıl yaapabilirim? Bende o işin eğitimini alsam, "haa hakkaten de arkadaşın dediği gibi yaparsan problem olabilir" mi derim, yoksa ikisinden daha farklı bişeymi söylerim.

Vakit ayırdığınız için teşekkürler.

2006-06-26 23:53:31

Cvp

Master chief

kalimba dostum herhalde arkadaş sanatçı yada ressam bu bilgi ordan geliyor bu o kadarda zor değil aslında resim ve renk bilgisini bildikten sonra zaten gözüne hemen uyumsuzluk gözükür

2006-06-27 16:18:05