Reflaction; gradient problemi

Reflaction; gradient problemi

lw3dteam

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Vyunzwm4T.jpg[/img]

Selam
Yerdeki yansıma düşey objelerden uzaklaştıkça azalmasını nasıl yapabilirim?
Surface Editor/Reflaction/Texture/Gradient kullanıyorum istediğimi elde edemedim.
calavera, opera binası part II´deki şekilde yaptın gene yemedi.

2006-05-26 10:43:21

Cvp

calavera

bunu 2 türlü yapabilirsin

1. reflection blur kullanarak. bununda 2 yolu var :D
1a. Surface editor / Environment / Reflection Blurring değeri vererek
1b. Backdrop / Processing / Image Filter den soften reflection vererek.

Ama eğer sen gittikçe kaybolan bir yansıma istiyorsan bunu multipass yöntemi ile yapman gerekir. Buda sahneyi normal şekilde render etmen ve ardından Backdrop / Processing / Image Filter den Photoshop PSD export kullanman. Bu şekilde tüm render kanallarını ayrı layerlar halinde kaydedebilirsin. Ama bu dosyayı photoshop yerine combusion gibi bir yazılımla düzenlemen gerek.

[img]http://img97.imageshack.us/img97/6420/psd3wv.gif[/img]

2006-05-25 16:22:41

Cvp

lw3dteam

1a. deniyorum.
İlk 2 deneme olumsuz. %100 ve %50 değeri
Bir de %5 değerinle sonucum

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/46iAgOk5r.jpg[/img]

300 kareden oluşan bir animasyon
"gittikçe kaybolan bir yansıma istiyorsan bunu multipass yöntemi ile yapman gerekir"
bu PSD export olayı tek kare render lar için geçerli değil mi ?

Animasyonda ne yapmak lazım?

Şimdi 1b´yi deniyorum..

2006-05-25 16:46:50

Cvp

lw3dteam

1a yolu ile giderken altta da aynı seçeneklerin tekrarı var.
Bunların anlamı ne?

Bilgi anlamında render süremi 5 kat arttırdı. REflaction Blur
Tüm animasyon 4 -6 saat diliminde bitiyor. Bu seçenek 20 -30 saat demek korkarım.

2006-05-25 16:50:27

Cvp

lw3dteam

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/RO6C3h32o.jpg[/img]
1b yolu ile soften reflaction %500

2006-05-25 17:02:33

Cvp

lw3dteam

Bu olay 1b render süresini uzatmadı. 1-1

Umarım sonuca ulaşırız.

2006-05-25 17:06:39

Cvp

calavera

hmmm animasyon için hiç düşünmemiştim ama PSD export genede mantıklı geliyor, eğer kareleri ayrı ayrı kaydedebiliyorsa sen tüm sahneyi render ederken, bunu başarabilirsin. Ama bir kompozisyon yazılımı kullanman gerek.

2006-05-25 17:27:53

Cvp

lw3dteam

Selam,
Yansımanın uzaklaştıkça eriyerek yok olmasını daha farklı olarak nasıl yapabiliriz?

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/t9aQy88ZO.jpg[/img]

1.resim : ben shaders ın komutlarını deniyorum, (Lw Water beni etkiledi - yeri zamanı farklı tabiki)
2.resim : menüde altta ve üstte aynı sekmeler var.
Bunu çözemedim. Anlamını biliyor musun?

Bir de Surface / Reflaction / Texture / Gradient Alpha kanalda kullanmak mantıklı mı? - Denedim sonuç değişmedi. Ya yansımanın tamamını kaybettim yada yaldır yaldır yüzey parladı.

2006-05-26 10:16:10

Cvp

lw3dteam

Buldum buldum buldum :)
Resim 2 de reflaction blur veriyoruz. Fakat açı girmiyoruz.
Açıyı da girince ......................... OK:)
Örneği bitireyim. Resmi basacağım.

2006-05-26 10:43:21