kafa modeli - sayfa: 2

Cvp

Lord apeX

bu adreste benim istediğim konu hakkında bir bilgi bulunmuyor.lütfen biri yardım etsin[G12]nasıl yapılacak bu kırışıklık,gözenek??

2006-04-25 18:12:16

Cvp

Master chief

öncelikle textur´un sağlam olması gerekir yada illede 3d kırışıklık istiyosan normal map´i kullan oda olmaz diyosan z-brush kullan bu seçenekler sorununu çözecektir bir araştır bakalım

2006-04-26 01:51:23

Cvp

chrome_nickel

normal map konusunda sağlam bir döküman görmedim ben henüz.

ben nasıl öğrendim :

quake III oyununun dosyalarını açtım. texturelar ile modellere kaplanışı arasında ilişki kurdum. baktım gördüm ki, modeli bir düzlem şeklinde yayıyorlar önce. sonra bu yayılmış modele göre bir resim boyuyorlar. bu boyanmış resmi sonra modele kapladığında, modelin yayılma bilgisine göre max yada ilgili program bunu o resme kaplıyor. sonra gördüm ki, max içinde unwrap uvw modifier´i var :) aha dedim bu aradığım şey. sonra baktım gördüm ki, www.cuneytozdas.com ´da texporter diye bir plugin var bedava. saolsun cüneyt hocamız. bunla açılmış poligonları renderleyip resim olarak kaydedebiliyorsun. sonra açılmış poligonları photoshop´a atıp boyayabiliyorsun :) sonra kaplama olarak modeline atıyorsun... sonra bi bakıyorsun modelin canavar gibi olmuş. ama hep derim. bu işin ilmini öğrenene kadar açtığım uvwler yerine yufka açsam, yufkacı kralı olur dünyaya ihracata başlar 3d´ye bulaşmadan köşe olurdum. biraz emek sarfetmen gerekicek. ama şu modelin için, zaten facegen uvw map´ini açmış hazırlamış hatta texture bile oluşturmuş. o texture üzerinden kendine bir bump map hazırlamalısın. bump map´in ne olduğunu ve nasıl kullanacağını google dahil bir milyon kaynaktan öğrenebilirsin. ki bu sitede de mevcuttur eminim bir dersi.

2006-04-26 07:34:22

Cvp

Lord apeX

zbrush da çok pahalı be demosundada açılmıo max dosyaları[G1]yaw google da bakmadığım yer kalmadı...yok yok yok delircem.[:s]sizin bildiğiniz döküman falan yok mu???çünkü bu bump map midir nedir o olmadan organik işini yapamam ben

2006-04-26 17:20:31