daha ii nasıl olur sizce?ne yapmam gerek?

daha ii nasıl olur sizce?ne yapmam gerek?

aLso

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3c3z3GaXh.jpg[/img]




yine tek bi bakıştan görünümü. ışık ve modellemede ne gibi sorunlarım var? biliyorum kısmen ama duymak istiyorum yine de:) detaylara fazla giremiyorum süre nedeniyle. bilginize.

gözüme batan bazı şeyler var.benim batıyorsa sizin hayli hayli vardır:)) o yüzden yorumlar önemli..

2006-04-07 10:31:14

Cvp

sparta burag

bu bence otel odasından daha ıyı olmus,burdakı modellemeler daha olgun gorunuyo,evye de eklenirse daha iyi olacak,masanın malzemesi de seffaf olamıcak kadar kalın gorunuyo sankı,bi de bende bole bi foto vardı,burdaki gibi cekmeceleri acık yapıp bıraz da tabak canak...vs katarsan eger
render a ruh gelir :P ama guzel olmus elıne saglık[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/CjHtQa8Na.jpg[/img]

2006-04-06 23:43:05

Cvp

POWERD3D

Modelleme konusunda yorum yapmak gerekirse, modeller biraz basit olmuş. Birazcık daha detay ve eklemeler yapılabilir. Kulplarda orantı ve estetik olabilir. Kaplamalar daha özenle ve güzel seçilirse daha hoş olacaktır. Çekmeceler belli değil. Işıklandırma üzerine biraz alternatifler denemek gerekiyor. Standart renderle bile oldukça tatmin edici sonuçlar almak mümkün. Biraz yansıma verilebilir tezgah üzerindeki malzemelere, ışık çok göz alıcı biraz şiddeti düşürülebilir. Daha güzel olacaktır. Elinize sağık. Kolay gelsin.

2006-04-07 08:41:54

Cvp

ByIIIShArK

Günaydın herkese diyorum..
Also genel aydınlatma üzerinde çalışmanı tavsiye ediyorum..
Bu diğer otel odanın aydınlatmasından daha başarılı olmuş eline sağlık diyorum...
spotların biraz kızma ama :o) gerçeklikten çok uzak olmuş yani
biraz el atmanı bekliyolar sanırım.
Masanın geçirgenliğini zaten söylemişler unutmuş olabileceğini düşünüyorum ben..
Ben sana biraz dğinmeye çalışayım..
Ortamda 20 tane ışık olabilir bunları doğru yerlere koyarsan ve ayarlarını iyi tutturursan güzel işler çıkara bilirsin.
Işıktan korkma o senden korksun :o)..
Çok bait görünüyor bi ışık var ama etkisi yok gibi olmuş..
dediğim gibi ışıkları exculude include felan gibi ayarlar ile iyi bir ortam elde edebilirsin...
Yani sana yol göstermeye çalışıyorum..
Yardımım olduğunu pek sanmıyorum ama kafanı karıştırmış olabilirim af ola...
Herkese selamlar sevgilerle....

2006-04-07 09:01:15

Cvp

aLso

sparta burag öncelikle moralimi bi nezbe olsun düzelttiğin için teşekkürler:)) dediklerinde haklısın ruh gerekiyor:)) he bi de evyenin ucu az buçuk sağdan görünüyor bu bakışta görünmüyor:P

powerd3d sana da güsel yorumların için teşekkürler:) en başta dediğim gibi detaylara süre nedeniyle ve de benim henüz 4 aylık amatör olmam nedeniyle maalesef giremiyorum. e haliyle de bunun sonucunda gözüme batan sonuçlar alabiliyorum:) tezgah üzerinde yansıma var ancak tezgah üzerinde sparta burag´ın dediklerinden yani çanak çömlek olmadığından bişiy yansımıyor:))

her cümlenizi not ediyorum ;) kendimi daha kısa sürede en ii sonucu nasıl alabilirimi öğrenerek geliştirmeye çalışıyorum. bu yüsden de sürekli sizlerin fikirlerine ihtiyaç duyuyorum.

2006-04-07 09:01:53

Cvp

aLso

günaydın byıııshark söölediklerini inan ciddiye alıyorum:) her geçen gün yeni bişiyler katıyorum sizlerin sayesinde. ama işte zaten benim sorunumun en önemlisi ışık. he modelleme ve detaylarda da çok çok eksiklerim var ama şimdilik görünüş daha ön planda. müşteri nedeniyle:P

ışıktan korkmamaya başladım yavaş yavaş:P ama hala tam üstüne gidemiyorum:)

spotlarda da haklısın:)) ya benim sitediğim ışığın geldiği yönde bi pencere var pencereden süzülsün istedim ama bi türlü beceremedim. cebelleşiyorum bakalım:))

2006-04-07 09:08:29

Re:Cvp

POWERD3D

[quote=17823]sparta burag öncelikle moralimi bi nezbe olsun düzelttiğin için teşekkürler:)) dediklerinde haklısın ruh gerekiyor:)) he bi de evyenin ucu az buçuk sağdan görünüyor bu bakışta görünmüyor:P

powerd3d sana da güsel yorumların için teşekkürler:) en başta dediğim gibi detaylara süre nedeniyle ve de benim henüz 4 aylık amatör olmam nedeniyle maalesef giremiyorum. e haliyle de bunun sonucunda gözüme batan sonuçlar alabiliyorum:) tezgah üzerinde yansıma var ancak tezgah üzerinde sparta burag´ın dediklerinden yani çanak çömlek olmadığından bişiy yansımıyor:))

her cümlenizi not ediyorum ;) kendimi daha kısa sürede en ii sonucu nasıl alabilirimi öğrenerek geliştirmeye çalışıyorum. bu yüsden de sürekli sizlerin fikirlerine ihtiyaç duyuyorum.[/quote]

Sizede Günaydın. Bence standart ışıklandırma ve kaplama bilgileri edinmeye bak ve bu konular üzerine önce detaylı bir döküman bul derim (sitede mevcut). Sonra deneme ve yanılma yöntemi ile parametreleri test etmelisin. Bence ışık bilgisi çok önemli, mantıksız ve sadece derslerdeki parametreleri taklit etmek hiçbirşeyi öğrenmeyi sağlamaz. Dört aylık olmanız ve zamanınızın az olması bunlara engel değil. Her gün bir saat ayırsanız bir proje üzerine yoğunlaşsanız size daha faydalı olacağına inanıyorum. Ve geliştirdiğiniz projeleri komple tasarlamadan önce obje bazlı olarak kaplama, ışıklandırma ve render etkilerini denemenizi tavsiye ederim. Parçaları iyi birleştirmeden yapılan projeler malesef taklitten öteye geçemiyor.
İş projelerinde bile olsa işinizi en iyi şekilde yaparak (parayla doğru orantı her zaman vardır) hem daha güzel bir etikete hemde daha prof. bir yaklaşıma sahip olursunuz. Kolay gelsin. Saygılarımla...

2006-04-07 09:47:34

Cvp

aLso

sunumu yapacak olan kişinin tercihi tabi bu. modeller tamam bööle ii dendiği andan itbaren bi değişiklik yapamıyorum. ondan sonra takılınan nokta hep ışık gölge gerçeklik vs oluyor.

o yüsden ööle dedim yani bilmem anlatabildim mi:)

2006-04-07 09:49:33

Cvp

kalimba

[quote=17824]...he modelleme ve detaylarda da çok çok eksiklerim var ama şimdilik görünüş daha ön planda. müşteri nedeniyle:P
[/quote]

Bence tersine bir işlem izliyorsunuz. Render sahnede verdiğiniz model, doku ışıklandırma vb. gibi özellikleri çok daha yoğun bir şekilde hesaplayarak oluşturan bir sistemdir. İşlemin sonunda olması diğer faktörlerin daha az önemli olduğunu göstermiyor. Bunu bir bombanın tetikleme mekanizmasının bombanın kendisinden daha önemli olduğu sanmak gibi bişeyolsa gerek.

Kolay gelsin.

2006-04-07 09:52:24

Re:Cvp

POWERD3D

[quote=17827]sunumu yapacak olan kişinin tercihi tabi bu. modeller tamam bööle ii dendiği andan itbaren bi değişiklik yapamıyorum. ondan sonra takılınan nokta hep ışık gölge gerçeklik vs oluyor.

o yüsden ööle dedim yani bilmem anlatabildim mi:)[/quote]

Zaten bende kaliteli sunumlar ışığında projenizin çıktısının daha değerli olmasında bahsettim. Aynı konuya değindim, yani projenizin gerçekçilik olmasa bile kendine has bir ruhu olmalıdır. Bunun render motoruyla vs. alakası yoktur. Sadece bu işi yapıyorsanız biraz teknik ve ışık bilgisine sahip olmalısınız. Siz diyorsunuz takılınan nokta gölge gerçekçilik vs. bende diyorum bilgi ve deneme yanılma ile istediklerinize ulaşmanız ve takıldığınız noktları geçmeniz daha kolay olacaktır. Sadece tavsiye benimkisi takdir ve karar size ait. Kolay gelsin.

2006-04-07 10:02:53