xaramax

xaramax

xaramax

merhanba
arkadaslar son calısmam yorumlarınızı beklıyorum
lıghtwave urunudur..
[G7]

http://www.hostkurdu.com/resim/pic.php?u=80DoqRC&i=2558

2006-03-04 14:28:53

Cvp

mateus

güzel gözüküyor zemin için biradaha iyi kaplama kulllanırsan bence daha iyi olabilir kendine iyi bak başarılar

2006-03-04 14:28:53

Cvp

calavera

[img]http://www.hostkurdu.com/resim/pic.php?u=80DoqRC&i=2558[/img]

Selam çalışman fena değil, sahnende kullandıpın yapıyı iyice açıklar mısın? mesela kaç tane ne tür ışık kullandın, render süresi gibi ...

Sana daha iyi önerilerde bulunabiliriz böylelikle

Kolay gelsin.

2006-02-25 10:05:50

Cvp

recep_yngz

gerçekten çok güzel bir çalışma tebrik ederim.ama şunuda söylemeden edemiyeceğim;eklediğin kuşların boyutları çok abartılı olmuş.örneğin ortadaki kuşun;dikkat ederseniz binanın penceresinin yarısı büyüklüğünde.allah aşkına sen ejderha yavrusu filanmı ekledin oraya.şaka bir yana, kuşlar hariç resmin mükemmel olmuş.başarının devamını dilerim

2006-02-25 11:14:49

Cvp

xaramax

İlk önce resmi buyultup koyduğun için teşekkür ederim sağol.
çalışmanın render süresi 2 dk 48 sn
3 adet ışık kullandım 3 u de distand lıght
ınsan figürlerini ağaçları ve bulutları corel de yerleştirdim.

2006-02-25 11:16:17

Cvp

calavera

Bişey değil :D

Eğer render süresinin uzaması senin için sorun olmayacaksa, kullandığın ışıkları area light ile değiştirebilirsin. Bu sana gölgelerde daha doğru bir hava kazandıracaktır. Ayrıca ışıkların ve ambient light ın intensity ayarları ilede farklılıklara gitmeni tavsiye ederim.

Mesela Güneş için kullanıcağın area light ı %70 civarı bir değerde ve sarımtırak bir renkte kullan. Büyüklüğü ile ilk başta oynama. Kamera açına göre en az bina kadar büyük 2 area light ı da %15 değerinde ve beyaz renkte kullanıp binayı iki tarafından aydınlatıcak şekilde yerleştir. Bu büyük area lightlar sana çok yumuşak gökyüzü ışığını simule edecektir. Güneşlede parlaklığını test renderlar sonucunda ayarlayabilirsin.

Ama bu dediklerim render sğresini arttıracaktır ancak radiosity kadar uzun sürmeden onun kadar güzel etkiler yaratabilirsin :D

Kolay gelsin.

2006-02-25 11:48:13

Cvp

OXIJEN

İİİ CALIŞMA ELİNE SAGLIK...

2006-02-26 12:48:14

Cvp

CGengin

selam calavera...
Area light i bende pek kullanmadım ama bezen iç mekan renderlerinde tavanı aydınlatmakta biraz sıkıntılarım var sanki burada kullanırım diye düşünüyordum. Ben bu pazar biraz area light i kullandım daha önce yapmış olduğum bir sahneyi area light ile aydınlattım. sonuç açıkcası hoşuma gitti. Özellikle de gölgeler yumuşak geçişli olması uzun süredir benim canımı sıkan bir olaydı. bir düzelme gördüm. gölgelerin keskin olmaması için yapmamız gereken bir başka şey mi var ?
Render süresi yaklaşık 5 kat arttı. Birde bu radiostiy i hiç kullandın mı ben bir türlü bununla aldığım renderleri bitiremedim. Açıkcası ne tarz sahnelerde açmamız daha doğru olur.
Bende çok soruyorum galiba....
Şimdiden teşekkürler......

2006-02-27 12:43:52

Cvp

calavera

Gölgeleri yumuşak yapmanın bir diğer yoluda spot liht kullanıp gölge tipini shadow map olarak ayarlamaktır. Area light kullanırken render süresinin artması çok doğal, diğer tek noktadan kaynaklı ışık türleri gibi ışık yaymaz. Ayrıca area light ı nekadar büyütürsen düşüreceği gölgeler o kadar yumuşayacaktır. Bu şekilde aydınlatma yaparken eğer render süresi çok uzuyorsa, sadece 1 area light ı güneş yerine kullanıp, diğer ışıkları spot olarak kullanabilirsiniz.

Radiosity´e gelince Lightwave 2 tip algoritma kullanır hesaplamalar için, Montecarlo ve Interpolated.
Montecarloda çok ince detaylara sahip değilsin ve render süresi her zaman uzun olabilir. Ama Interpolated tipinde ise çok daha spesifik ayarlara ulaşıp süreyi ve kaliteyi ayarlayabilirsin. Bunlar gerçekten anlatması çok uzun konular.

buraya basitçe birkaç sahne yollarım ve üzerinde bakarak daha iyi anlarsınız.

2006-02-27 13:28:22

Cvp

xaramax

Arkadaşlar hepinize yorumlarınız iiçin teşekkür ederim.

2006-02-27 23:08:36