Clown character "Palyaço" (lowpoly vücut ilavesi ile) - sayfa: 2

Cvp

gurgur

bu duruş süper hocam, ardından başlı başına bi hikaye gelecek gibi sanki, ellerine sağlık!

2006-02-18 21:06:20

Cvp

Problem

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/I60joDN85.jpg[/img]

2006-02-19 02:20:25

Cvp

3d-anim

ertuğrul hoca selamlar
karakter animasyonuna bayağı asılıyorsunuz.tebrikler.
Benim de en çok uğraştığım alan 3d character modelleme ve animasyon.
Ben modellemede cok iyi değilim eh işte buraya ne yollasam iyi bir eleştiri zaten alamadım.Am bu iş tecrübe işi.Çok çalışmak gerektiriyor.

Karakter animasyonu için:
bir karakter tasarımı
tasarımı 3d modelleme
unwrap hazırlama
texture hazırlama
skinning
skinmorf
ve bir çok animasyon pozu için skinnig ve skinmorf düzenleme
(burda ağız ve gozler için hedef morflar oluşturma)

Nihayet animasyon oluşturma

bu animasyona uygun işıklandırma

render
render belkide composit bir ortamda kullanılacak.
daha sonra compositleme
detaylı yazarsak makale gibi olacak.

İşte karakter modelleme kısaca bu.

ben modeli eleştirmiycem low poly olmasını anlıyorum.Skinnnig işlemi için rahatlık sağlıyor.Animasyon pozları esnasında deri deformasyonu doğru olmasına felaket önem veriyorum.
Çünkü model mükemmel de olsa animasyon pozlarında kollar bacaklar vs.eçiş büçüş büzülmeler oluyor.Hani model iyiydi.
Demekki modellerken bile deformasyona uygun olmalı.
Eklem yerlerindeki edgeler iyi düşünülmeli.Çünkü hareket edecek yerlerde deformasyon oluyor bu da en çok kol eklemi
omuzlar kalça diz ayak kısımları bunun dışında vucudun eğilmesi gibi yerlerde poligon akışı ikinci planda.

Şimdi sizin karakterin vermiş olduğunuz pozunda bence ışıklandırma iyi dizayn edilmemiş.karakter beyaz zemin beyaz
arka plan siyah ışık mavi.

Arka plana koyduğunu söylediğiniz ışık kontur görevi yapmıyor.
Bu nu sağlamak zor bu nu bende biliyorum.Ama ben reflection
kanalına fall of malzeme koyup siyah beyaz kontrasyonu nu açıp beyaz bir kontur modellerimde alıyorum ve arka plandan ışıklandırma olmadan kurtarabiliyorum.Bilmem ne kadar doğrudur.

3d içinde kullanılan bacg light ta oturmak zor.Çünkü model üzerindeki materyal buna çoğu zaman izin vermiyor.

Saçlar ise shag hair ile olduğundan gölge hesaplamaları çok deforme olma ihtimali de var.Bu nu tecrübe etmedim bu konuda sizden tecrübenizi paylaşmanızı rica edicem.
Matrix robotunuz da epey uğraşmışsınız .Detayları var güzel olmuş .

Görüşmek üzere...

2006-02-20 09:28:23

Cvp

Problem

doğru saptamalar, özellikle arka plan ışığı konusunda haklısın, bu modellerde polygon sayısını mümkün olduğunca düşük tutmaya çalıştım , her model toplam 2272 yüzeyden oluşuyor, saçlar için hair and fur kullandım daha önce de kullanmıştım pek sorun beklemiyorum oradan , rig işlemi tamam bir hareketlenmeye başlasınlar duruma göre değişiklikler yapabilirim, character studio kullanıyorum, yüz ifadesi için morphing i kullanıyorum daha çok gelişmeleri yine bu başlıkta sergilerim ,bakarız hep beraber, çözüm üretiriz , yorumun için teşekkürler:) her türlü yararlı yorum gerekli:)

2006-02-20 17:34:50

Cvp

Samce

hocam öle demeyin yqa
ben sizin çalışmaların hastasıyım
yorum almıyor çünkü değişiklik yapmıosunuz kararımca
meselam çıplak değilde bigün giyinik bir model atsanız
bakın nasıl yorum yağıyo
ayda bi canavar atsanaız dimi

2006-02-21 23:03:15

Cvp

Problem

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/398FY0BRz.jpg[/img]
ekibi topluyoruz

2006-02-21 23:31:49

Cvp

reques

başarılı modeller ancak elleri diyeyim hocam sivri ve çok düz olmuş bu ellerede bir el atarsınız umarım.

2006-02-21 23:52:26

Cvp

3d-anim

işte bakın omuz lar daki büzüşmeyi (buyuk keman adı ne dir bilmiyorum ) omuz gögus kafesi kaslarını takip etmiyor deformasyonda(dikkat ettiysen kolun envolope alanı gögüs kafesinde smooth olarak etki hiçetmiyor.Biliyoruz ki kol ileri veya geri giderken omuza bağlanan kaslar gögüsten de hareket ediyor.Belki eller açık bu nu modellerken herşey iyi ama deformasyonda .Bence bu skin morf ile omuzların 2 ile 3 değişik açıdan deformasyon düzeltilmeli..

İkinci husus tef çalan kısımda pazı bolumu modellemeden mi yoksa deformasyondanmı kısa ..Bunun dısında gorduğum kadarıyla kasıklarda sorun yok parmakları da da sorun yok gibi.

hoşçakal...

2006-02-22 10:33:55

Cvp

3d-anim

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6rn8jA2N1.jpg[/img]
renkli olarak mouse ile çizmeye çalıstım...

2006-02-22 10:38:42

Cvp

Problem

aslında oradaki durumu şöyle özetleyeyim, dediğim gibi character studio kullanıyorum, Kontrbass çalan elemanda vücuda yerleştirdiğim biped nesnesinin omuz kısmını biraz fazla uzatmışım ,biped nesnesinde omuzları da ayrıca hareket ettiren bir kemik sistemi var modele poz verirken o kemik sistemini de biraz değiştirirsem belki daha doğru bir görüntü elde edebilirim , Tef çalanın pazu bölgesinde low polyden kaynaklanan defarmasyon sorunu var , fakat buradaki durumu animasyon içindeki ışık ve gölgelerle biraz gözden ırak tutmaya çalışıcam , modelin rig sistemini baştan yapmak yerine farklı bir kaç çözüm düşünüyorum , sanırım tef çalanda omuz kasları ve pazu bölgesinde ufak bir oran sorunu var ama lowpoly fazla çalışmadım ilerleyen modellerde sorunları halletmeye çalışıcam.

2006-02-22 19:13:40