T-Rex modellemesi kötüde olsa

T-Rex modellemesi kötüde olsa

Master chief

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/12646t45U.jpg[/img]

2006-02-14 20:47:52

Cvp

reques

şu sağdaki seninse şapka çıkarıyorum yok değilse de soldaki seninse oda fena değil ama uğraşılması lazım biraz daha özellikle bump ayarları ile vede dişlerin ve dilin rengi ile yok ikiside seninse ozaman sağdaki ve soldaki arasındaki bu farkın sebebi ne?

2006-02-11 23:35:30

Cvp

Master chief

Soldaki benim ne yazıkki can sıkıntısından yaptım tabiki daha iyisini yapardım sağdaki ise photoshop montajı Jurrasic Park filminden aldım sağdaki t-rex´i sıkıntıdan yapıyodum öle baktım t-rex´i andırdı derken böyle bişey çıktı ortaya yorumun için sağolasın kolay gelsin

2006-02-11 23:50:47

Cvp

reques

yok yok ciddi okadarda kötü değil bence sen bunu üstünde çalışmalısın.

2006-02-12 01:19:44

Cvp

rembrandt

evet reques e katılıyorum..bide bi öneri,
dişleri ile dilini daha koyu yapmayı nede çok fazla parlıo

2006-02-12 01:38:06

Cvp

Master chief

Tamam tekrar düzenlenicek arkadaşlar

2006-02-12 03:28:27

Cvp

mateus

dişler biraz parlamış photoshop biraz olmamış gibi başarılar

2006-02-12 09:48:14

Cvp

CG-Designer

Sudaki yansıması güzel olmuş. Bu aytıntıyı photoshop da mı ekledin?

2006-02-14 08:12:23

Cvp

Legolas

bana nezih kanburun çalışmasını hatırlattı

2006-02-14 18:02:31

Cvp

chrome_nickel

diğer dinazoru örnek almanı tavsiye ederim. bak dikkat edersen onun derisinde ışık patlaması yok. senin dino malzemeni biraz oynamak lazım

en azından specular level 20, glossiness 10 olsa çok daha şık durucaktır eminim.

onun dışında model, öncelikle omurga yupısını tanımanı öneririm. bir kaç hayvan omurgası resmi bul ve incele. o zaman modelinin üstündeki sorunları daha iyi gözlemleyebilirsin.

omurgalı canlıların anatomisi iskelet üzerine örtülü kaslardan oluşur. ve kasların arasını dolduran yağ dukusundan. kasların çok yoğun olmadığı yerlere yağ dokuları şekil verirken kasların yoğun olduğu yerlerin şekli genellikle kas yapısı ve kemik oluşumuyla şekillenir. yani canlıların makinalar gibi yapılmış kalıpları mevcut değil. o yüzden milimetrik farklar canlıları çok değiştirir. sokağa çıkıp bir kaç insana bak. neredeyse ne düşündüklerini bile anlarsın yüzlerinden. nasıl bir kişilikleri olduğunu sergiler yüz hatları. ilginçit. bir maymunun´dan bile %2 genetik farkı olan insanlar arasında milyonlarca farklı tip var. aralarındaki fark ne? birinin gözü kare diğerinin burnu küre mi? değil. hepsinin hatları aynı. sadece milimetrik farklarla onlarca yüz türüyor. ve sadece milimetrik hareketlerle onlarca ruh hali oluşuyor.

t-rex vahşidir. ama senin dino sevimli :) öyle yapmak istediysen sorun yok. eğer vahşi bir t-rex çizmek istiyorsan hemen yanındaki gibi kaşları kalkık, burun delikleri olan ve çenesindeki arkaya doğru biriken kaslardan ısırdığını kopartan bir şey olduğunu hissettirmelisin.

tırnaklar.. tırnakları parlıyor. bence parlamazdı. sen o kadar tozda toprakta dağda bayırda taşta tüfekte koştur. sonra pürüzsüz yüzeyli tırnak kalsın?... o dönemde oje falan yoktu ne bilim araba cilası da yoktu. aynı şeyi biz yapsak eminim ki bacaklarımız dizlerimize kadar aşınırdı. belki o zaman ortaya çıkan henüz pıhtılaşmamış kan birikintileri böyle yansıyabilirdi. ama aşınmış yüzeyler parlamaz. mat görünür. anatomiye dönersek dizleri yok. evet yok. dizlerinde kıvrım yerini hissettiren bir eklem varmış gibi görünmüyor. zira o kıvrılan yerden düzelse başka bir yerden de kıvrılabilir gibi görünüyor. arkaya doğru çıkıntıyı ve diz bölgesinde oluşan hafif boğumu hissettirmen gerek diye düşünüyorum. daha sayılabilecek çok şey var. önemli olan maxte poligonları yan yana koymayı bilmek değil. poligonları yan yana neden koyduğun bilmek. bence çizim için bütün araçları öğrenmek ve geliştirmek yerine, çizerken takıntı yaşamayacak kadar öğrendikten sonra geri kalan gelişim sürecini tamamen araştırmaya vermek gerek. zira... uzayda nebula olduğunu bilmeyen birinin çizdiği resimde mor uzay bulutları görmeyi bekleyemezsiniz. yada hep dediğim gibi. uçan motosiklet çiz dendiğinde ilk iş motosiklete kanat takmak olur. çünkü uçan herşeyin kanadı vardır...

bu arada ayak kısmı gerçekten hoş olmuş. şahsen bi filmde kullanılsa her yerini değiştirmek isteyebilirler belki modelin. ama ayaklarını düzenleme ihtiyacı duyacaklarını sanmam.

elbette can sıkıntısından bir çalışma için fazlaca yazdığımın farkındayım. ama kim bilir. belki bu bilgilere ihtiyacı olan birisi okur.

2006-02-14 20:47:52