chromaction

chromaction

chrome_nickel

animasyon boyunca güncellicem.
bi süreliğine boş zamanım var gibi. hem kendime yeşillik, hem merak eden ve yeni başlayan arkadaşlara referans niteliğinde bir çalışma olur umarım.
bu arada, arkadaşlar. bir şeyi yapmak için illa birilerinin fikir desteğini beklememelisiniz. yaratıcı olmaya çalışmadıktan sonra 3d ile operatörlükten öte işler yapmak zor. bunun yanında yaratıcılık yada hayal gücü bir yetenektir. ama herkeste olan bir yetenek. gelişebilir yada gelişmeye bilir. bu sizin elinizde.. hep derim ben. bir uçan motosiklet yapmak istiyorsan ilk önce motosiklete kanat takmak istersin. çünkü bildiğin uçan hemen herşeyin kanatları var. yoksa nerden gelirki kanat takmak motora. neden yüzgeç takmıyoruz. yada pati şeklinde ayak..? hayal gücü, beynimizin bilgiler üzerinde yorumlar yaparak farklı bilgiler türetmesine denir.. ben hiç street fighter oynamasam yada dragon ball seyretmesem aşağıdaki animasyonun hikayesi kesinlikle öyle olmazdı eminim.. neyse çok konuştum. çalışalım :D..
ana karakter benim maskotum chromic devil.


Kurgu

başladığımdan farklı olarak devam etmeye karar verdim.
öncelikle animasyonda bullettime sahnesi gene olucak. ama sadece küçük bir kısmı.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/oZ5U0q193.jpg[/img]

2006-03-07 21:17:51

Cvp

chrome_nickel

ajan smith önizleme. chromic her iki karakter de chromic devil karakterim üzerinde basit değişikliklerle oluşuyor. tamamen karakterin kendinden türettiğim poligonlarla yaptığım giysiler ve bir kutu kullanarak modellemeye başladığım gözlükler. her iki gözlük birbiri ile aynı poligon yapısında. birini yapınca diğerini ondan deforme ettim.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/xHAkr0196.jpg[/img]

2006-01-30 11:33:00

Cvp

chrome_nickel

sahnede pek görünmeyen bir detay. ama bulunması gerekli. uzak planda çok az görüneceğinden pek üstüne düşmedim. gayet low poli ve uzaktan davulun sesi kulağa hoş gelir misali, uzaktan low poy göze hoş gelir. bu da bence yeter.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/807c3zrg2.jpg[/img]

2006-01-30 14:14:52

Cvp

chrome_nickel

ajan simit ve neo, düello giriş sahnesi

bir animasyonda en önemli unsur, hikayeyi en başarılı şekilde yorumlamaktır. karakterler bu unsur içerisinde çok ciddi bir rol oynarlar. genellikle hikayenin asıl öğeleri karakterlerdir. ve bu noktada, karakterlerin hareketleri, duruşları, mimikleri müthiş önem taşır. bu yüzden holywood oyuncuları film başına milyonlarca dolar alırlar. çünkü, ilgili rolün bütün duygusunu ve kişiliğini izleyiciye aktarabilirler. oysaki animatörlerin işi daha zordur. çünkü bir aktör kendisini psikolojik olarak o kişilik yada duygu haline sokabilir. oysa ki animatör bunu kendi üzerinde başarsa bile, en ufak bir eğimin bile anlam değişikliğine yol açtığı yüzlerde ve vücut duruşlarında çizimine uygulaması oldukça zordur.

ben elimden geldiğince duruş ve tavırlarından karakterlerin kişiliklerini oluşturmaya çalıştım.

simit : giriş sahnesinde, rakibini hafife alan ve onu yeneceğinden emin olduğu için rahat davranan biri

neo : rakibinin her türlü saldırısına hazır, kendinden emin ve en basiti için bile tedbirli. meydan okuyan ruhunu öne atarak beklemekte.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Ri578s013.jpg[/img]


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/k7344p7MM.jpg[/img]

sahne tasarımını oldukça basit tutmaya çalıştım.

animasyon sürecinde kullanacağım renderer brazil r/s 1.2

renderer brazil olunca materiallede seçimim brazil´in materiallerinden yana oldu. aslında karakterlerde çok orjinal shader´lar yok. bunun sebebi ise biraz çocuksu görünmesini istemem. çünkü karakterler ciddiyetten ziyade maskotluğa yönelik tipler. aynı şekilde diğer shaderlarda animasyonda karakterleri örtecek cafcaflı şeylerden ve civcivli etkilerden uzak durdum. bence bu haliyle sahnenin görüntü kalitesi yeterli. zaten animasyon olucak. iki makinanın bu animasyonu ne kadar sürede render yapacağı ciddi bir sorun. ayrıca daha kumaş simülasyonu var...
ortamda brazil skylight aktif durumda ve brazil direct light tipi bir ışık da güneş vazifesi görüyor.
brazil´in açık ortam performansını oldukça överler. bu doğru. brazil indirect illumination´u açıp indirect multiplier´i 2.0 yaptım. bundan başka pek önemli bir ayar yok sahnede. he. bi de iki karakterin ortasına doğru bir dolgu ışığı var. çok çok zayıf.

2006-01-30 19:52:28

Cvp

gurgur

kadir cok güzel gidiyo, tebrikler, takip ediom valla [G5]

2006-01-30 20:35:30

Cvp

XxNEOxX

Böyle calismalar cogalirsa WIP gercek anlamini bulacak bence.

Takdir edilecek is. Merakla izliyoruz...

2006-01-31 00:27:31

Cvp

chrome_nickel

teşekkür ederim arkadaşlar. :) elimizden geldiince yapıyoruz işte.

ilk mermi ve son mermi. merminin havayı yarması efektini daha fazla çalışmayacağım. bence uygun olan zaman/render süresi / performans orantısını yakaladım.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/JY4YLx47u.jpg[/img]


animasyonun başlangıcındaki düello girişi ve bullet time efektleri bitti. bundan sonraki kısımda chromi-neo yerden kendi etrafında dönerek yükselicek. yükselirken ellerinin arasında güç toplucak ve ajan simit´e döndüğünde kafasına gözüne çakıcak :).

2006-01-31 13:32:21

Cvp

kazmamurat

final halde bu ortamı kullanmayı planlıyosan, kaplama tekrarının biraz üstesinden gelmeye çalış derim ben hocam, başka şey demem. kolay gelsin.

2006-01-31 13:37:11

Cvp

chrome_nickel

finalde ortama biraz böle boru, dış klima üniteleri falan düşündüm, etrafa bir kaç gökdelen daha :) ama kaplama tekrarı konusunu aklımda tutucam. teşekkürler.

2006-01-31 13:49:05

Cvp

chrome_nickel

[center]bullettime effect önizleme ( viewport renderer )

[url]http://www.cgflame.com/nickelitic/works/chromi-matrix/bullettime_preview.wmv[/url]
[img]http://www.cgflame.com/nickelitic/works/chromi-matrix/bullettime_preview_thumb.jpg[/img]

microsoftun movie maker denen video sıkıştırma aracının güzel özelliklerini neden silip de daha dandikleştirdiği anlaşılmaz. ama bu video aslında widescreen(di) :)[/center]

2006-02-01 13:08:00