ZBrush deneme - sayfa: 2

Cvp

3d-anim

zbrus2.0 da texture hazırlamıştım zapplınk ile photosop a link kurduruyor.

zbrush ta kaplama yaparken
1. tools menusunden kaplama koordinatı seciliyo ama max te ki gibi değil su an adını hatırlıyamadım .bu koordınat butun yuzeyleri parcalıyo(aslında body paınt bilenler bilir 3d image üzerinden direk boyama yapmak için butun yuzeyler paramparca oluyor ve bizim bildiğimiz standart koordınatlar da değil.Bir nevı unwraptan flatten mapping yapmak gibi)

2. textureden boyutu yuksek 2000*2000 mesale new texture deniyor.
sonra project master den kesit seciliyor(kesit o anki modelin pozisyonu) ve fırcalar ile direk boyuyorsunuz..Modeli donurmek için texrar project master e basıyor modeli boyuyorsunuz.

3.modeli obj.formatında expot edip max içine impor obj ile alınıyor. material editor kısmından obj dosyasının texturesi konuyor.Yanlız burda kaplama koordinatı ile oynamanız mümkün değil.Sonradan kaplama değiştirilemiyor en azından ben oyle biliyorum.

2005-12-23 09:06:16

Cvp

ikon

slm ozan ilerleleme güzel ellerine sağlık. özellikle bu canavar kaplaması çok güzellll. ellerine sağlık. daha güzerlini bekleriz. en güzel canavar bu olsa gerek.:)

kolay gelsin....

2005-12-23 10:39:09

Cvp

Null

" zbrush dan max e kaplama " başlığını basit bir objeyle nasıl yapılacağını birkaç adımda gösterebilecek biri varsa şahane olur. malum zbrush ın render kabiliyeti maxle kıyaslanamaz .. üstteki imaj ın maxde renderi daha iyi sonuç vericektir..kolay gelsin [:I]

2005-12-23 10:43:08

Cvp

3d-anim

zbrus tan *.obj formatında dosyayı export ettiğnide diffuse kanalına koyacağımız texture de *.obj formatlı 3d nesnemiz ile aynı klasore geliyor.Sadece o 2d textureyi maps de diffuse kanalına koyup 3d nesnemize ataıyoruz.(texture yi normalde 2d gösterici bir programla görmeye kalksak saçmasapan gelebilir. Çünkü zbrush ın kendi kaplama koordinatları ile *.bj dosyayısnı export etti.)

bu konuda ufak bir çalışma yapıp yollamak isterdim ama ilgili programlar evde...Malesef ...

2005-12-23 11:27:09