Creature -2

Creature -2

Problem

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Y8XltTe7X.jpg[/img]
Henüz , kaplama , arka plan vb.. bitmedi ,animasyon amaçlı polygon sayısını düşük tutmaya çalıştım.

2005-12-05 18:36:32

Cvp

Samce

hocam siz bu işi sökmüşsünüz o doğru
ama yaw bneim aklıma takılan 3 şey abim ben bir model yapıom
ama modele el yapamıom çünkü modelin kolunun bitişi 2 poligondan oluşuyor eli sonradan mı yerleştircez
2.alt kısımda box model heralde ama nasıl apılıo bu ayaklar mesela ben ikiye böldüm diyelim ayağın iç kısmını nasıl yapacağım
3.kaplamaları kendiniz mi yapıorsunuz:??[S22]

2005-12-04 19:20:04

Cvp

Problem

El için iki öneri yapabiirim , bileğin bittiği yerdeki polygonları extrude ile uzatıp yeni bir box mantığı ile kenarları bağlayarak yapabilirsin ya da bileğin biyyiği yerdeki polygonları silip ayrı bir ekranda modellediğin el ile birleştirirsin fakat burada dikkat etmen gereken konu vucuda ait kısımda yani bilekte bağlantı noktalarını birleştirmek için teni kenarlar oluşturmalısın yani el meshinin bilek kısmındaki kenar sayısı ve vücut meshinin bilek kısmındaki kenar sayısı eşit ve karşılıklı olucak bu benim tekniğim her yiğidin farklı bir yoğurt yiyişi vardır belki başkaları farklı yöntemler kullanıyorladır.
Vücudun üst kısmını kasık bölgesine kadar yaptıktan sonra ,modelin yarısını silip yeniden extrude komutu ile ayağı oluşturuyorum , her komutta bağlantı noktalarını düzenliyorum.
Kaplamaların bir kısmını kendim yapıyorum bir kısmını da 3dtotal sitesinin free texture lerinden indiriyorum , bu tür modellerde blend malzemesini kullanıyorum.

2005-12-04 21:35:41

Cvp

mokambo

el için 2 poligon varsa modify panelinde sagda cut var. ordan parmak sayısı kadar kesip poligon (kırmızı kare) seçip extrude verirsen parmaklar olusur.
gerisi polygon mantıgıyla aynı.

2005-12-04 21:36:04

Cvp

maxdark

[S33] çok sevdim yaw ölüomu :P walla hocam böle kafasına vurup kaçasım geldi ooyun modeli gibi :D morrowind mi oynasam ne :D

2005-12-05 01:05:06

Cvp

Hazaro

Gerçekten çok güze l..nediyelim Ozaan abi..yine güzel bir çalışma...ZAten eleştirilcek yanları siz yazmışısnız...Ama aniim halini bekliyoruz...

2005-12-05 02:22:33

Cvp

3d-anim

Uzun zamandır çalışmalarınız takip etmekteyim.
Gerek animasyon gerekse modelleme ....
Çalışmalarınızı bitirmeye yönelik çalışıyorsunuz...
Bunları iş amaçlı mı yapıyorsunuz yoksa diğer sebepler ...???

site ye yolladığınız butun dersler için candan teşekkürler.

Bende uzun zamandır character modelleme üzerine çalışmaktayım. Amacım iyi bir sağlam model çıkarmak ki bu konuda anatomy bilgim tam değil.Ev de bilgisayarımda bir çok anatomik referans örnekler var.Ben bunları max scene ekranına blue print gibi yapıştırmıyorum.Resimleri inceleyip kafamda tutmaya çalışıyorum fakat tutamıyorum ki oranlar da hakkaten başarısız oluyorum.Yada dikkatsiz çalışıyorum.Bunları yani açık noktalarımı yazıyorum ki bu konuda çalışanlar benim hatalarımı yapmasınlar...
Anmadığım nokta su ki ekrana resmi koyup üzerinden modellersem ben 3d dünyasında modeller mi olluyorum.Ama anatomy bilgisi zayıf...Sizce nasıl yapılmalı.Mutlak referans kullanılmalı mı yoksa kullanmamaya çalışmalı mı.Bu sorunun cevabı benim için önemli.
Diğer bir husu da çizilen figurun anatomik yapısı mutlak olmalı mı yani oran olaak ideal vucut oranlarına mutlak uygulanmalı mı. Uyulmayacak sa hangi kriterlere uyulacak...

Aslında yeni konu başlığı gibi oldu ...

yayınladığınız su an ki modeli bu sekilde yorumlamak zor çünkü wire hali modeli daha net ortaya dokuyor.Ama kafa da poligon detaylı body kısmında detay azmış gibi geldi.kaldıki az olması -detay eklenemez anlamına gelmiyor .Yapılacak texture ile güzel detayla da verilebilir.Görüşüm yazdığınız gibi kaplamayı bitirdikten sonra yanına wire halinide koyarsanız dsaha sonuca gider yorum yapabilirim.

ancak azminizden dolayı sizi tebrik etmek isterim..
başarılarınızın devamı dileğiyle...

2005-12-05 14:31:21

Cvp

sonsuz

evine haciz gelmiş kaplunbağa modeli...
ellerine sağlık şeker bir bakışı var...

2005-12-05 18:29:12

Cvp

Problem

Öncelikle ilginiz için teşekkürler , ben çalışmalarda genel olarak referans kullanmıyorum zaten yaptığım modeller de referans alınacak çalışmalardan ziyade daha çok fantastik karakterler, genellikle saatlerce ugraştıktan sonra çalışmayı en azından riglemek ya da çeşitli poz testleri yapma aşamasına kadar getirmeye çalışıyorum ki daha sonra düşünülebilecek projeler için hazır olsun.
Modellerin anatomik oranları konusunda mesleğimin resim öğretmenliği olması büyük avantaj sağlıyor. genel olarak desen ve çizim tekniklerinde kullanılan sayısal olmayan oran kavramları verdır , çalışmalarda bu oran bilgisi zaten kendiliğinden harekete geçiyor. Siteye uygun bir zamanda canlıların çizim aşamalarında kullanılan oranlar hakkında bir döküman eklemeyi düşünüyorum umarım herkese yararı olacaktır. Çalışmalarda referans olmamasının yanısıra daha önce uzun zaman ugraştığım heykel tekniği de modellemede bir nevi kıvraklık sağlıyor.
Onun dışında çalışmaları şu an için hobi olarak yapıyorum , ama bilinmez belki bir gün değerlendirme şansım olur.
Bu çalışmada henüz texture ile uğraşacak zaman boşluğu blamadığım için elimdeki hazır kaplamalardan bir şeyler yapmaya çalıştım, belki hafta sonuna doğru bitmiş bir kaplama ve wire ile size sunma şansım olur.ilginiz için tekrar teşekkürler.Kolay gelsin.

2005-12-05 18:36:32