Mental Ray ve Default Exterior render

Mental Ray ve Default Exterior render

Problem

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/7n9B7VoUf.jpg[/img]
Mental ray dış mekan çalışması
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/AGx5WNtYE.jpg[/img]
Default render dış mekan çalışması.

Prag dan bir sokak sahnesi, henüz ortamı canlandıracak ayrıntılara girmedim , dış mekan ışıklandırması , özellikle üst resimde MR ışıklandırması hakkında fikrinizi almak istiyorum.

2005-09-20 15:36:45

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

nacho_grande

mental olanda duvarda isik bayagi bir patlamis. Dis mekan cok tehlikeli oluyor zaman zaman. Ozellikle shaderlarin parlaklik ve renk degerlerini cok iyi ayarlamak lazim. Yoksa kucuk bir degisiklik bile sahnenin gercekci olmasini engelleyebiliyor.

Nacizane tavsiyem gunes olarak tek bir kuresel area light kullan ve bunu da HDRI ile destekle. O zaman cok daha gercekci sonuclar elde edebilirsin. Ama tabii mentalin ayarlari ve shaderlar dedigim gibi cok onemli. VRay olsa yardimci olmaya calisirdim ama mental kullanmiyorum [G1]

2005-09-15 04:51:08

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

reques

CALOFDUTY Den bir mekan sandım :P Mentalray binanın üstlerinde biraz patlama var düzelt derim birde arkadaki bina fazla bitişik duruyor yada biraz sağ yapıp pencereleri gün ışığına çıkar derim zaten mekanı canlandıracağını söylemişsin bunların dışında güzel çalışma devamını da görmek isterim

2005-09-15 17:48:01

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

POWERD3D

Ozan kardeş sahnenin genel yapısı hakkında bilgi verebilirmisin. Işıklar, parametreler, shader (küçük resimlerde olabilir). Naçizane yorum ve tavsiyelerde bulunabiliriz. Kolay gelsin.

2005-09-15 19:59:09

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

Problem

Tabiki memnuniyetle:)
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/y08K5BJVB.jpg[/img]
sahnede bir tane sunligt bi tane omni var ,tek karelik bir çalışma olduğu için binaların arka yüzlerini yapmadım, arkadaşın gönderdiği prag fotografında da resim bu açıdan çekilmişti, orijinal resimdeki binaların duvar tonlamaları yakın oldu ama hala eksik olan bişeyler var gibi, dış mekan mental ray pek de kolay değilmiş:) diğer parametreler de aşağıda , başka parametrelere dokunmadığım için ilgili bölümleri gönderiyorum.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/74V77N67a.jpg[/img]
doğru mu yaptım emin değilim ama sunlight in etkisini arttırmak için sahnenin biraz üstüne bir büyük bir de box nesnesi yerleştirsin , buradaki screenshotlarda tam belli olmamış .

2005-09-15 20:30:58

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

POWERD3D

Teşekkürler Ozan :) O duvardaki anlamsız patlama omniden kaynaklanıyor büyük ihimalle.
Omniyi sahnenin biraz daha üstüne taşırsan daha iyi olacaktır. Sahnene benim önerim birde mr area spot eklemen (mültiplier değeri 0,6 olabilir) ve spotu sahneye yukardan paralel olarak konumlandırman. Daha sonra omnini mültiplier değerini 2 yapabilirsin ve far attenuationden show değerlerini biraz aşağı çekebilirsin. Radiusu 30 civarına çıkararak, min radiusu pasif hale getirerek deneme yap derim. Aklıma gelenler şu anda bunlar. İşe yarar umarım (sadece tavsiyeler). Kolay gelsin. Yanlışım varsa kusura bakmayın.

2005-09-16 00:32:20

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

Problem

valla denemekte fayda var Mental ray exterior render diye arattım ama pek fazla sonuç çıkmadı dış mekanda pek tercih edilmiyomu acaba diye düşündüm ama maya ile harika dış sahneler var üstelik tek seçenek MR kullanıyolar , aslında çok araştırıp çalışmak lazım tavsiyeler için teşekkürler.

2005-09-16 02:54:34

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

dunkelheit

mr ın omni lightını kullansan.. yada mr spot ile güneş i taklit etsen.. [G8]

2005-09-16 03:02:23

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

POWERD3D

Ozan bunlar sana verdiğim naçizane tavsiyelerle önceden aldığım deneme renderlerimden.
Dış mekanda ayarlara ve shaderlere hakim olunursa mray ilede gayet güzel renderler alınabilir bence. Kolay gelsin.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/lA7HHFWrd.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5pn0u6gm8.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Cv2YWN2Z1.jpg[/img]

2005-09-16 04:05:09

Cvp:Mental Ray ve Default Exterior render

Snaap

Mesela Sunlight ı Mr Light Shader ile kullanmayı , GI yi kapatıp FG Sampling değerini 40-50 Max Radius u 0,2-0,3 arasında girip No-Precalculations seçeneğini aktif etmeyi dene. Güneş ışığının şiddetini kendi menusunden , rengini Light Shaderden ayarla.Ambiyans için Skylight ı mavi tonlarında uygun bir HDRI ile kullan. Omninin yoğunluğunu iyice düşürüp kırmızıya yakın bir turuncu yap. vs.vs...

2005-09-18 01:39:53