biraz spec ve birazda bump...

biraz spec ve birazda bump...

Muzun

arkadaşlar eleştiriler doğrultusunda 2. ve 3. kaplama çalışmalarında biraz değişiklik yaptım ve özellikle bump kaplaması üzerinde yoğunlaştım ortaya bunlar çıktı.

nasıl olmuş...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/C9Ux2R075.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/l798zzqgz.jpg[/img]

2005-08-05 14:13:18

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

drekon

iyi gidiyorsun ama bump bence biraz fazla olmuş.
yüzey parlaklığı da yetersiz gibi.

[G22]
ama iyi gidiyorsun. aynene devam. bir zamanlar kazmamurat´ın hızı böyleydi. hergün bir model eklerdi galeriye. şimdi nerde bilmiyorum ama hız konusundaki tahtı sallanıyor gibi [G1]

2005-08-04 17:16:19

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

enterasan

kaplama konusunda çok şeyler söylüyorsun bu çalışmalarında eline sağlık. birde siteye yararlı olabilme konusunda bir unwrap dersi ; küçükte olsa, eğitici anlaşılır bir şey yapmanı beklerim şahsen okadar zorolmasa gerek ( dersi yapmak) kolaygelsin..

2005-08-05 03:14:25

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

XxNEOxX

Evet, ben de enterasan´a katiliyorum. Hic degilse genel hatlariyla bir ders hazirlasan cok makbule gecer.

Eline saglik.

2005-08-05 11:41:18

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

3d-anim

MEHMET KAPLAMA DA Kİ O PARLAK BOLGELER DE BEYAZ PATLAMASI OLMUS.SHINE KISMINA HAZIRLAMIS OLDUĞUN KAPLANIN GRI TON VERSİYONU NU ATARSAN O PARLAK PATLAMALAR YOK OLUR...bIR DE ISIK KONUSUNDA SUNU SOYLIYIM.
BIR modeli ON PLANDA GOSTERME HISSI ICIN KONTUR KISIMLARI BELLİ OLACAK SEKIL DE GOSTERMELISIN .

ISIKLANDIRMA ILE ILGILI OLARAK BILDIĞIM Fill light ki:
bu modeli aydınlatan ısık

back light: modelin arka konturlarını on plana cıkartır

left -rigt light : sağ ve sol konturları cıkartır ki burda bakış açın sağdan sa sağ ısığın değeri ni dusurmelisin (deneme yanılma)

ayrıca bunların yanında reflection kısmında fall-off tipi kaplama koyar ve beyaz ile siyahın yerlerini değiştirip lineer azalma kısmına bir nokta ekleyip beyaz alan oranını düşürürsen konturlar kendiliğinden ortaya da çıkar...,
kalpama da deri altında gorulebilen kalın damarları da renklendirmelisin bunların rengi deri rengi değil mavimsi morumsu bir renk ...daha da enteresan duracak.
ha bir de gözün kenarındaki siyah kırışıklık bump olarak ve siyah renk olarak benim hosuma gitmedi.Bu eleştiri değil sadece benim beğeni değerim...

hadi kolay gele...

2005-08-05 11:58:08

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

çağatay köroğlu

[url]http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/viking/main2.asp[/url]

cemre abi biraz anlatmıştı zamanında eminim size de fikir verecektir

2005-08-05 12:14:48

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

JAYDEE

gerçktnde şöyle ana hatlları ile kçk br ders yazsan çok mkble geçer

2005-08-05 13:28:38

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

Muzun

3d-anim arkadaşın neler diyorsun sen [:O] [:s] ben henüz o kadar detaya inemedim. ama iyi ki söyledin ben bunları hiç bilmiyordum...

sahnede 4 tane ışıkvar biri önden sarı ve aydınlık değeri 1 ikisi sağ ve solda biride arkada. bunlar pembe renkte ve değeri 0,25 hepsinide gölge değerlei açık... sana sadece böyle tafif edebilirim. ama söylediklerini kesinlikle yapmaya çalışacağım. hatta bunlarla ilgili birdiğin bir ders varsa ve banada söylersen çoooook sevinirim.

ders konusunda da... cemre´nin bu dersi çok güzel. ama inş. yakında bende bir ders yollayayım siteye (cemre´nin ki kadar kaliteli olmasada).

yorumlar için çok tşk. saygılar..

2005-08-05 14:00:17

Cvp:biraz spec ve birazda bump...

3d-anim

aslında 4 ışık kullanarak aynı etkiyi yapabilirsin sadece etki değerlerini tools kısmında light tools olmalı.(su an max önümde yok tam yerini hatırlamıyorum ama edit drop menü yanında)
bu nu pratiklik açısından kullanarak etkileri hızlı alabilirsin.

her işıkta gölge olması şart değil ama olursa işler karısır.

ders linki hatrlasam vericem.bir tane hatırlıyorum ama adresini değil...
kusura bakma...

2005-08-05 14:13:18