yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

azazil

sanırım yarışmanın sonucuna daha çok gerçekcilik damgasını vurmuş. ancak tabi bana göre ikincilik alan çalışmanın tasarımı göz önünde bulundurulduğunda daha ilgi çekici olduğu açık.

tasarıma dayalı yaratıcılık mı yoksa gerçekliğe dayalı teknik beceri ve kusursuz işcilik mi derseniz ben; birincisini tercih ederim. sanat tarihide bu yönde. kimse 18. yüzyıl akedemik gerçekcilerini hatırlamaz ama herkez izlenimcileri bir biçimde bilir. çünkü birincisi bünyesinde zorunlu olarak ikincisinide barındırır. bizler kusursuz işciler değil kusurlu yaratıcılar olmalıyız derim.
burdan birinci olanı eleştirdiğim anlaşılmasın sadece değerlendirmede öncelenen anlayışı biraz irdelemek lazım onu söylemek istedim. yoksa diğeride seçimleri(komposizyon, renk ilişkisi vb.) açısından ele alındığında ortaya koyduğu çözümlemeleri oldukca iyi ama...

2004-06-21 11:23:05

Re:yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

buraki

bende şunu merak ettim kim seçti bu resimleri?

2004-06-19 16:16:57

Re:yarışma

drekon

Yarışma jürisi site kullanıcıları arasından "tanınmış ama yarışmaya katılmamış" kişilerden seçildi.

7 kişilik jüri üyeleri resimleri sadece numaraları görerek oylama yaptı. hangi resim kime ait bilmiyorlardı. her jüri üyesi ilk 3 resmi seçti. sonuçlar toplandı.

Yarışmaya katılanları konuda özgür bıraktığımız gibi jüriyi de seçimde özgür bıraktık. gerçekçilik veya hayal gücü diye bir ayrım yapmadık.

bir sonraki yarışma için kişisel oylama sistemi hazırlayıp sitedeki tüm üyelerin katılımı ile oylama yapmayı düşünüyorum.

2004-06-20 01:19:36

Re:yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

sekocan

halk oyu her zaman sakat ama bu site üyeleri bi yere kadar bilgi sahibi yine. ama yine de ben kıdemli üyelerimizin oy vermesinin daha iyi olacağı düşüncesindeyim. mesela mengler, drekon, kazmamurat, cüniyt (brazil pluginine emek vermiş olan bir saygı abidesi :))

bu arada ilk resimde çok emek olduğunu da unutmayalım
hiç bir plugin kullanılmamış gibi görünüyor. ışıklandırması falan spotlarla.
eğer ikinci de desteksiz yapılmışsa çok iyi ama plugin kullanılması her zaman eksi (-) puan olmalıdır bence

2004-06-20 07:14:02

Re:yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

j-joey

Bence öyle düşünmek plug-in kullanılması (-) olmalı düşüncesi yanlış. Çünkü ona bakarsan MAX de bir plugin sayılır (bilgisayara yüklüyosun ne de olsa :)) , Photo-Shop da nitekim bir plug-in gibi düşünülebilir. Yani kullanılan program, araçlar vs önemli diil.

3D modellemenin, ışığın, render´in olduğu herhangi bir araç veya araçlar serbest olmalı. Çünkü istersen altın kafese gir otur, sonuç yine vahim olacaktır...

2004-06-20 08:56:27

slm

azazil

ben kişisel oylamanın faydalı olacağına katılmıyor. evet; demokratik seçim iyidir hoştur da bir çok şey de arda gümbürtüye gider ve sonuçta ortalama değerler üretilir. ortak bir beyeninin ürünü olan yapıtlar her daim bilindik ve genel kabul görmüş şeyler olma riskini taşır. şüpesiz bu tür bir ayıklamada, özgünlük ortak kararlar tarafından nitelik olarak ortalama bir düzeye çekilecektir. bu da kaçınılmaz olacaktır. istenilecek bir durum olmasa gerek.

ben ilerideki yarışmaların puanlamasını genelin oyuna açmaktansa belirli kıstaslarda bilir kişi oluşturulması daha doğru olur kanısndayım. sanırım sitedeki yarışmanın amacı bu alandaki popüler değerlerin ortaya konması değil nitelikli işlerin belirlenmesidir.

ancak seçimler yapılırken salt program kulanma beceris değil sanatsal kaygılarda göz önünde bulundurulmalı belkide öncelenmelidir. sonuç olarak nasıl üretiğiniz kadar neyi kime hangi yola söylediğinizin de yani elinizdeki bu sanatsal dili nasıl kulandığınız da çok önemli. bunu yaparken de biçimsel çözümlemlerin yanı sıra içerik biçim ilişkiside göz önünde bulundurulmalı.

belki ikinci çalışmanın bana göre tek eksiği de bu. çalışmanın tasarımı saran bir hikayesi yok içerikten yoksun. kendisinden başka bir şey söylemiyor kendinden başka bir şeye referans vermiyor. bu anlamda sunulan işleri çersinde daha ironik işler var aslında. sonuç olarak ortada tasarım var ama tasarımın içine yerleştirildiği bir ambians yok. tasarım tek başına kalıyor. neyse bu da böle bişey...

2004-06-20 13:08:21

Re:yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

sekocan

tabii sanat olmalı. zaten nedir? CG arts art nedir? sanat
ama plugin konusunda:
mesela ben bütün günümü harcayayım omniler, spotlar koyayım hatta - omni falan uğraştım diyelim (aslında bi tane kullandım hakkaten) adam gitsin hiç bi ayarla oynamadan vray koysun geçsin
haksızlık değil mi bu ışık hakkında bilgi edinmiş, kafa yormuş insanlara?

2004-06-20 13:18:04

Re:Re:yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

Snaap

[quote=2678]Bence öyle düşünmek plug-in kullanılması (-) olmalı düşüncesi yanlış. Çünkü ona bakarsan MAX de bir plugin sayılır (bilgisayara yüklüyosun ne de olsa :)) , Photo-Shop da nitekim bir plug-in gibi düşünülebilir. Yani kullanılan program, araçlar vs önemli diil.[/quote]

Arabayı kendin kullanmakla şöföre kullandırmak arasındaki fark gibidir plug-in. Bu yüzden xless haklı gibi geliyor bana. Tabi biryere kadar. Render pluginleri değilde , diğer pluginler - puan...

2004-06-20 15:52:41

Re:slm

Snaap

[quote=2679]
belki ikinci çalışmanın bana göre tek eksiği de bu. çalışmanın tasarımı saran bir hikayesi yok içerikten yoksun. kendisinden başka bir şey söylemiyor kendinden başka bir şeye referans vermiyor. bu anlamda sunulan işleri çersinde daha ironik işler var aslında. sonuç olarak ortada tasarım var ama tasarımın içine yerleştirildiği bir ambians yok. tasarım tek başına kalıyor. neyse bu da böle bişey...[/quote] Yarışmaya katılan neredeyse hiçbir resim biçim yönünden bir şey ifade etmiyor. Herhangi bir yönlendirme olmadan somut bir kavramı soyutlaştırmak kolay değil. Bu yüzden özel bir anlamda beklenmemeli . Lakin 2. tasarıma baktığımızda biyomimetik teknolojisi adına kayda değer bir çalışma. Bundan dolayı 2. çalışma diğerlerine nazaran + puan alıyor diyebilirim. Yani yarışmaya katılanlar arasında en anlamlılarından biri aslında bu çalışma.

2004-06-20 15:58:58

Re:Re:yarışma hakında bir kaç breysel fikir...

j-joey

[quote=2680]tabii sanat olmalı. zaten nedir? CG arts art nedir? sanat
ama plugin konusunda:
mesela ben bütün günümü harcayayım omniler, spotlar koyayım hatta - omni falan uğraştım diyelim (aslında bi tane kullandım hakkaten) adam gitsin hiç bi ayarla oynamadan vray koysun geçsin
haksızlık değil mi bu ışık hakkında bilgi edinmiş, kafa yormuş insanlara?[/quote]

Serkan sana bu konuda katılıyorum ama işin farklı bir boyutu daha var;

Hangi programı, hangi programın hangi sürümünü kullandığınıza göre içinde standart gelen araçlar çok değişiyor. Mesela max 4 kullanan biri, (sözgelimi) bir şato modellerken ince eleyip sık dokurken, max 6 kullanıcısı Archi yardımcıları kullanıyor. Şöyle söyleyim, MAX zaten modüler bir yazılım. İçindeki en ince ayrıntısına kadar herşey zaten plug-in. Şöyle bi bakın MAX´in altındaki dizinlere, ne görürsünüz? Stdplugs ve plug-ins diye isimlendirilmiş iki ayrı plugin dizini görürsünüz. MAX5 kullanıcı Mental Ray için plug-ins´i MAX6 kullanıcısı da stdplugs´ı (farketmeden) kullanıyor.

Ben plug-in kullanılmasını savunmuyorum. Ama ortada bakış noktasına göre kıçını dönen bi billboard var. Yani işin netleşmesi bence çok zor...

2004-06-21 04:36:54