G.P:U Tech rendering system

G.P:U Tech rendering system

burakkiyici

bugün bana gelen bir maildi inceleme fırsatım oldu belki bazı arkadaşlarımız biliyodur bilmeyenler için inceleme maçlı bu linki paylaşmak istedim nekadar dogru bilemiyorum ama mental ve brazil´e kafa tutmuş gibi gözüküyo tabi test etmeden bişey diyemem..

http://www.grafcad.com/gpu-tech.htm

2006-09-30 18:32:32

Cvp

çağatay köroğlu

[G13] inşallah diyorum başka bişey demiyorum

2006-09-28 13:34:03

Cvp

Hunturk

50 tane default segmentli çaydanlığı 5000 e 5000 bir plane üzerine koydum. 3000x3000 çözünürlük render aldım. Kaplama vs. hiçbişey uygulamadım.

Bazı minicik görüntü çarpıklıklarına rağmen p4 2.4 işlemcili 256 ram li makinamda render süresi 4.5 saniye.

Ki bu süre render çıktısının kaydı büyük hafıza alanı istediğinden ve ramim yetersiz olduğundan bu kadar fazla.

Standart 3d ci makinası örng. amd athlon 3500 + 1 gb ram + Pixel shader 2.0 destekleyen standart ekran kartı olsa eminim 2 saniye sürerdi.

Sanıyorum fotorealistik kalite beklemeyen animasyoncu arkadaşların işini bi 10-20 kat hızlandırır.

düzenlendi: Son olarak eklemek gerekirse üzerinde biraz daha çalışılması gereken bir yazılım.
Kolay Gelsin.

2006-09-28 14:09:19

Cvp

Hasan Karaaslan

Baya guzel biseye benziyo.denemek lazim ozellikle animasyon icin cok yararli olur

2006-09-28 17:55:46

Cvp

chrome_nickel

bu render motoru sadece ev kullanıcıları için tasarlanan basit düzeyli ekran kartları için geliştirilmiş olan opengl shading library ve directx shading language gibi grafik donanımını kontrol etmeyi amaçlayan alt yapılarla geliştirilmiş gibi görünüyor. öte yandan, ati, nvidia 3dlabs gibi firmaların workstation serisi ekran kartları yazılımlara özel sürücüleriyle gelir. yazılımların özel paketleriyle birlikte zaten rendererlar render sırasında bu kartların yapabildiği grafik işlemleri bunlara yaptırtarak poligon hesabı, ışın hesabı gibi render süresini yavaşlatan ( özellikle raytracing ) unsurlarda müthiş hız sağlıyorlar....

elbette renderer´lar bunları kendiliğinden yapmıyorlar. çeşitli grup kullanıcılar için prodüksiyon rendererlarında çeşitli seçenekler bulunuyor. siz donanımla ilgili özellikleri belirlediğinizde yapabiliyorsa renderer bu özellikleri donanıma yaptırtacaktır gibi... vs... vs...

mental ve brazil gibi sistemleri yapan adamlar zaten sizin potansiyelinden ati firegl, nvidia quadro, 3dlabs wildcat falan kullandığınız fikrinden yola çıkıyorlar :)... bazıları bu ekran kartlarını oyunlarda deneyip başarısız, 3ds max viewportunda, max´i software modunda çalıştırıp hiç bi avantajı olmayan ekran kartları diye yorum yapıyor. halbuki bu ekran kartlarını almanız icab ediyorsa öncelikle bu ekran kartlarını kullandığınız yazılımla nasıl uyumlu kullanabileceğinizi öğrenmeli ve kullandığınız renderer´in bu ekran kartı ile ilişkilerini araştırmalısınız. ekran kartını takıp max´in uçmasını beklemek yanlış bi fikir. bir de renderer´inizin özelliklerini bilmeden ekran kartları render´da bir işe yaramaz olgusunun bir zamanlar insanlarımızın beynine yerleştirilmiş olması üzücü birşey ne yazıkki... sora gelato çıkar ve herkes nvidia´nın dahi olduğunu düşünür :).. e, bu işlemi zaten renderman mental ve brazil uzun zamandır kullanıyordu :)...

gelelim fasulyenin karın ağrısına. peki kimse bunları anlatmazsa biz nasıl öğrenebiliriz ki? kim anlatacak da biz bilecez de seçimlerimizi ona göre yapacaz... sorularının yanıtı basit. yazılımlarınızı lisanslı kullandığınızda telefon açıp uyumlu donanımları sorabileceğiniz, çeşitli destek alabileceğiniz birileri olacaktır. o zaman ekran kartına verdiğiniz para yerini bulacak, 3000 dolar yazılıma vermekten kaçarken gereksiz donanımlara 5000 dolar vermiş olmayacaksınız... vesaire vesaire...

2006-09-30 18:32:32