Antalya migrosta 3d film - sayfa: 2

Cvp:Antalya migrosta 3d film

felidae

istanbul/maçka gmall-cinebonus ta 3d sinema salonu ve sistem varmış -mış diyorum duydum,çok az indirim imkanı ido nun dağıttığı tanıtım broşürcükleri ile vardı, ama gitmek kısmet olmadı- birkaç 3d film de oynuyordu ancak teknoloji yenilenmesi şeklinde tadilata girmişler -bu arada zaten yeniydi, neyin yenilenmesi anlamadım ben- gitmek kısmet olmadı ama birkaç ay içinde hizmete girecekmiş.:)

sizin dediğiniz şu sanırım [url]http://www.marssinema.com/[/url]
orada 3d film linkine tıklayınca gözlüksüz birşey yapılamayacağını anlıyorsunuz :)

açılmasını 4 gözle bekliyorum...

2005-08-06 11:15:48

Cvp:Antalya migrosta 3d film

Pulsar

Gözlüksüz olmaz zaten bir şey. Çünkü derinlik anlayışımızı önemli ölçüde iki göz arasındaki görüş farkından elde ederiz. Gözlerden birini iptal edersek derinlik algılama gereken bir çok olayda başarısız olduğumuzu görebiliriz. Mesela havadaki bir hedefi isabetlemek konusunda. Pinpon oynamak da denenebilir.
3d filmlerde derinliğin olmasının nedeni film boyunca sağ gözün göreceği görüntünün, sol gözün göreceği görüntüyle yeşil-kırmızı filtrelerden geçirilip harmanlanması.
Bir gözün görmesi gereken görüntü yeşil filtreden geçirilmiş, diğeri ise kırmızı.
Gözlük de renkli filtreler sayesinde bir gözün görmesi gerekeni diğer gözün görmesini engellemek. Film karesinin Yeşil filtrelenmiş kısmını gözlüğün yeşil filtresi engelliyor, diğer gözden o kısmı algılıyoruz sonra tam tersi ama olay hızlı olduğu için farkedilmiyor.
Kamerada çift mercek kullanılmasının nedeni de bu, mercekler arası gözlerin arası kadar.
Bu kırmızı yeşil harmanlaması yüzünden de filtre de olmadan olay algılanamıyor ve iki göz birden hem görmesi hem de görmemesi gereken görüntüleri görmeye başlayınca görüntü haliyle bulanık oluyor.

Tabi aynı iki gözün göreceği görüntüyü aynı karede harmanlamamız zor olacaktır.

Buradan yola çıkarak şu önermeyi yapıyorum. Max da render alırken birbirine yakın yerleştirilmiş aynı hizalı iki kameradan aynı filmi bir karesi sağdaki, diğeri soldaki kameradan olmak üzere render alıp sonra sırasıyla bütün kareleri biri yeşil, biri kırmızı olacak şekilde filtreleyip gözlükle izlemek işe yarayabilir. Ama yaramayabilir de çünkü tek karede iki gözün görmesi gereken görüntü beraber barındırılmıyor, ard arda pompalanıyor. Belki biraz problemli olabilir ama şu şekilde çözülebilir belki.
İki kameradan bütün animasyonu render edip sonra birini kırmızı birini yeşil filtreleyip, sonra iki animasyonu da %50 şeffaf yapıp üst üste oturtursam belki daha iyi sonuç elde edebilirim. Böylece iki gözün göreceği görüntü tek karede harmanlanmış olur.

2005-08-07 14:20:04