nfs undergroundmax payne tarzında oyun yapmak istiyorum. Hangi programları kullanmalıyım. - sayfa: 3

Re:nfs undergroundmax payne tarzında oyun yapmak istiyorum. Hangi programları kullanmalıyım.

XxNEOxX

[quote=871]
3 boyutlu oyun yapmak istiyorum mesela nfs underground ya da max payne...

c++ öğrenmekte sorun olmas da animasyonları falan yapmak için hangi program en iyisi...

online rpg tarzı bi oyun düşünüorum...

ben zaten programlama biliorum vb c pascal cart curt biliorum...

piyasaya sürmek içinmi gerekior oyun motoru...

[/quote]

Bunlar bana cok tanidik geldi, sadece NFS ve Max Payne yerine Quake vardi...:))

kisaca cevap: "nfs underground ya da max payne gibi online rpg tarzı bi oyun" ´u programlayarak yapamazsin... Teoride mümkün ama pratikte yukaridaki yazilanlar nedeniyle mümkün degil:))

Elinde iyi bir proje + iyibir ekip + cok iyi bir para kaynagi varsa olabilir ancak...

Yine yukarida yazilanlar gibi hazir oyun motorlarini kullanarak birseyler ortaya cikarabilirsin ama NFS ve Max Payne gibi birsey bekleme...

ayrica "vb c pascal cart curt!" biliyorsan ve oyunlarla ilgileniyorsan "Oyun motoru piyasaya sürmek icin mi?" gibi sorular sorman biraz garip bence...

http://www.truevision3d.com/home.php

bu linkte bedava dagitilan bir 3d motoru var, senin bildigin diller de dahil bir cok dilde gelistirilebiliyor. Belki faydalanirsin.

Kolaygelsin...

2006-04-04 14:58:40

Cvp

ozmoz

bence önce basit 2d oyunlarla başla

2006-04-27 21:25:53

Cvp

Battousai

Yaw 3ds max da çizilen grafiklerle olmuomu bu işler.Hiç bi bilgim yok programlama konusunda sadece merakımdan soruyorum.Mesela 3ds max da gayet gerçekci çizimler yapılabiliyor.Bunlar programlamayla oyun haline getirilemiyor mu.Benim anladığım kadarıyla 3ds max ile çizip bir oyun motoruna aktarıyoruz.Ama elimizdeki oyun motoru kaliteli olamayacağı için grafik de kalitesiz olacak.Öyle bişey midir bu.

2006-04-29 23:09:23

Cvp

Battousai

Yaw ben zevk olsun diye (oyun yapmak filan gibi bi amacım yok sadece kenarda dursun) öğrenmek istiyorum c++.

Microsoft visual c++ yı indiriyorum kurulumu bi garip bi yerlerden bi hesaplar alıyo.Basit kkurulumu olan bi c++ derleyici yok mu.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

2006-05-01 18:58:17

Cvp

dante

evt max da yaptığın objelri oyuna atmka için büyük bir c++ bilgisi ayriyetten max da çizip bitmiyor onların texturelerini hazırlıyosun sonra da oyuna atarken her parçayı mükemmel bir analitilk uzay geometrisi istiyor zaten her bölüm için ayrı ayrı eleman alıyor oyun yapımcıları sana tavsiyem sadece bi yöne odaklanman yoksa içinden çıkılacak bir iş değil bu

2006-05-03 16:14:51

Cvp

chrome_nickel

bir oyun hazırlamak 3 karakteri bir sahneye koyup hoplatıp zıplatmak değildir sanırım. yani o olsa, çizersin max´de karakterlerini. zaten quake III motoru bi zamanların efsane realtime motoruydu. onu alır modifiye edersin karakterleri de yüklersin. her yerde 3dslib dosyaları başlık ve fonksiyonları var. ama bunu yapmak zaten zor değil. bunu yapabilirsin.
ama nfs max payne gibi bir oyun için, önce gerçek bir yönetmenlik eğitimi almış gerçek bir yönetmen gerek. karakter ateş ederken gözlerini kısınca oyuncuya nasıl etki verecek, araba kaldırımdan geçerken amortisör hareketlerini hissettirmek için ses efektleri ve görsel efektler nasıl kullanılacak... bunları yanıtlayamadan 3d ortamda hoplatılıp zıplatılan veyahut parende attırılan elemanlar amiga dönemlerinden bilinen demo´lardan öte şansı yok. bi yönetmen ciddi maaş ister. yönetmenin isteklerini karşılayacak programcı kullanılacak alt yapıyı su gibi biliyor olmalıdır. falan filan falan filan... bu oyunların bütçeleri de zaten bu yüzden bu kadar kabarıktır.

tabi bu demek değil ki amatörce uğraşamazsın. elbette uğraşırsın. hunturk´un verdiği linkten code::blocks´u yada çok sık kullanılan ve paketleri oldukça yaygın olan devc++´ı ( [url]http://www.bloodshed.net/[/url] ) edinip http://nehe.gamedev.net adresindeki opengl tutoriallerini takip ederek amatör ve biraz amatör üstü olarak oyun geliştirme konusunda girişimlerde bulunabilirsin. yine de max payne yada nfs profesyonelliği için milyon dolar´lara yakın yatırım yapacak sponsor bulmak lazım önce :) ve o işi gerçekten yönetecek eğitimi almış yöneticilere.. oyunu yeterli kârla satacak kadar başarılı pazarlamacılara... neyse.. daha sayıp moral bozmiim. zate yeterince bozdum.. hayden rastgele.

2006-05-06 00:06:56

Cvp

DEVIL_6

arkadaslar far cry denen oyunu kackişinin yaptıgı hakkında bilgisi olan var mı?
Hemen söyliyeyim oyunun ilk ve orjinal (senaryo dahil)oyunu almanyadaki 2 Türk genci tarafından söylrdiğiniz gibide 4 yılda felan deil 2 yılda ama 2 kişi ve senaryoyuda olaya dahil edin yani Gavur milleti kurallara cok baglı vakti kendilerine göre iyi degerlendiren yaratıklardır fakat bence hepsi mongollardır aramızda varsa kusura bakmasın ama bu b 2*2=4 böyledir.Herifler öküzün altında buzagı ararlar bence insan(Türkler için geçerli) isterse tek başınada paşalar gibi oyunda yazar işletim sistemide yada aklınıza ne gelirse hepsini yapabilir ki zaten eğer çevreniz yada bu işlerle uğraşan bir yerde çalışmıyorsanız çevre yani ekipde bulamazsınız.Bu arada Farcry oyunu bu 2 gençle beraber amerikalılarda nedeni sadece duygusal ........ :)))))))))))))) Hatalıysam: yaratik_6@hotmail.com AZMEDEN DERVİŞ MURADINA ERMİŞ.

2006-05-14 05:42:05

Cvp

chrome_nickel

bu konu sonuca ulaşmaz :) hevesli gençler proje başlatırlar, projenin %0,2´sine varıldığında görürler ki harbiden para lazım, harbiden uzmanlık lazım, vazgeçip hayallerini geleceğe saklarlar. kimisi anlar durumu, kendini kurtarır uzmanlaşmaya ve kariyere bakar, kimisi durumu anlayamaz, o zate neye karar verse boş :)... allah kurtarsın. ben de bi oyun yapacam. yanar döner meyve tabaklı. tek başımayım. c++ biliyorum, 3ds max biliyorum, realtime ve offline rendering hakkında her konuyu biliyorum. bizimki zeka sorunu. yani bak adamlar iki kişi oyun yapmış, okudukları üniversiteler, kendilerini geliştirmek için uğraştıkları zamanları umursamaya gerek yok. ayrıca 2 kişinin sadece oyunun temelini attığını düşünmeye, sonra oyunun geliştirilebilmesi için bi dünya ekibin çalıştığını bilmeye hiç gerek yok, yönetmenlerin zate böle oyunlarda maaş yemekten başka hiç bir işi olmaz, art direktörlerin, texture artistlerin yıllarını verdikleri uzmanlıkları bu tür oyunlarda kaliteyi belirleyen faktör deildir zate. lisanssız ve desteksiz visual basic yada visual c++ ile gayet güzel oyun geliştirilir, etkin ram kullanımı, manuel agp programlama, shader programing, arb, assembly, bunlar önemsiz detaylar... internette hepsini anlatan tutorial var nasılsa. tutorialde anlatılıyor ya.. shader programing ne işe yarar bilmesek de olur :).. yada ben şunu merak ediyorum. her tarafta 3d tutorialleri var. o tutorialleri yazan adamlar niye bir oyun yapmıyor :) biz görmüyoruz. onlarda beyin yok bence. o kadar tutorial yazana kadar halflife 3 yada quake 5 yazılır. belirtmeden geçemeyeceğim, oyun firmalarının grafik kartlarının geçmişine geleceğine güncel olanları tek tek oyunda kullanıp ekran kartlarının desteklediği ve desteklemediği fonksiyonlara göre oyunun kendini yönlendirmesi, büyük grafik kartı üreticileri ile irtibata geçip gelecekte çıkacak modellere ve onların özelliklerine göre oyun içerisinde yıllar sonra dahi oyunu verimli ve başarılı tutacak kodlar eklemesi gereksiz, saçma ve anlamsız uğraşlardan ibaret. bu adamlarda para çok, ondan uğraşıyorlr...


sevgili arkadaşlarım, yazım biraz iğneleyici gelmiş olabilir. ama bunca sayfadır yazıyoruz. lütfen uyanın :). zate konuyu daha da takip edecek durum kalmadı.

2006-05-16 09:54:20

Cvp

reques

Adam yapmak istiyorsa buyursun yapsın yapamazsın edemezsin demeye ne gerek var (ki tek başına akıl karı değil). Bırakın yapsın bizde oynayalım ne güzel.

2006-05-20 23:50:37

Cvp

efefef20

oyun motoru adı üstünde oyunda olacak olayları tasarlamada programcıya kolaylık sağlar. yoksa oyun motoru olmadan da oyun yapılabilir ama oyun motorunun senin için yaptığı bütün otomatik işlemleri bu kez sen yapmalısın. yani yıllar alır. ama oyun motorları veya böyle dizayn animasyon yapma programlarının bazen dezavantajları olabiliyor. mesela ogre diye bişey duydum. dizayn ve animasyon yapıyosun. ama her yaptığın dizaynın yanında ogrenin 80 megabaytlık dll si de olmalı. yoksa olmuyor. 80 mb çok büyük bi rakam. bunun gibi işte. kendine iyi bak.

2006-06-04 20:32:17