Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

gecekusu

selam arkadaslar,
ilk olarak türkce bir sayfa buldugum icin cok sevincliyim ve burda beklenen yardimi görecegimi zannediyorum,
yasasin benim insanim:)

efendim ben okulda praktikum yapiyorum ve konuda 3dsmax la alakali.

yapmamiz gereken bir plug-in yazmak,
bu plug-in kullanilan bir bipedin parcalarinin (el,kol.bacak..v.s) teker teker agirlik merkezini ve en sonunda da bu bulunan agirlik merkezlerinin agirlik merkezini bulacak,yani ortak agirlik merkezi.

daha sonra ise bu bipedin yapmis oldugu hareketi bu agirlik merkezi ve vektörler sayesinde cizebilmek.

eger bu konuda herhangi bir fikri olan arkadas varsa buraya yazarsa sevinirim,

biliyorum cok karisik seyler yazdim belki de abarttim ama olsun nede olsa kendi insanlarimin arasindayim,
hasret nede olsa:)

sevgiler

2005-06-20 00:38:40

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

chenmy1

ya agirlik merkezi bulmak kolayda biped i hic kulanmadim biped zaten bir nokta degilmi?

yardim edebilirim ama kordinatlari vs. aliyorsan zaten sorun yok

pozisyonlar toplami / nesne sayisi...... :)

2005-06-11 14:54:21

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

gecekusu

ya bu plug-in c++ da yazacagiz,

bende nerden nasil baslayacagimi bilmedigim icin bir fikir danisayim dedim.

yani hoca bize birsey söylemedi,biped bir nokta degil,
bir insan iskeleti gibi birsey,kendin ayarliyorsun kac parmagi olacak vs.

ama üzerinde bir deri falan yok,yani cok basit bir karelerden yada ücgenden olusan iskelet diyeyim sana.

sen bana daha genis anlat istersen agirlik merkezi ve hareketleri vektörlerle nasil cizecegiz?
karisik ya ,ama üstesinden geliriz heralde:)

@huntur:ok sagolasin bende oraya bir sorayim belki yardim eden olabilir:)

2005-06-12 14:56:33

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

chenmy1

ya vektorlerini cizmene gerek yok zaten 3dsmax SDK si icinde sana butun herseyi veriyor bende exporter plugin yazdim 3dsmax icin zaten kordinatlari alirsin maxten .

Ben nokta olarak biliyordum yani sen parlak v.s bir nokta olarak belirliyorsun o Link ediyor yani sen uzantisini gordugun gibi bulmana gerek yok eger bilmeden boyle diyorsan yani yanlis dusunuyorsun diye dedim gerci biped ile hic ugrasmadim ama soyle yapilabilir eger nokta ise..

Nokta var sayarsak kordinatlari alirsin bironceki kordinat - sonraki kordinat arasi bir vektor olusur buda sana hareket vektorunu verir ..

ama boyle degilse baska turlu yapmak gerekecek..

dedigin gibi Agirlik merkezi bulunup bir onceki ile bir sonraki kare arasi agirlik merkezi degisimine bakacaksin..

Toplam Agirlik merkezi ise dedigim gibi Vektorler toplami / vektor sayisi ..
gibi birsey.

2005-06-12 15:04:43

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

gecekusu

ya en iyisi sen beni salak gibi düsün ve cok ayrintili sekilde anlat.
eger öyle yapabilirsen cok sevinirim,cünkü ben daha önce hic böyle program falan yazmadim.

eger zamanin varsa adim adim anlatirsan sevinirim.

ben bipedin resmin sala yollarim bakarsin neymis diye:)

cevap yazdigin icin cok sagol,zaten sende olmasan kimse yok bana su gurbet ellerde yardim edecek.

Allah razi olsun senden

2005-06-16 10:52:49

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

gecekusu

selam yeniden chenmy1,

benden hocanin su an ilk istedigi haftaya kadar olan,

bos bir plugin,yani 3dsmax in taniyabilecegi bir dll dosyasi.

bu dosyanin icinde standart bazi methodlar oluyormus,böylece 3dsmax bu dll dosyasini plug-in olarak taniyormus.

bu konuda bana yardim edersin sanirim,sende zaten bos dosyalar vardir dimi,yani plug-inler.

daha sonra bu bos plug-in e eklemeler yapilacak,
yani bipedden gelen bilgiler girilecek sonra bilgiler 3dsmax a verielcek,

ama ilk olarak bos bir plug-in lazim.

bo konuda yardim edersen sevinirim.

mail atarsan.

gecekusu1@web.de

yollayabilirsin.

2005-06-16 11:39:11

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

chenmy1

Slm,
Bak sana kolay bir yontem soyliyim MAX SDK icinde proje olusturmak icin macro var sen o macroyu derleyicinin icine atiyorsun ve ne tarz plugin yazacagini belirliyorsun yani MODIFER , EXPORTER v.s. sen ordan exporteri seciceksin tamam a basicaksin alsana bos bir plugin :) Birde o plugin in CLASS numarasini felan degistir diger pluginlerle cakismasin SDK nin icinde var olusturmak icin birde altta bilgiler var PLUGIN in adi DOSYA turu v.s. gibi onlarida gir *.3DS mesal onu sende *.TEST yaparsin mesala

Sana yardimci olmak isterim bu arada bende biped i ogrenmis olurum karsilikli alis veris yapariz bu ara sana soyliyim ben FIZIK ogrencisiyim ehue yani tam senlik bi adam gel MSN de bilgi paylasimi yapalim

MSN : vmeydaneri@yahoo.com

bu ara bende biped icin bir plugin kascam zaten.

2005-06-16 12:26:09

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

chenmy1

pardon ya benim kafa exportera gitmisde sen modifer mi tool mu ne yazicaksin ben onu sormayi unuttum neyse msn e gelirsen yardimci olurum [:D]

2005-06-16 12:30:59

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

gecekusu

ya güzel anlatmissin ama dediklerin bana biraz yabanci kaldi:)
malum almanca ve türkce tabirler baska oluyor,
yani derleyici falan:)

sen bana en kolay hangi sekilde plug-in yapabilirim onu söyle:)
yani kolaydan basliyayim.

bu max sdk dedigin program calisinca mi bakabiliyorsun,
yoksa baska ayri bir program mi??

zamanim olursa msn e gelirim,ama zor ihtimal.

bu arada galiba bu alisveristen sen zararli cikacaksin:)
cünkü hep ben senden ögreniyorum,ögrenicem:)

2005-06-16 15:24:22

Re:Bipedin agirlik merkezini bulan plug-in

chenmy1

[:s] himmm..

Simdi olaya tekrar bakicak olursak hangi programlama dilini kulanacaksin?
vc++ 6 veya .NET ?

Sonucta bir plugin yapmak icin programlama sart, bu derleyicilerden biri icin sana bos bir plugin kodu yollarim ..

SDK ise 3dsmax ile geliyor fakat cok pahali 3dsmax in kendisi ^^ ama ftp sitesinden indirebilirsin galiba onu tam bilmiyorum ..

Senin bir an once 3dsmax ve SDK sini bulman gerek okuldan verirler herhalde cunku senin alabilecegini sanmiyorum cok pahali ..

ya burdan olmuyo msn de ayrintili konusabiliriz anca..

2005-06-16 20:14:37