2d adventure oyunları nasıl making?

2d adventure oyunları nasıl making?

Azalin

Adventure oyunlarında merak ettiğim birsey var.Mesela monkey island 1 de masadan bir vazo alacağız diyelim.vazo burda bitmap resimden başka birsey değil.Üzreine tıklayınca adam onu alıyor.Bilgisayar onu nasıl algılıyor.?Hadi 3d çizim olsa program dilinden vazo dosyasını cağırabilirsin.Ama 2d olunca bu nasıl oluyor?Piksel numarası falan diyorlar dogru mu?

Merak işte

2004-08-04 06:18:33

Re:2d adventure oyunları nasıl making?

j-joey

Ekrandaki bir sprite´ın alanı belli, üzerine fare ile tıklandığı zaman bu çok basitçe algılanabilir... hem de 3d´den çok daha basitçene.. çünkü 3d´de hacim hesabı yapacakken 2d´de yüzey hesabı yaparsın...

2004-08-02 21:17:00

Re:2d adventure oyunları nasıl making?

ronaldo

Evet 2d oyunlarında yüzey hesabı yapılır. objenin bulunduğu pixellerde mouse hareket ettirildiğinde, mouse bu pixellerde hareket ettirilirken mouse ´ un tuşlarına basıldığında , yapılan oyun programının özelliğine göre bilgisayar bunu anlar. mouse ´un tuşuna basıldığında mouse ´un hangi pixelde olduğu belirlenebilir. Bilgisayarda santranç oynadığını düşün. Taşların mouse ile nasıl hareket ettirildiğini düşün.

2004-08-04 06:18:33